  • 11. Data: 2011-02-03 19:57:39
    Temat: Re: ustalenie pierwszeństwa a wjazd z podporządkowanej
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-02-03 19:46, Rychu pisze:
    > <http://www.zumi.pl/,warszawa_%BFytnia,Szukaj,20.975
    7794,52.239359,3,1b,namapie.html?>

    BTW. Szukałem w archiwum fotki tego skrzyżowania, ale nie mogę nic
    znaleźć mam natomiast fotkę ze skrzyżowania 2 przecznice dalej.
    Żytnia x Tyszkiewicza, tutaj już nie ma wątpliwości i obie
    ulice są w pełni równorzędne, a dop. prędkość w nocy to 60 km/h.

    Efekt jazdy pani w megance na blachach TSK widać na zdjęciu.
    http://img141.imageshack.us/i/p1030534z.jpg/

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 12. Data: 2011-02-03 19:59:38
    Od: pj <p...@p...pl>

    W dniu 2011-02-03 16:48, A2 pisze:
> [...]
    > uprzywilejowana względem tej z której się wjechało, to jest to droga z
    > pierwszeństwem, ale jadąc dalej tą drogą (i nie mijając znaków D-2
    > czyli koniec drogi z pierwszeństwem, D-1 droga z pierwszeństwem lub
    > A-6 skrzyżowanie z drogą podporządkowaną) należy spodziewać się, że
    > droga może stracić uprzywilejowanie (pierwszeństwo) i kolejne
    > skrzyżowanie może być już równorzędne. Podkreślam, że nie było znaków
    > D-2, D-1, A-6. Oczywiście zakładam, że znaku nikt nie ukradł,
    > uszkodził, zapomniał postawić z powrotem po zakończeniu remontu itd.
    Wyjeżdżająz z podporządkowanej i skręcając nie jesteś automatycznie na
    drodze z pierwszeństwem. Droga w którą wjechałeś mogła być oznaczona
    przez A6-a, a tym samym tylko na tym skrzyżowaniu na którym wjechałeś
    nie miałeś pierwszeństwa. Następne skrzyżowanie jeżeli nie ma żadnych
    znaków jest równorzędne (mówię o terenie zabudowanym), ale Ty o tym nie
    wiesz. Dlatego też uważam że każde skrzyżowanie musi być oznakowane.
    Jeśli chodzi o przykład takiego oznakowania to polecam Potulickich w
    Konstancinie-Jeziornie. Jadąc tą ulicą i zblizając sie do skrzyżowania
    nigdy nie mozna mieć pewności co do pierwszeństwa (oczywiście tych
    nieoznakowanych, a jest ich chyba tyle samo co oznakowanych, równorzędne
    i podporządkowane)
    Pozdrawiam
    PJ

  • 13. Data: 2011-02-03 20:10:40
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-02-03 19:57, Rychu pisze:
    > Efekt jazdy pani w megance na blachach TSK widać na zdjęciu.
    > http://img141.imageshack.us/i/p1030534z.jpg/

    Poprawka, oczywiście w xsarze, meganka miała więcej szczęścia.
    http://img528.imageshack.us/i/p1030553a.jpg/

    BTW. Ciekawe czy poszedł na allegro jako bezwypadkowy. :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 14. Data: 2011-02-04 11:38:01
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    pj wrote:
    > Wyjeżdżająz z podporządkowanej i skręcając nie jesteś automatycznie na
    > drodze z pierwszeństwem.

    Przeczytaj sobie rozporządzenie ministra o którym mowa w tym wątku.

    \SK

  • 15. Data: 2011-02-04 11:43:17
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Kolejne super oznakowanie i historia z życia wzięta...

    http://skroc.to/2881.re

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 16. Data: 2011-02-04 14:37:07
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Zgodnie z rozporządzeniem Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz.
    > 2181, z późn. zm droga jest drogą z pierwszeństwem, póki
    > to pierwszeństwo nie zostanie odwołane znakiem D-2 (zał.
    > 1, p 5.2.1.1 i 5.2.1.3).

    Tak, ale pierwszeństwo drodze nadaje znak D-1, a nie fakt
    wjechania na nią z drogi podporządkowanej. A zdaje się że o
    taki przypadek Kol. A2 chodzi.

  • 17. Data: 2011-02-04 14:40:26
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Przeczytaj sobie rozporządzenie ministra o którym mowa w
    > tym wątku.

    A co w tym niejasnego?

  • 18. Data: 2011-02-04 16:07:53
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale pierwszeństwo drodze nadaje znak D-1, a nie fakt wjechania na nią
    > z drogi podporządkowanej. A zdaje się że o taki przypadek Kol. A2 chodzi.

    Tak, o taki przypadek chodzi. Ale zauważ 2 kwestie:
    - Znak D1 nie musi i nie występuje przed każdym skrzyżowaniem. Często nawet
    stawia się go po prostu przy drodze, nie przed skrzyżowaniem
    - Znak A-7 ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem.

  • 19. Data: 2011-02-04 17:54:24
    Od: "Ryba2222" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A2" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet stawia się go po prostu przy drodze, nie przed skrzyżowaniem
    > - Znak A-7 ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem.

    No dobrze, ale wjeżdżając z drogi podporządkowanej (czyli od strony A7) jaką
    masz pewność, że droga, w którą skręcasz była oznaczona (uprzednio) jako
    droga z pierwszeństwem (D1). Zauważ, że droga w którą skręcasz może być
    drogą z pierwszeństwem oznaczona (poprzednio) D1 ale może też być drogą bez
    pierwszeństwa a pierwszeństwo na danym skrzyżowaniu zostało na tej drodze
    wyznaczone znakiem A6. I co wtedy? Nie ma w PoRD ani w RoZiSD przepisu
    jednoznacznie stwierdzającego, że wyjeżdzając z drogi podporządkowanej na
    drogę z pierwszeństwem automatycznie pierwszeństwo to nabywasz. To, że
    drogwcy stawiają znaki od przypadku do przypadku jeszcze o niczym nie
    świadczy. Tutaj wyrocznią jest PoRD i RoZiSD.

    Zdróweczko wszem i wobec
    Ryba

  • 20. Data: 2011-02-04 20:58:48
    Od: "teolek" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Jarosław Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odwołane znakiem D-2 (zał. 1, p 5.2.1.1 i 5.2.1.3). Jak gdzieś jest
    > inaczej, to należy to zgłosić do poprawy.

    Gdzie w internecie jest powyższe rozporządzenie wraz z załącznikami,
    ogólnie dostępne, nieodplatnie.
    Rozporządzenie znalazlem, ale nie ma tam zalącznikow.