  • 1. Data: 2011-11-27 11:01:59
    Temat: urządzenie do regeneracyjnego ładowa ia akumulatorów a CE i inne ograniczenia
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam w pracy torchę urządzeń zasilanych baterią 10 aku NiCd i ładowanych
    dedykowaną ładowarką. Jednak rozładowanie aku poniżej 10V skutkuje tym, że
    ładowarka ich nie widzi. Serwis producenta ładuje je pradem 5 mA do 10 V,
    potam już w ładowarce. Ponieważ taka usługa kosztue 40 zł za akumulator, a
    koszt zrobienie prostego xródła prądowego z ograniczeniem napięcia jest
    porównywalny i zdeterminowany ceną trafa zasilającego, to pomyślałem, że
    warto usiąść i zrobić. Tyle, że są jeszcze normy CE itp, czyli zrobić mogę,
    ale nie chcę, żeby ktoś zarzucił, że czegos-tam nie spełniam.

    Projekt jest taki:
    1. Gotowy zasilacz 15-18 V, kupiony w sklepie za 30 zł, z CE
    2. Zasilany z tego zasilacza układ: stabilizator napięcia 10-12 V, z
    regulowanym ograniczeniem prądu wyjściowego: tu ustawionym na 5- 15 mA. (na
    wykopanym w rupieciach maa 723 sprzed 20 lat :)) ). Oczywiście wystarczyłby
    pojedynczy rezystor lub dwa tranzystory w układzie źródła prądowego, ale
    tak będzie bardziej elegancko.

    1+2= ładowarka. Tylo co na to normy CE ?

  • 2. Data: 2011-11-27 11:45:49
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-11-27 12:01, Marek pisze:
    > 1+2= ładowarka. Tylo co na to normy CE ?

    Czy ta ładowarka ma iść na sprzedaż, czy będzie używana wyłącznie na
    użytek wewnętrzny firmy?

    --
    Michal

  • 3. Data: 2011-11-27 11:57:47
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:45:49 +0100, Michał Lankosz napisał(a):

    > Czy ta ładowarka ma iść na sprzedaż, czy będzie używana wyłącznie na
    > użytek wewnętrzny firmy?

    Na wewnętrzny uzytek, obsługiwana przez pracownika.

  • 4. Data: 2011-11-27 12:01:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Sunday, November 27, 2011, 12:57:47 PM, you wrote:

    > Na wewnętrzny uzytek, obsługiwana przez pracownika.

    Skoro zasilacz spełnia normy a reszta jest zasilana napięciem
    bezpiecznym, to nie widzę problemów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-11-28 09:54:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1+2= ładowarka. Tylo co na to normy CE ?

    W praktyce nic się nie stanie i nikt się chyba nigdy do niczego nie
    przyczepi.
    Ale teoretycznie każde eksploatowane urządzenie jak podlega pod jakąś
    dyrektywę to wymaga spełnienia określonych w niej wymagań, przed
    rozpoczęciem jego eksploatacji (nawet 1 wykonana samodzielnie sztuka).
    Urządzenie zasilane z niskiego napięcia nie podlega pod LVD.
    Urządzenie nie zawierające elementów aktywnych (kilka złącz i opornik) nie
    podlega pod dyrektywę EMC.
    Co do ROHS i WEEE to nie mam zdania.
    Ale to, o czym piszesz to przecież leżący w szafie prototyp, którego
    eksploatacja nigdy się nie rozpocznie, tylko od czasu do czasu wykonane
    zostaną jakieś testy, czy jeszcze działa ;-)
    P.G.