  • Data: 2005-07-26 18:59:41
    Temat: Re: unikod
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr KUCHARSKI wrote:
    > To zależy, jak zdefiniujesz "w Polsce". Ja zrozumiałem "w polskiej
    > części Usenetu". To jeszcze nie "można i już". Dopuszczone na razie
    > eksperymentalnie. Jak będzie można, to na www.usenet.pl się pojawi
    > stosowna notka.

    jedyna notka o kodowaniu jaką znalazłem na www.usenet.pl to odsyłacz do
    witryny www.ogonki.agh.edu.pl , której fragment zacytowałem. Z którego
    to fragmentu nijak nie wynika to co twierdzisz, a wręcz odwrotnie. A
    nie, przepraszam, coś jest "Jaki standard jest uzywany jest istotne
    wylacznie dla czytnikow news. W przypadku tekstow pisanych po polsku (a
    wiec w grupach pl.*, ew. soc.culture.polish) jest to ISO-8859-2". Trochę
    to nieprzekonywujące, IMHO. Idę sprawdzić na pl.comp.ogonki ...

    > Patrz, dobrze Ci poszło bez unikodu.

    pewnie, czasem można podać pełne nazwy zamiast symboli, można psuć
    niełacińskie litery w obcojęzycznych nazwiskach, można męczyć się przy
    tłumaczeniach ... ale po co? Ja w każdym razie nie mam zamiaru się męczyć.

    B.