  • 51. Data: 2013-11-15 23:06:05
    Temat: Re: ułamki (alternatywnie do floata)
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 15 Nov 2013 08:07:56 +0100, Paweł Kierski<n...@p...net>
    wrote:
    > Notowania Forex - większość par walutowych jest podawana z
    dokładnością
    > do pięciu. Platforma transakcyjna pozwala na handel instrumentami z
    taką
    > dokładnością, więc np. rozliczenie CFD będzie musiało być policzone
    co
    > najmniej z taką dokładnością. A jeszcze jak od tych wartości masz

    Do tegp dochodzą jeszcze wyceny instrumentów pochodnych albo liczenie
    np. Wymaganego poziomu rezerw dla klienta (margin). To sie po prostu
    robi na double.

    RW

  • 52. Data: 2013-11-15 23:12:05
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 11/15/2013 6:45 PM, bartekltg wrote:

    > To jeszcze jedno pytanie, kupuję 1000 różnych tanich
    > układzików po 1000 sztuk. Księgowanie/zaokrąglanie
    > ma nastąpić już po mnożeniu, czy po zsumowaniu dokładnie całości.

    Rachunkowosc g* interesuja sztuki. Ksieguje sie sume.
    Chyba ze bardzo chcesz miec rozbudowana analityke.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 53. Data: 2013-11-15 23:23:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-11-15 23:12, Marek Borowski pisze:

    > Rachunkowosc g* interesuja sztuki. Ksieguje sie sume.
    > Chyba ze bardzo chcesz miec rozbudowana analityke.

    I jak to odpowiada na zadane pytanie o wynik tej sumy?

    pzdr
    bartekltg

  • 54. Data: 2013-11-18 07:20:50
    Od: s <f...@f...com>

    On Thu, 14 Nov 2013 09:03:42 +0100, Robert Winkler
    <n...@n...org> wrote:
    > Spróbuj używając tej notacji ułamkowej zapisać wartość liczby pi,
    > liczba Eulera albo wartość stałej Plancka.
    > Zapis taki będzie wiec bezużyteczny w inżynierii, gdyż wiele
    obliczeń

    > To samo z fizyką cząstek elementarnych, gdzie liczbę Eulera
    > czy też stałą Plancka znajdziesz tam prawie na każdym kroku.

    Sorry, ale bredzisz. Vide Mathematica

  • 55. Data: 2013-11-18 09:07:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-15 18:45, bartekltg pisze:

    > To jeszcze jedno pytanie, kupuję 1000 różnych tanich
    > układzików po 1000 sztuk. Księgowanie/zaokrąglanie
    > ma nastąpić już po mnożeniu, czy po zsumowaniu dokładnie całości.

    Przy zakupie - płacisz za całość, więc nie ma problemu, jest jednak
    problem przy rozdysponowaniu, ponieważ później z tego robisz zestawy na
    produkcji np - na zestaw wchodzi 2 elementy jednego 3 elementy 2, i
    jeszcze innych wiele drobnych elementów, musisz je zsumować, aby to co
    wyszło z magazynu i wróciło jako gotowy wyrób się bilansowało, czyli po
    zsumowaniu znowu dało ten 1000 sztuk. Księgowanie następuje przy wyjściu
    i wejściu, oraz rozliczeniu strat. Dodatkowe zapisy w bazie dobrze jest
    zrobić jeszcze w wersjach pośrednich - montaż, gdyż daje nam to
    dodatkowo informację jak zmienia się wartość urządzenia wynikająca z
    ceny materiałów..

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 56. Data: 2013-11-18 10:48:03
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-11-15 23:06, Roman W pisze:
> [...]
    >
    > Do tegp dochodzą jeszcze wyceny instrumentów pochodnych albo liczenie
    > np. Wymaganego poziomu rezerw dla klienta (margin). To sie po prostu

    W MT4 - owszem to nawet na "prawdziwym" double (IEEE 754 double-
    precision binary floating-point format). Polecam jednak wersje
    zmiennoprzecinkowe z podstawą 10 a nie 2...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 57. Data: 2013-11-18 10:50:03
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-11-15 15:26, A.L. pisze:

    > Jak juz kiedys pisalem, i podawalem link, sa grube dokumenty UE
    > dotyczace arytmetyki finansowej i zasad zaokraglania wynikow operacji
    > na liczbach reprezentujacych "currency". Te dokumenty maja moc prawna.
    > Nie chce mi sie tego linku szukac jeszcze raz

    Oczywiście - w odpowiednich raportach finansowych to jest. Ale co
    począć z amerykańską giełdą towarów rolnych? A klient chce grać na CFD
    pochodnych od tych właśnie towarów.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 58. Data: 2013-11-19 01:06:59
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 18 Nov 2013 10:50:03 +0100, Paweł Kierski<n...@p...net>
    wrote:
    > Oczywiście - w odpowiednich raportach finansowych to jest. Ale co
    > począć z amerykańską giełdą towarów rolnych? A klient chce grać na
    CFD
    > pochodnych od tych właśnie towarów.

    Oni jeszcze siedza na ulamkach zwyklych?

    RW

  • 59. Data: 2013-11-19 08:09:20
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-11-19 01:06, Roman W pisze:
    > CFD
    >
    > Oni jeszcze siedza na ulamkach zwyklych?

    Musiałbym spojrzeć w stare logi. Ale jeszcze ok. 2,5 roku temu z
    Sungarda nadal można było dostać cenę "123 3/8".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 60. Data: 2013-11-21 23:53:34
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tue, 19 Nov 2013 08:09:20 +0100, Paweł Kierski<n...@p...net>
    wrote:
    > Musiałbym spojrzeć w stare logi. Ale jeszcze ok. 2,5 roku temu z
    > Sungarda nadal można było dostać cenę "123 3/8".

    W Reuters nadal jednym z formatów cen sa 1/32.

    RW