-
1. Data: 2013-11-17 21:37:53
Temat: quadratic bezier patch
Od: firr <p...@g...com>
kwadratowa krzywa beziera jest 'robiona' z trzech
punktów P0,P1,P2 - dwa punkty P0, P2 tworza koncowki krzywej a trzeci P1 nie lezy na
niej tylko jest wyznacznikiem 'kierunku' a linie P0-P1, P1-P2 robia
za cos w rodzaju 'dachu' dla tej krzywej
kwadratyczna łata beziera jest zrobiona z 9 punktów
P00 P01 P02
P10 P11 P12
P20 P21 P22
mysle ze sluszne jest zalozenie ze jak sobie zrobic
4 krzywe beziera przy pomocy 8 punktów
P00 P01 P02
P10 P12
P20 P21 P22
to beda one brzegiem laty, gdy ja z kolei wypelnic to
bedzie sie mialo late, moja watpliwosc jednak dotyczy tego skad wziac punkty
kontrolne taklie
zeby mozna polaczyc odpowiednie pary punktow z brzegów
czy jesli by polaczyc piec punktow kontrolnych
P01
P10 P11 P12
P21
czterema odcinkami to te potrzebne punkty kontrolne leza wlasnie na tych odcinkach ??
??