  • 81. Data: 2011-03-30 22:32:54
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    news:imtcee$9iu$1@news.onet.pl...

    > Koszty produkcji wodoru...

    Tylko posrednio.
    Produkcja wodoru jest energochlonna a tej energii wlasnie nam brakuje.
    Akumulatory nie sa najlepszym srodkiem do magazynowania energii a wodor i
    owszem. Zakladajac, ze owa energie mamy z taniego i ekologicznego zrodla, to
    energochlonnosc przy produkcji wodoru nie bylaby problemem. Oczywiscie taki
    uklad ma sens tylko wtedy, jesli zrodlo nie moze byc zintegrowane z
    odbiornikiem.

    Istnieja dwie drogi.
    Albo zostana udoskonalone aukumulatory i metody ich ladowania, albo
    udoskonalimy / wynajdziemy zrodla taniej energii i bedziemy ja sobie
    marnotrawic na transformacjach. Generalnie ogniwa paliwowe juz byly i chyba
    nic z tego nie wyszlo...

    Poczekajmy na Tokamaki...

    --
    Picasso

  • 82. Data: 2011-03-30 22:47:19
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ? [OT] dłuższe
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy chciałbym tam mieszkać? Pewnie nie. Chociaż jest zastanawiająca
    > rzecz: W Europie jak umrze starzec, to wszyscy mówią no i OK, ten już
    > swoje przeżył, poszalał, był stary i schorowany, już się nie męczy.
    > Jak umrze dziecko, to wielka tragedia o której piszą w prasie.
    > W Azji jak umrze dziecko, to trudno - zrobimy nowe. A jak umrze
    > starzec to dramat, ponieważ był on bardzo cenny dla społeczności
    > gdyż swoją wiedzą i doświadczeniem mógł pomóc ludziom. Nam się to
    > w głowach trochę nie mieści, ale tak jest.

    Tylko, ze ich "starcy" sa w sile wieku produkcyjnego a umieraja od pracy w
    trudnych warunkach np wdychajac przez 8 godzin trujace opary...

    U na starzec to tylko klopot - emeryture trzeba wyplacic, lekarstwa trzeba
    zrefundowac. Rodzina musi zaplacic za opieke albo poswiecic swoj wlasny
    czas...

    --
    Picasso

  • 83. Data: 2011-03-30 22:54:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 30 Mar 2011 10:52:46 +0200, Maciek <m...@n...pl>
    wrote:

    > Zapomniałeś, że na widzimisię ludzi można zrobić odpowiednie przepisy i
    > w ten sposób uwalić to co tanie,

    Przeczytaj jeszcze raz punkt drugi, do którego się odnosiłem.

    r.
    _____________

  • 84. Data: 2011-03-31 08:02:49
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Naprawdę są takie wysokie?

    On-site - tak. Nieakceptowalnie wysokie.
    Przesył - bardzo problematyczny.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 85. Data: 2011-03-31 08:05:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, to Ty nie rozumiesz co jest plusem samochodu.
    > To że nadaje się on wyłącznie do jazdy miejskiej, to minus a nie plus.

    Moim zdaniem jest bardzo duże zapotrzebowanie na samochody miejskie. Takie
    spokojnie mogą być elektryczne.

  • 86. Data: 2011-03-31 08:17:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > elektrycznym rzecz jasna

    :-) jak do 2050 takie zaczną produkować to tak

  • 87. Data: 2011-03-31 09:01:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości news:

    > Moim zdaniem jest bardzo duże zapotrzebowanie na samochody miejskie.

    Nie o tym piszemy, więc daj sobie siana z gadaniem nie na temat.

  • 88. Data: 2011-03-31 09:31:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 22:32, P_ablo pisze:

    > Akumulatory nie sa najlepszym srodkiem do magazynowania energii a wodor i owszem.

    Wodór najlepszym? No może... co nie znaczy że dobrym...

  • 89. Data: 2011-03-31 09:34:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 19:12, Cavallino pisze:

    > No tak, ale to nie jest problem kierowcy, więc jakby nie do końca mnie on obchodzi.

    Hmm. Pancerne, ciężkie butle w samochodzie i mały zasięg to nie jest problem
    ze składowaniem, czy może nie jest to problem kierowcy?

  • 90. Data: 2011-03-31 09:40:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Hmm. Pancerne, ciężkie butle w samochodzie i mały zasięg to nie jest
    > problem
    > ze składowaniem,

    Na pewno mniejszy niż akumulatory pozwalające na jeszcze mniejszy zasięg,
    które i lżejsze zapewne nie są.

    Skoro zasięg w Clarity wynosi te 500 km i masa jakkolwiek faktycznie wysoka,
    to jednak pozostaje w miarę w normie jak na auto tej klasy i wielkości, to
    znaczy że problem nie jest aż tak dotkliwy jak próbujesz sugerować.
    Pokaż mi auto elektryczne tej wielkości, z zasięgiem 500 km i lżejsze.