  • 191. Data: 2011-04-05 12:47:45
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-31 17:44, Karolek pisze:

    > Produkcja tez jednak rosnie.

    Na razie rośnie tylko zużycie, a w najbliższych planach zwiększona
    produkcja się nie szykuje.

    > Atomowki pobuduja, wiatrakow nastawiaja, moze jakas nowa zapora na
    > rzece, moze energie plywow itd. mozliwosci jest multum... a moze i
    > kiedys ta synteze opanuja. Tak czy inaczej do 2020 pradu nam nie
    > zabraknie, ropy zreszta tez.

    Cóż za wspaniały optymizm. Tak nabudują tych atomówek jak teraz robią
    drogi i inne inwestycje. Zresztą te atomówki za darmo się nie zrobią, to
    jest potężny koszt, ktoś za to musi zapłacić, jak myślisz kto?

    Wiatraki? To przecież jest najdroższa energia? Dodatkowo dość niepewna,
    a sposobów magazynowania w postaci elektrowni szczytowo-pompowych to
    raczej nie mamy.

    A.

  • 192. Data: 2011-04-05 16:50:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-04-05 12:47, Arek pisze:

    > Na razie rośnie tylko zużycie, a w najbliższych planach zwiększona
    > produkcja się nie szykuje.

    Nie znam planow, jednak wiatrakow ciagle przybywa.

    > Cóż za wspaniały optymizm. Tak nabudują tych atomówek jak teraz robią
    > drogi i inne inwestycje. Zresztą te atomówki za darmo się nie zrobią, to
    > jest potężny koszt, ktoś za to musi zapłacić, jak myślisz kto?

    Od biedy moga tradycyjna weglowa postawic i tez bedzie ok, a wegla mamy
    pod dostatkiem.

    > Wiatraki? To przecież jest najdroższa energia? Dodatkowo dość niepewna,
    > a sposobów magazynowania w postaci elektrowni szczytowo-pompowych to
    > raczej nie mamy.

    No widzisz, najdrozsza, a wiatraki jak grzyby po deszczu wyrastaja.

    --
    Karolek

  • 193. Data: 2011-04-05 21:03:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 08:41:28 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Niezły jesteś. Numery lotto z najbliższego losowania też podasz?
    > ;-P

    Jak zapłacisz... ;)

    --
    ___________ (R)

  • 194. Data: 2011-04-06 10:26:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Jak zapłacisz... ;)

    Jak będą dobre to zapłacę. Chwilowo jestem uczulony na płacenie z góry -
    vide sig.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/06/obsluga-klienta
    -by-era/

  • 195. Data: 2011-04-06 11:47:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-04 22:04, Massai pisze:

    > Prędkość ładowania w świetle ostatnich patentów nie jest problemem.
    > Skonstruowano bateryjki takie że mogłyby się ładować w sekundy, tylko
    > trzeba by mieć elektrownię pod bokiem, bo moc potrzebna idzie w
    > megawaty.

    Takie same bateryjki, tylko większe, mogłyby więc robić za bufor, ale moce
    i tak byłyby spore (trzeba by sprawdzić ile kilowatów wyjeżdża ze stacji
    paliw w ciągu godziny)

  • 196. Data: 2011-04-06 11:51:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Na razie rośnie tylko zużycie

    Cud?

  • 197. Data: 2011-04-09 23:24:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    niusy.pl wrote:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dobra, nie rozumiesz. Chodzi po prostu o to, że ten samochód do jazdy
    > miejskiej ma kiedy ładować się bo stoi nieużywany przez większość
    > czasu kiedy śpisz i w pracy siedzisz, więc problem ładowania w jego
    > przypadku sprowadza się do istnienia gniazdka.

    tylko się zastanawiam skąd tam się wezmą odpowiednio grube przyłączą aby
    naładować te kilkadziesiąt czy kilkaset samochodów, gdy każdemu trzeba
    będzie te kilkadziesiąt czy kilkaset amper podać do gniazda.

    Za chwile sie okaże że trzeba ciągnąć linie SN do każdego domu i każdy
    będzie miał trafo u siebie w garażu.

  • 198. Data: 2011-04-09 23:32:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Wyprodukowanie wodoru jest bardziej kosztowne energetycznie niż jego
    > spalenie. Czyli skądś trzeba mieć najpierw więcej energii niż chce się
    > potem w wodorze przechować.

    to nei problem...

    unia dopłaci z naszych podatków.

  • 199. Data: 2011-04-10 08:17:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2011 23:24:50 +0200, Marek Dyjor wrote:
    >tylko się zastanawiam skąd tam się wezmą odpowiednio grube przyłączą aby
    >naładować te kilkadziesiąt czy kilkaset samochodów, gdy każdemu trzeba
    >będzie te kilkadziesiąt czy kilkaset amper podać do gniazda.

    Nie wiem jak to dzis bilansowane w osiedlach mieszkalnych, ale tak
    kiedys liczylem ze zasadniczo nocna produkcja naszych elektrowni
    powinna wystarczyc.
    A wtedy nie trzeba rozbudowy sieci

    >Za chwile sie okaże że trzeba ciągnąć linie SN do każdego domu i każdy
    >będzie miał trafo u siebie w garażu.

    I znow - jak sobie kiedys liczylem spadki napiec - to to jest bardzo
    madry pomysl. I Amerykanie go stosuja standardowo - kazdy ma swoj
    transformator.

    J.

  • 200. Data: 2011-04-11 15:03:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-05 16:50, Karolek pisze:

    > Nie znam planow, jednak wiatrakow ciagle przybywa.

    Nie znasz, ale swoje wiesz?

    > Od biedy moga tradycyjna weglowa postawic i tez bedzie ok, a wegla mamy
    > pod dostatkiem.

    Owszem, ale UE każe nam płacić za emisję CO2, więc też wyjdzie drogo. A
    elektrownia węglowa mimo, że tańsza niż atom też swoje kosztuje.

    > No widzisz, najdrozsza, a wiatraki jak grzyby po deszczu wyrastaja.

    Bo jest droga. Więc im więcej wiatraków tym droższy prąd. Zresztą
    produkcja z wiatraków w skali kraju nie jest jakoś szczególnie duża.

    A.