  • 91. Data: 2011-03-31 09:43:15
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 19:43, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "krzysiek" <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid> napisał w wiadomości

    > Ale tu już nie ma dyskusji "wodór vs benzyna" tylko "akumulator+wodór vs
    akumulator".
    > I aku z tej drugiej wersji jest zapewne większe, cięższe i kto wie czy nie droższe.

    Akumulator może być mniejszy i lżejszy niż wodór (w opakowaniu).
    Ogniwa LiPol już dziś to zapewniają. Ale nie jest to ani to tanie,
    ani bezpieczne, ani trwałe.

    Czyli wybór między dżumą a cholerą - jak napisałem :)
    Nic z tego sensownego nie będzie dopóki nie pojawi się lepszy sposób magazynowania.

  • 92. Data: 2011-03-31 09:53:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Akumulator może być mniejszy i lżejszy niż wodór (w opakowaniu).
    > Ogniwa LiPol już dziś to zapewniają. Ale nie jest to ani to tanie,
    > ani bezpieczne, ani trwałe.

    Ani nie likwiduje problemu ładowania, no chyba że wymyślą sposób ekspresowej
    wymiany akumulatorów na stacjach ładowania, ale wtedy akumulatory musiałyby
    być standaryzowane dla wszystkich aut.

    > Czyli wybór między dżumą a cholerą - jak napisałem :)
    > Nic z tego sensownego nie będzie dopóki nie pojawi się lepszy sposób
    > magazynowania.

    Jak nie będzie jak już jest?
    Skoro auto istnieje, jeździ i zapewnie zupełnie satysfakcjonujące warunki,
    to jak możesz napisać że nie będzie?
    A to pierwszy model - nie mam wątpliwości że dałoby się to zrobić lepiej.

    Problem jest tutaj raczej z drugą stroną, skoro jak ludzie piszą produkcja
    wodoru na dużą skalę jest droga i mało realna.

  • 93. Data: 2011-03-31 10:04:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Wyprodukowanie wodoru jest bardziej kosztowne energetycznie niż jego
    > spalenie.

    No i co w związku z tym?
    Za to jak się da uzyskać go z wody, to surowiec będzie za friko, więc to
    jednak trochę zmienia spojrzenie na koszty produkcji.
    Problem jest zupełnie inny - czy wyprodukowanie wodoru jest bardziej
    kosztowne niż wyprodukowanie innego paliwa którego jest na świecie pod
    dostatkiem.

    >Czyli skądś trzeba mieć najpierw więcej energii niż chce się potem w
    >wodorze przechować.

    A prądu to pewnie w kablach przybywa?

  • 94. Data: 2011-03-31 10:04:19
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "drummer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    owych-aut,artykul.html?node=2

> [...]
    > Co stoi na przeszkodzie popularyzacji?

    Wyprodukowanie wodoru jest bardziej kosztowne energetycznie niż jego
    spalenie. Czyli skądś trzeba mieć najpierw więcej energii niż chce się
    potem w wodorze przechować.

    pzdr
    \SK

  • 95. Data: 2011-03-31 10:05:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wodór tak samo trzeba wyprodukować używając energii (choćby z atomu czy
    > węgla).

    W którym miejscu niejasne jest stwierdzenie "nie wspominając"? ;-)

  • 96. Data: 2011-03-31 10:06:20
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

  • 97. Data: 2011-03-31 10:16:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 18:57, krzysiek pisze:

    > Alez oczywiście, że zrobi się poniekąd samo. Mimo wszystko wolałbym
    > jednak, zebysię to odbyło w kontrolowany i zaplanowany sposób

    Owszem, ale wątpię czy to realne (tzn. że można biurokratycznie
    przeprowadzić proces naturalnej zmiany tak, aby nie pogłębić szkód).
    Sceptycyzm opieram na doświadczeniach, tych starych i tych nowszych.

  • 98. Data: 2011-03-31 10:23:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-31 09:53, Cavallino pisze:

    > Jak nie będzie jak już jest?
    > Skoro auto istnieje, jeździ i zapewnie zupełnie satysfakcjonujące warunki, to jak
    możesz napisać że nie będzie?

    Ok przesadzam. Póki co nie będzie tego, co by mnie satysfakcjonowało :)
    Ale gdyby tak np. jakieś nowe materiały na zbiorniki...?

  • 99. Data: 2011-03-31 10:27:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:in1dm8$1sa7$1@news2.ipartners.pl...

    > Ok przesadzam. Póki co nie będzie tego, co by mnie satysfakcjonowało :)
    > Ale gdyby tak np. jakieś nowe materiały na zbiorniki...?

    No właśnie - szans na rozwinięcie konstrukcji jest od groma.
    Co jest ważne - że już teraz spełnia jakiś podstawowe wymogi, dałoby się
    zaakceptować je bez bólu.
    Na dziś jedynym jest brak stacji z wodorem.

  • 100. Data: 2011-03-31 10:45:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Karolek wrote:

    > To ty rusz mozgownica... skoro produkujemy cukru za malo na nasze
    > wewnetrzne potrzeby i to wlasnie dzieki UE, co zmusza nas do importu,
    > gdzie wczesniej takiej potrzeby nie bylo.

    Bo jak były ustalane kwoty to pan minister pana premiera o nazwisku na K.
    był akurat o coś na UE obrażony (ta opcja lubi się zawsze o coś obrażać) i
    nie pojechał tam gdzie pojechać powinien.

    \SK