  • 231. Data: 2010-03-11 11:18:51
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-11 11:16, Herald pisze:

    > ^^^^^^^^
    > O ku...a.
    > Już lobbujesz za tym by każdy posiadacz PJ opłacał składki OC? Od kiedy to
    > kierowca musi posiadać polisę OC?
    > Właściciel - i owszem, ale nie kierowca ;P

    Cóż - uproszczenie. :)

    --
    spp

  • 232. Data: 2010-03-11 12:03:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mario" <c...@s...onet.pl> wrote in message

    > naucz się czytać ze zrozumieniem.
    > Faktycznie nie mamy o czym rozmawiać, napisałeś to już wcześniej to po
    > cholerę odpowiadasz.
    > EOT.

    Bo lubie posmiac sie z internetowych laikow kreujacych sie na ekspertow w
    dziedzinach, o ktorych sami udowadniaja ze pojecia nie maja bladego. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 233. Data: 2010-03-11 12:06:54
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co
    > powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
    > taką kaucję.

    Jedno z drugim nie ma żadnego związku.

  • 234. Data: 2010-03-11 12:08:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/Insur
    eYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

    A tu nawet spis najbardziej najczesciej uczestniczacych w groznych wypadkach
    w US:

    http://www.forbes.com/2007/07/26/cars-dangerous-twen
    ty-forbeslife-cx_bh_0726cars.html

    Zgadnij, czy te auta sa najtansze w ubezpieczeniu?

    A teraz ja poprosze jakies konkretne podstawy, wedlug ktorych regres bylby
    sciagalny z przecietnego polskiego kowalskiego, ktory odkladal pol zycia na
    samochod, po czym wjechal w Porsche za pareset tysiecy i wpakowal rodzine w
    rehabilitacje za kolejne pol miliona.

    Jesli nie masz - zamilknij.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 235. Data: 2010-03-11 12:08:38
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu>

    > ^^^^^^^^
    > O ku...a.
    > Już lobbujesz za tym by każdy posiadacz PJ opłacał składki OC?

    A niby czemu ma być inaczej ?

  • 236. Data: 2010-03-11 12:12:47
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale pieniądze nie przepadają... :-)
    >
    > Skąd ten pomysł?
    >
    > Pomyśl chwilę - ile wynosić musiałaby "składka" Twojego ubezpieczenia
    > jeśli ubezpieczyciel gwarantowałby wypłatę powiedzmy do miliona złotych
    > odszkodowania za Twoją kraksę jaką spowodowałeś komuś drugiemu... ?
    > I z czego ten milion wypłaciłby?

    Przecież gwarantuje i wiadomo ile te składki wynoszą

  • 237. Data: 2010-03-11 12:12:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Zalezy od tej sztuki. Na zachodzie bywaja ubezpieczenia AC z udzialem
    > wlasnym. Wyplacaja ci np 80% szkody, a skladka jest 70% pelnej.
    >
    > W przypadku OC troche trudniej, ale np regres do 2000zl, czy jak to
    > sie dawniej nazywalo - franczyza integralna, moglby znaczaco obnizyc
    > koszty ubezpieczenia .. a niektorym podniesc :-)

    O wiele rozsadniejszy jest wklad wlasny, ja taka opcje mam. Ustalam dowolny
    wklad wlasny w razie szkody (w ramach widelek w danej ubezpieczalni). W
    przypadku drobnych stluczek tym bardziej ma to sens, ze nie bede tracil
    znizek dla peknietego zderzaka. W przypadku kasacji samochodu, czesc doloze
    z wlasnej kieszeni, za to skladka roczna jest o kilka % nizsza.

    To ma sens, ale chyba sam nie wierzysz, ze ludzie majacy pieniadze beda
    ryzykowac utrate kilkuset tysiecy zlotych dla paru stowek rocznie
    oszczednosci na polisie. Tym bardziej watpie, ze ubezpieczalnia pozwoli
    ludziom bez pieniedzy oszczedzic kilkaset zl wiedzac, ze i tak beda
    niewyplacalni.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 238. Data: 2010-03-11 12:14:16
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > bzdury opowiadasz,

    Czemu tak sądzisz ?

  • 239. Data: 2010-03-11 12:16:07
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com>

    > Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam
    > Cie,
    > ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji
    > wymierzony w biednego, okradanego polaka.
    > --
    > Co Ty bredzisz ? Swobodne ubezpieczenia mieszkań dokładnie tak działają.

    A teraz porownaj sobie ubezpieczenie mieszkania do samochodu i szanse, ze
    przez Twoje mieszkanie czyjas rodzina bedzie do konca zycia na wozku.
    --
    No właśnie nie widzę różnicy. Jak ktoś jeździ naprawdę ostrożnie to nie jest
    w stanie nikomu krzywdy zrobić.

  • 240. Data: 2010-03-11 12:19:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > zycia na samochod, po czym wjechal w Porsche za pareset tysiecy i
    > wpakowal rodzine w rehabilitacje za kolejne pol miliona.

    A jaki to ma związek z dyskusją? Wiadomym jest, że nie każdy regres
    uda się zrealizować, dlatego też składka nie będzie wynosiła 5zł, tylko
    Xzł, jednak X<obecnej ceny składki.

    --
    Liwiusz