  • Data: 2011-12-07 17:08:23
    Temat: Re: ubek
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-07 14:23, kakmar pisze:
    > Dnia 07.12.2011 Artur Maśląg<f...@p...com> napisał/a:
    (...)

    > Nie jest,

    Oczywiście, że jest.

    > powszechność i formy głupoty się nie zmieniły,

    Powszechność głupoty rzekłbym, że wzrosła, formy też
    zwiększyły swój repertuar. Jak to się mówi - głupota
    ewoluuje.

    > ale to osadzenie
    > go w bieżących realiach było takie zabawne.

    Ja bym raczej powiedział, że dzięki powstawaniu w specyficznych
    czasach Bareja wspiął się na szczyty swej ekspresji, dzięki czemu
    mamy tak wspaniałe dzieło.

    > Wtedy był deficyt bieżącej krytcznej
    > oceny otaczającej żeczywistości. Stąd ogromne sukcesy tego typu produkcji.

    Dorabiasz ideologię. Krytyka otaczającej rzeczywistości była
    powszechna, a że w tv było inaczej? Zdaje się nie pamiętasz co
    się działo w Polsce w II połowie lat 70 i dalej.

    > Podobnie było z sukcesami kabaretów tamtych czasów.

    E tak - zwyczajnie kabarety były lepsze, ponieważ sztuką było stworzyć
    program tak, by się władza nie czepiała, a widz zobaczył to, co chciał
    przekazać autor. Paradoksalnie dużo trudniejszy temat niż w
    dzisiejszych czasach. Efekt widać - stare produkcje są ponadczasowe
    i profesjonalne, a z nowych w zasadzie niewiele zostaje, ponieważ
    prezentują niezbyt wysoki poziom. Ba, one też się nie opierały
    tylko na polityce itd.

    > Teraz dzięki powszechności dostępu do iformacji i dzięki temu lepszemu rozeznaniu
    > w powszechności głupoty jako takiej, może to zwyczajnie nie śmieszyć.

    No pewnie, 30 lat temu to powszechności głupoty nie było widać, skąd.
    Z drugiej strony powszechność głupoty wzrosła od tamtych czasów, co
    specjalnie budujące nie jest. Wzrosła uniwersalnie, a nie tylko
    lokalnie. To już specjalnie budujące nie jest. Jednak głupota ma
    różne oblicza.

    > Mnie jeszcze śmieszy, ale bardziej dlatego że kiedyś się z tego śmiałem i znacznie
    > mniej niż dawniej.

    Nic na to nie poradzę. Mnie tam nadal bawią (i będą bawić) różne
    absurdy tam pokazane, które się świetnie mają w dzisiejszych czasach,
    choć trudno by były w identycznej formie. Oczywiście, że sytuacja
    IRL może wcale nie być śmieszna, ale genialne pokazanie jej absurdu
    w filmie bawi i tak mam być.