    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uC poczatek
    Date: Sun, 08 Mar 2009 16:48:13 +0100
    Sender: j...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    T.M.F. pisze:
    > Nie znam '51, ale czy sa w tej rodzinie jakies procki picopower?
    > W prostych zadaniach oczywiscie porownanie kazdego procka wypadnie tak
    > samo. Ale moge sobie wyobrazic sytuacje w firmie, ktora robi jakies
    > proste rzeczy na '51 i nagle potrzebuja wiekszej mocy obliczeniowej. I
    > co? Trza ruszyc inna rodzine ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jak sie
    > zacznie od razu od np. AVR, ktory jest wydajny taka koniecznosc moze nie
    > wystapic.

    Pod warunkiem, że kiedyś akurat nie było nic do roboty i szef powiedział
    ''Kowalski, uczyć się avrów''. A, na ile znam firmy, gdzie się dłubie w
    uC, takich momentów nie ma nigdy.
    Co innego gdy powstaje nowy ośrodek zabawy z uC. Tylko sytuacja się
    powtórzy kiedyś; na początku młodzi gniewni będą męczyć najnowsze
    zabawki, po piętnastu latach niemłodzi i gniewni, ale zupełnie w inne
    kierunki... wciąż będą męczyć te same, przestarzałe już zabawki. Tak już
    zawsze było na świecie.
    Tylko chyba żadna rodzina nie będzie żyła tak długo i tak powszechnie
    jak 51. W każdym razie jestem spokojny o dostępność tejże przez
    najbliższe 30 lat, a potem to ja mam to w... ;)

    > Wszyscy pisza o magicznej ilosci gotowcow na '51. Tak przegladajac od
    > kilku lat strony widze tez niezliczone ilosci gotowcow na AVR.

    A nie mówię, że nie.
    Z pewnością jeślibym zaczynał dziś zabawę z procesorami od zera na pewno
    nie byłyby to 51, ale miałbym potężnego zgryza, co wybrać. Zresztą
    zupełnie inny wybór jest, gdy sie planuje zabawę zawodową, zupełnie
    innym może być, gdy to tylko hobby.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl