    From: " " <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: typologia errorow aplikacji (a jeszcze leipaj i realoki)
    Date: Mon, 2 May 2011 21:52:01 +0000 (UTC)

    >Jedna istotna różnica jest taka, że przy statycznych tablicach to trochę
    >szybko wychodzi, ale wystarczy wypisywać przy każdym malloc/free
    >komunikat, żeby prosto znaleźć co nei zostało zwolnione. Albo użyć
    >przeznaczonych do tego narzędzi jak np valgrind.

    >Ja z Tobą też miałem nie gadać póki nie zaczniesz leczyć depresji, ale
    >że piszesz w okolicy sensu to toczę tę pogawędkę, więc 1:1.

    mozesz sobie pogadac; mnie gadki polegajace na tym ze mialbym
    tlumaczyc komus cos czego ten nie rozumie (i widac jest nie w pelni
    rozumu skoro gada do wlasnego mozgu fantastyczne i zenujace glupoty
    jakie powymyslal na moj temat) niezbyt interesuja, interesuje mnie
    moje wlasne skupienie na temacie (i czasem grupa jest do tego b dobra
    a czasem nie)

    co do leakow - przypadek z niepoodznaczaniem rekordow w tablicy mz
    nie odpowiada pojeciu lika - to by bardziej odpowiadalo ewentualnie
    przypadkowi gdy mnozysz malloki i odpowiadajace im referencje-wskazniki
    i nie zwlaniasz tego wszystkiego, np az do momentu
    kiedy skonczy sie ram - mozna tak zapchac pamiec, ale to nie beda
    wycieki - leak jest wtedy gdy _stracisz_ referencje do kawalka
    ramu np przypisujac do uzywanego wskaznika nowy kawalek - to jest leak
    - i to niema odpowiednika w alokatorach na statycznych tablicach w c
    (bo tam nie mozna zgubic rekordu w pozaprzestrzeni)

    zas z samym szukaniem leakow to nie jest taka prosta sprawa,
    sam zlokalizowalem odpowiedzialna linijke (choc i to bylo
    dosyc nurzace)

    uiImageView.image = mImage
    // opis problemu:
    // przed przypisaniem mImage ma retain count 1
    // po przypisaniu 2, nie moge zwolnic mImage wiecej niz raz bo drugi
    // ownership ma uiImageView nie ja i to ono powinno to zwolnic - ale jak?
    // przypisanie nila linijke wczesniej z tego co wiem powinno zwolnic
    // stary image ale Instruments ciagle pokacuje leaki

    ale nie wiele mi to daje - podobno w iphonowym i wogole macowym
    objective-c polowa problemow (pytan na forach itp) jakie maja ludzie
    dotyczy problemow z gospodarka pamiecia a sa tego grube tysiace :/

    pojedyncze leaki zdarzaly mi sie gdy pisalem troche w c++ i gdy pisalem
    troche w c# i gdy pisalem troche o obj-c (i kazdy z tych glupich bugow
    zajmowal mi ponad dobe czyli okropnie dlugo) natomiast w c nigdy
    (bo w oczywisty sposob nie moze byc leakow przy braku allokow)