  • 1. Data: 2009-10-21 08:11:19
    Temat: [tylko WM] Skazany na dotykowca... Ktory ekran najmniej delikatny? [+refleksja]
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Witam,

    Niestety producenci najnowszych telefonow z WM, z HTC wlacznie wypieli się
    na aparaty z klawiatura tylko numeryczna (qwerty odpada) no i wychodzi, ze
    trzeba bedzie przesiasc sie na dotykowca. Przez chwile wahalem się, czy nie
    wziac HTC S740, ale jednak na wspolczesny smartphone ekranik ma troce za
    maly.

    W zwiazku z tym, chcialem zapytac, czy te ekrany dotykowe sa wszystkie takie
    same, pod wzgledem wytrzymalosci (noszenie w kieszeni z innymi przedmiotami,
    podatrosci na porysowania, zadrapania, inne mechaniczne akcje, ktore
    doprowadzaja do tego, ze dotyk przestaje dzialac - ale tez i wytrzymalosc na
    zwykle uzywanie, np. pykanie patykiem w 'najczesciej odwiedzane miejsca' na
    ekranie - i utrate zdolnosci tych miejsc do czucia dotyku z czasem)? Ile w
    ogole czasu, dosc intensywnego uzytkowania taki ekran moze wytrzymac?

    Czy sa moze jakies modele, ktore maja ekrany zrobione solidniej, lepsza
    technologia?
    Wiem, ze sa tez specjalne folie, ktore jakas tam dodatkowa ochrone
    zapewniaja. Ale na ile jest to w stanie ocalic ekran przed zuzywaniem sie w
    czasie? Wszak nacisk i tak musi byc na ekran przekazywany (żeby w ogole
    pelnil on swoja funkcje:-)

    p.s
    Ostatnio pojawil sie smartphone Acera, z klawiatura numeryczna, no miodzio,
    wysuwana na dodatek, gdyby nie to, ze...ekran dali dotykowy, dziwaki,
    zwlaszcza, ze w serii sa jeszcze inne modele juz tylko z dotykowym.

    p.p.s.
    Nie moge sie oprzec, zeby pokusic sie o pewna refleksje - uwazam, ze owczy
    pęd w dotykowce, bez pozostawienia żadnej alternatywy (w danej grupie
    sprzetu oczywiscie) to jakiś sen chorego marketingowca, tak samo jak kilka
    innych wynalazkow ostatnich czasow. Zaliczam do nich osobiscie monitory
    panoramiczne do komputerow (calkowicie wyparly te 4:3, choc wiekszosc pracy
    na komputerze, np. web czy najpopularniejsze aplikacje opiera sie na
    przegladaniu gora-dol a nie prawo-lewo), następnie ekrany lcd, glownie do
    laptopow z powłoką 'szklaną' (bardzo czesto praca na takim laptopie, a wiec
    urzadzeniu przenosnym, uzywanym wiec w roznych warunkach jest po prostu
    najzwyczajnij w swiecie niemozliwa, gdyz jedyne co widzimy na ekranie to
    nasze dobicie), idźmy dalej - bedac przy laptopach, bo na nich to dobrze
    widac, choc i tez na telewizorach - wynalazek ostatnich lat - tzw. 'piano
    black', czyli połyskujacy, na wysoki połysk czarny plastk, Toshiba osiagnela
    w tym mistrzostwo swiata - laptopa najlepiej uzywac w bialych
    rekawiczkach:-).
    Uff, to sobie popisalem:-)

    Pozdrawiam,
    JA

  • 2. Data: 2009-10-21 08:23:37
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > najzwyczajnij w swiecie niemozliwa, gdyz jedyne co widzimy na ekranie to
    > nasze dobicie), idźmy dalej - bedac przy laptopach, bo na nich to dobrze

    ^^^^^^
    oczywiscie 'odbicie' mialo byc:-) choc swoja droga dobity to czlowiek tez
    wtedy jest;-)

    JA

  • 3. Data: 2009-10-21 08:56:10
    Od: pete <d...@o...pl>

    Jeremiasz pisze:

    > ^^^^^^
    > oczywiscie 'odbicie' mialo byc:-) choc swoja droga dobity to czlowiek tez
    > wtedy jest;-)
    >
    > JA

    dobrze gadasz, masz u mnie browara ;)

  • 4. Data: 2009-10-21 08:58:32
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Jeremiasz tak oto obwieścił(a):

    > Nie moge sie oprzec, zeby pokusic sie o pewna refleksje - uwazam, ze owczy
    > pęd w dotykowce, bez pozostawienia żadnej alternatywy (w danej grupie
    > sprzetu oczywiscie) to jakiś sen chorego marketingowca

    To tak jak kiedyś był owczy pęd na telewizory kolorowe...
    A myślę że gdyby nie było popytu to by nie było podaży, nieprawdaż?
    A gdy jest podaż to chcąc inny produkt jak z owej grupy, trza dodatkowo
    płacić. Alternatywa jest droga, a dotykowce coraz lepsze i za moment
    prześcigną klawisze..
    ..tak jak nasza kiełbasa, też dawno prześcignęła.. ;)

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 5. Data: 2009-10-21 09:37:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 10:11:19 +0200, Jeremiasz napisał(a):

> [...]
    > wziac HTC S740, ale jednak na wspolczesny smartphone ekranik ma troce za

    Nie liczy się rozmiar, tylko to co się na nim mieści. S740 ma WM Standard i
    jest to przystosowane do rozmiaru ekranu

> [...]
    > same, pod wzgledem wytrzymalosci (noszenie w kieszeni z innymi przedmiotami,
    > podatrosci na porysowania, zadrapania, inne mechaniczne akcje, ktore

    Ekrany sa takie same, ale mocowanie już nie - ekran zagłębiony taki jak w
    Kaiserze czy Artemisie jest znacznie mniej narażony na uszkodzenia niż
    ekran w Diamondzie czy nawet iPoo.

> [...]
    > czasie? Wszak nacisk i tak musi byc na ekran przekazywany (żeby w ogole

    Przed porysowaniem i zużyciem chronią świetnie. Przed złamaniem na skutek
    nacisku w kieszeni - wcale. Takie urządzenia wymagają więc pewnej troski
    przy noszeniu, a nie bezceremonialnego wrzucania do kieszeni spodni razem z
    kluczami

    Skutek owczego pędu na iPoo..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-10-21 10:53:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 12:55:29 +0200, pete napisał(a):

    > co to jest iPoo?

    Dosyć gówniany telefon, który dopiero po 3 latach bycia na rynku osiągnął
    fazę nadawania się do pokazania szerszej publiczności jako wersja beta.
    Nie przeszkadzało to jednak producentowi od samego początku reklamować go
    jako epokowe wydarzenie na rynku które odsunie w cień wszystkie inne
    urzadzenia i z tego powodu sprzedawać go sporo drożej niż konkurencyjne
    urządzenia i wielokrotnie drożej niż to jest warte.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2009-10-21 10:55:29
    Od: pete <d...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Skutek owczego pędu na iPoo..
    co to jest iPoo?

  • 8. Data: 2009-10-21 11:02:08
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > prześcigną klawisze..
    > ..tak jak nasza kiełbasa, też dawno prześcignęła.. ;)

    Błąd rozumowy, telewizor kolorowy to udoskonalenie techniki przesylu, aby
    bardziej odzwierciedlala faktyczny obraz.
    A co dotykowiec udoskonala w klawiaturze? Nic.
    Tzw. klawiatura ekranowa, która jest protezą klasycznej klawiatury,
    wymysloną po to, zeby mozna bylo jakkolwiek pisac na dotykowcach, nie jest
    żadnym udoskonaleniem klawiatury klasycznej. Wrecz przeciwnie! Nie wiem, czy
    dużo piszesz, ja np tak i powiem Ci, ze na zwyczajnej klawiaturze
    numerycznej z dobrym T9 jestem w stanie pisac o wiele szybciej niż na
    jakiejkolwiek innej, w szczegolnosci dotykowej, gdzie dodatkowo trzeba caly
    czas obserwowac ekran. Na numerycznej jak trzeba to pisze sie bezwzrokowo i
    jak trzeba to uzywajac tylko jednej reki (dlatego odpadaja klawiatury
    QWERTY, ktore z kolei dodatkowo negatywnie wplywaja na rozmiar aparatu ).
    Poza tym napisalem - kto chce niech kupuje dotykowce. Jesli dla kogos
    uzywanie klawiatury ekranowej sprowadza sie do sporadycznego napisania sms-a
    w stylu 'ok. do zoba' no to pewnie nie zauwazy, ze jest jakis klopot i
    mogloby byc lepiej. Ale dlaczego zmuszac wszystkich do tego samego?

  • 9. Data: 2009-10-21 11:05:27
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > płacić. Alternatywa jest droga, a dotykowce coraz lepsze i za moment
    > prześcigną klawisze..
    > ..tak jak nasza kiełbasa, też dawno prześcignęła.. ;)

    Ale w czym prześcigną? Możesz rozwinąć myśl?

    p.s.
    Jadles kiedys kielbase np. w Anglii, tamtejszej produkcji? Jesli nie...to
    tylko się ciesz:-)

  • 10. Data: 2009-10-21 11:07:39
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Nie liczy się rozmiar, tylko to co się na nim mieści. S740 ma WM Standard
    > jest to przystosowane do rozmiaru ekranu

    Nie, no mi spokojnie wystarczy 320x240, ale wolabym to miec na ekranie 3
    cale zamias 2,4 :-)