  • 1. Data: 2009-12-01 20:05:27
    Temat: tv jako duży monitor
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dużym salonie chciałoby się czasem pokazać duże zdjęcia/film z wakacji
    itp, czasem jakiś film z komputera, może czasem na jakiejś domowej
    imprezie włączyć tekst do karaoke ;) Albo choćby ostatnio - powstał
    problem jak w 4 osoby wygodnie usiąść i przejrzeć auta na allegro, co by
    się podobało...

    Rzutnik mam (benq, 1024x800), ale jego jasność (2500 lum.) oraz jakość
    obrazu na ścianie/szarej tapecie (zwłaszcza w dzień) jest
    niezadowalająca, nawet na specjalnym ekranie nie jest zbyt dobra, a
    problematyczność użycia duża.
    Powstał pomysł - kupmy duży tv jako monitor. Zwłaszcza że tv w ogóle nie
    posiadamy w domu :)
    Wg pomiarów organoleptycznych w sklepie (czytelność obrazu z odległości
    w jakiej by wisiał na ścianie) - jakieś 48-52" by pasowało idealnie.
    Oczywiście podłączenie hdmi, rozdzielczość full-hd 1920x1080 lub lepiej
    nawet by było 1920x1200 (do zdjęć, które i tak są 4x3) ale takich nie
    spotkałem w marketach.

    Tylko pojawia się pytanie - jaki:
    - LCD klasyczny - paskudna czerń, marnie z jednolitością podświetlania,
    ale tanie
    - LCD z podświetlaniem "całościowym" led (przyciemnianie strefowe)
    - LCD z podświetlaniem krawędziowym led (czyli kompromis)
    - plazma - idealna czerń, pobór prądu zależny od jasności obrazu, ale
    jak z odwzorowaniem kolorów?)

    Zależało by mi na w miarę sensowych kolorach (zwłaszcza do oglądania
    zdjęć) a wszystko co stało w marketach miało tak kosmiczne kalibracje,
    że albo wychodziło przebarwione na maksa (jak owoce w reklamach soków),
    albo jakieś blade i zaróżowione... A trudno bym kalibrował każdy tv w
    sklepie, jakby to był monitor do grafiki...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-12-01 22:41:52
    Temat: Re: tv jako duży monitor
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    >W dużym salonie chciałoby się czasem pokazać duże zdjęcia/film z wakacji

    nie ma z tym problemu zadnego.
    Mam full HD podłączony przez dvi>hdmi jako drugi monitor. Korzystasz wtedy
    tak samo jak z drugiego monitora.
    Dobrze jeśli karta grafiki uciągnie 1920z1080px. Oczywiście nie musze
    wspominać o korzysciach takich jak oglądanie filmów itd.

  • 3. Data: 2009-12-02 11:08:24
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > - plazma - idealna czerń, pobór prądu zależny od jasności obrazu, ale jak
    > z odwzorowaniem kolorów?)

    Do celow o ktorych piszesz plazma HD1080 nadaje sie wysmienicie.
    Mam na mysli np Panasonica z matryca G11 bo taki akurat posiadam

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2009-12-02 19:39:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2009-12-02 12:08, quent pisze:
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Do celow o ktorych piszesz plazma HD1080 nadaje sie wysmienicie.
    > Mam na mysli np Panasonica z matryca G11 bo taki akurat posiadam
    A powiedz jak balans kolorów? Nie są jakoś nienaturalnie przesycone? Nie
    podoba mi się gdy każde zdjęcie na którym jest trawa - wygląda jak
    reklama Wimbledonu ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-12-03 09:55:50
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A powiedz jak balans kolorów? Nie są jakoś nienaturalnie przesycone? Nie
    > podoba mi się gdy każde zdjęcie na którym jest trawa - wygląda jak reklama
    > Wimbledonu ;)

    IMO nie sa.
    Jest to troche uzaleznione od ustawien samego tv.
    Przy nastawach wyswietlania "Normal" jest dobrze. Przy "Dynamic" jest jak
    dla mnie zbyt mocno dopalone.
    Plazmy te maja wejscia na karty SD. Warto wybrac sie np do MM ze swoimi
    fotkami na SD i sprawdzic bo tak na grupie to nikt tego nie jest w stanie
    opisac.

    Pozdr.
    www.elipsa.info