  • 1. Data: 2010-08-31 07:32:52
    Temat: "tuningowania" kryształów
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Ciekawy artykuł na temat "tuningowania" kryształów

    http://www.hanssummers.com/penning.html

  • 2. Data: 2010-08-31 09:28:06
    Temat: Re: "tuningowania" kryształów"
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    bobofrut <r...@g...com> napisał(a):

    > Ciekawy artyku=B3 na temat "tuningowania" kryszta=B3=F3w
    >
    > http://www.hanssummers.com/penning.html

    Taki element to się u nas rezonatorem kwarcowym a krócej kwarcem nazywa.
    Metoda przestrajania znana wśród naszych radioamatorów conajmniej od lat 50-
    tych ubiegłego wieku.
    Tylko flamastrów nitro wtedy nie było.
    Był grafit w ołówku.

    Wmak

  • 3. Data: 2010-08-31 10:55:47
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    kolega musi wpadł do przerębla ładnych parę lat temu, i właśnie odtajał :)

  • 4. Data: 2010-08-31 12:21:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Wmak napisał:

> [...]
    > Metoda przestrajania znana wśród naszych radioamatorów conajmniej od lat 50-

    Albo jodyna - ale to tandetniejsza metoda, ołówek lepszy. Miękkim się
    częstotliwość obniżało (zwiększał masę na elektrodach) twardym
    podwyższało - wycierał metal elektrody, niektórzy woleli podwyższać
    częstotliwość gumką "Myszką"...

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-08-31 12:41:19
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > kolega musi wpadł do przerębla ładnych parę lat temu, i właśnie odtajał :)

    Amerykę też parę razy odkrywano.
    Młodzież może być zdziwiona takimi staroświeckimi metodami przestrajania
    kwarców.
    Kiedyś były tylko z demobilu - teraz można zamówić dowolny rozmiar i
    częstotliwość.
    Wmak

  • 6. Data: 2010-08-31 13:11:18
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 31 Sie, 13:41, " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > kwarców.
    > Kiedyś były tylko z demobilu - teraz można zamówić dowolny rozmiar i

    no ja jestem tej młodej daty, więc takie rzeczy są dla mnie nowe,
    zresztą w artykule, który przytoczyłem wyraźnie pisze, że to bardzo
    stara metoda :)

  • 7. Data: 2010-08-31 13:50:56
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    >częstotliwość obniżało (zwiększał masę na elektrodach) twardym
    >podwyższało - wycierał metal elektrody, niektórzy woleli podwyższać

    Do obnizania czestotliwosci uzywalo sie takze lapisu (azotanu srebra) do
    kupienia w kazdej aptece.
    Kwarce po takim zabiegu byly dosyc stabilne.

    c.