-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.n
l!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: tuning - rozpórka
Date: Mon, 25 Jan 2010 09:01:15 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 31
Message-ID: <hjjj91$af5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hjintc$ojd$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: cdb234.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1264406625 10725 83.30.151.234 (25 Jan 2010
08:03:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Jan 2010 08:03:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hjintc$ojd$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249597
[ ukryj nagłówki ]Michał pisze:
> Witam,
>
> Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
> takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem koła.
Co masz na myśli mówiąc "mocowanie koła"?
W mojej Corolli dolna rozpórka (czyli między mocowaniami wahaczy) jest
seryjna.
> auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
> odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ?
Jeżeli chodzi o odczucia, to zmiana będzie tak niewielka, że po
zachowaniu samochodu raczej nie poznasz czy rozpórka jest czy jej nie ma.
> czy to powoduje że sie auto
> lepiej lub gorzej prowadzi ?
W skrócie minimalnie poprawia przyczepność tylnej osi kosztem
przyczepności przedniej osi.
W praktyce raczej zabezpiecza przód samochodu przed rozłażeniem się
(czyli np. mniejsze zagrożenie korozją okolic kielichów jeżeli to górna
rozpórka, albo mocowań wahaczy jeżeli to dolna rozpórka), kosztem
większego zagrożenia korozją elementów za tą rozpórką (a więc progi,
dach, podłużnice itp.).
Tyle, że w normalnym ruchu są to różnice niezauważalne, ale oglądając
samochody startujące w rajdach można zauważyć takie prawidłowości jeżeli
chodzi o częściowe usztywnianie samonośnego nadwozia.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.10 10:29 Kuba \(aka cita\)
- 25.01.10 13:30 Massai
- 25.01.10 17:03 kamil
- 25.01.10 21:07 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=