eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytuning - rozpórkaRe: tuning - rozpórka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.n
    l!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tuning - rozpórka
    Date: Mon, 25 Jan 2010 09:01:15 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <hjjj91$af5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hjintc$ojd$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cdb234.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1264406625 10725 83.30.151.234 (25 Jan 2010
    08:03:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Jan 2010 08:03:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hjintc$ojd$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249597
    [ ukryj nagłówki ]

    Michał pisze:
    > Witam,
    >
    > Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
    > takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem koła.

    Co masz na myśli mówiąc "mocowanie koła"?
    W mojej Corolli dolna rozpórka (czyli między mocowaniami wahaczy) jest
    seryjna.

    > auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
    > odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ?

    Jeżeli chodzi o odczucia, to zmiana będzie tak niewielka, że po
    zachowaniu samochodu raczej nie poznasz czy rozpórka jest czy jej nie ma.

    > czy to powoduje że sie auto
    > lepiej lub gorzej prowadzi ?

    W skrócie minimalnie poprawia przyczepność tylnej osi kosztem
    przyczepności przedniej osi.

    W praktyce raczej zabezpiecza przód samochodu przed rozłażeniem się
    (czyli np. mniejsze zagrożenie korozją okolic kielichów jeżeli to górna
    rozpórka, albo mocowań wahaczy jeżeli to dolna rozpórka), kosztem
    większego zagrożenia korozją elementów za tą rozpórką (a więc progi,
    dach, podłużnice itp.).

    Tyle, że w normalnym ruchu są to różnice niezauważalne, ale oglądając
    samochody startujące w rajdach można zauważyć takie prawidłowości jeżeli
    chodzi o częściowe usztywnianie samonośnego nadwozia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: