  • 11. Data: 2011-03-22 07:02:03
    Temat: Re: tuner DVB-S jako DVB-T - dałoby się?
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Marcin Wasilewski:
    | No i co z tego, jeśli sygnał ten przetwarzany będzie cyfrowo?
    | Przecież to się tylko algorytmem różni.
    | Prawdziwym i jedynym realnym problemem jest zrobienie szerokiej głowicy
    | po stronie analogowej.

    coz , widze , ze niewiele z tego wszystkiego zrozumiales

  • 12. Data: 2011-03-22 22:42:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1103220800580.25691@sci.pam.szcze
    cin.pl...
    > Marcin Wasilewski:
    > coz , widze , ze niewiele z tego wszystkiego zrozumiales

    O widmowym przetwarzaniu sygnałów słyszałeś? Od czasu wynalezienia
    algorytmu FFT (a właściwie od czasu gdy procesory potrafią mnożyć bez
    mikrokodu i nie zajmuje im to kilkudziesięciu cykli zegarowych) trochę się
    zmieniło i sporo algorytmów do przetwarzania sygnałów w domenie widmowej
    powstało.
    W domenie widmowej świetnie się sygnały z wieloma podnośnymi obrabia, czemu
    sprzyjają wolniejsze strumienie bitowe w DVB-T.

    Zresztą jakoś telewizory z DVB-T i TV analogową jak zapewne wiesz nie
    mają dwóch osobnych wejść antenowych na sygnał analogowy i DVB-T, co
    wystarczająco przeczy twojej teorii, że wykonanie tunera z jednym
    uniwersalnym wejściem na DVB-T i DVB-S nie jest możliwe, bo to całkiem inna
    modulacja. Możliwe jest, tylko trudne z uwagi na rozpiętość pasma
    wejściowego takiej głowicy, a co za tym idzie komplikacji części analogowej.
    Tak więc problemem nie jest różny sposób modulacji w DVB-T (OFDM) i
    DVB-S (QPSK), bo to można obejść w części cyfrowej. Problemem jest sporo
    inna częstotliwość pasma nadawczego obu sygnałów. Już zrobienie głowicy na
    całe pasmo TV jest wystarczająco trudnym zadaniem.

  • 13. Data: 2011-03-22 22:50:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > się zmieniło i sporo algorytmów do przetwarzania sygnałów w domenie
    > widmowej powstało.

    W domenie częstotliwościowej miało być, bo zaraz się przyczepisz.

  • 14. Data: 2011-03-22 23:12:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-03-22 23:42, Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > inna częstotliwość pasma nadawczego obu sygnałów. Już zrobienie głowicy
    > na całe pasmo TV jest wystarczająco trudnym zadaniem.

    To ewentualnie można by obejść zrobieniem wewnątrz zwrotnicy np. na 4
    głowice i przełączaniem wyjścia m.cz. głowic w zależności od potrzeby.
    Np:
    I 47-150MHz
    II 150-500MHz
    III 500-1500MHz
    IV 1500-2200MHz

    jedyny warunek to taki, żeby pasma głowic nachodziły na siebie o
    szerokość co najmniej 1 kanału, żeby jakiś kanał nie został "przecięty
    na pół".

  • 15. Data: 2011-03-23 00:20:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@N...SPAM.spammers.com> napisał w
    wiadomości news:imbado$md2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jedyny warunek to taki, żeby pasma głowic nachodziły na siebie o szerokość
    > co najmniej 1 kanału, żeby jakiś kanał nie został "przecięty na pół".

    Oczywiście. I tak się przecież robi w odbiornikach radiowych, czy
    telewizyjnych. Tylko, że zamiast tak kombinować i mieć gównianą
    funkcjonalność, to prościej zrobić osobne głowice na DVB-S i DVB-T, tym
    bardziej, że przecież:

    a) mamy do czynienia z innym źródłem sygnału (antena naziemna vs konwerter)
    i to właśnie głównie ten fakt wg mnie stanowi, że takich głowic nie ma,
    b) konwerter jednak wymaga dodatkowej funkcjonalności w postaci napięć do
    zmiany polaryzacji, sygnału 22 kHz, czy podawania sygnałów DiSEqC, która to
    funkcjonalność w przypadku głowicy do TV naziemnej jest zbędna więc po co
    komplikować temat.
    c) szerokość pasma pojedyńczego kanału TV naziemnej i satelitarnej jest
    inna, więc znowu po stronie m.cz. trzeba by było z przełączanymi selektywnie
    filtrami kombinować.

    Tak więc temat jest wybitnie akademicki, a nie praktyczny. Zresztą w GSM
    i HSDPA też są modulacje skrajnie różne, co nie przeszkadza budować
    telefonów czy modemów wielosystemowych, co obala też tezę kolegi Jerzego
    Pastusiaka, że to inny sposób modulacji sygnału jest głównym problemem.

  • 16. Data: 2011-03-23 07:02:08
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > głowice i przełączaniem wyjścia m.cz. głowic w zależności od potrzeby.

    chyba p.cz.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.3 - power of linux

  • 17. Data: 2011-03-23 07:06:01
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam Serdecznie.

    Marcin Wasilewski:
    > W domenie częstotliwościowej miało być, bo zaraz
    > się przyczepisz.

    Nie przyczepie sie, bo widze, ze nie masz ZIELONEGO pojecia
    o technikach nadawania cyfrowego i ich realizacji sprzetowej,
    wiec dyskusja nie bardzo ma sens.

    Moze najpierw poczytaj sobie ksiazke, ktora wielokrotnie
    polecalem:
    -=-=-
    Walter Fischer
    Digital Video and Audio
    Broadcasting Technology
    A Practical Engineering Guide
    Third Edition

    ISSN 1860-4862
    ISBN 978-3-642-11611-7 e-ISBN 978-3-642-11612-4
    DOI 10.1007/978-3-642-11612-4
    Springer Heidelberg Dordrecht London New York
    -=-=-

    Potem moge Ciebie poprowadzic.

    Pzdr.J.P

  • 18. Data: 2011-03-23 11:32:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1103230756410.11091@sci.pam.szcze
    cin.pl...

    > -=-=-
    > Potem moge Ciebie poprowadzic.
    > Pzdr.J.P

    Widzę, że wciskasz każdemu tą książkę jak mantrę.

    Odpowiedz na jedno proste pytanie:

    Czy da się zrealizować demodulację sygnału OFDM w części cyfrowej (po ADC) w
    oparciu o algorytmy bazujące na FFT?

    A dalsza dyskusja nie ma sensu, bo problem jest czysto akademicki, gdyż
    połączona głowica dla DVB-T i DVB-S ma kupę wad i żadnych zalet.

  • 19. Data: 2011-03-23 11:44:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    >dalsza dyskusja nie ma sensu, bo problem jest czysto akademicki, gdyż
    >połączona głowica dla DVB-T i DVB-S ma kupę wad i żadnych zalet.

    Oczywiście że miałaby jakieś zalety - np. nie trzeba by ciągnąć dwóch kabli
    z anteny (lub stosować dwóch zwrotnic).

  • 20. Data: 2011-03-23 11:57:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Oczywiście że miałaby jakieś zalety - np. nie trzeba by ciągnąć dwóch
    > kabli z anteny (lub stosować dwóch zwrotnic).

    Jak nie jak tak. Gdzieś byś musiał tą instalację rozdzielić. Jak nie przy
    tunerze, to przy antenach. Poza tym takie problemy już dawno rozwiązano w
    dużo prostszy sposób.

    http://www.dmtrade.pl/index.php?p1052,rozgaleznik-su
    mator-rtv-sat-zamel-rss-sat1