    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.telewizja
    Subject: Re: tuner DVB-S jako DVB-T - dałoby się?
    Date: Wed, 23 Mar 2011 01:20:18 +0100

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@N...SPAM.spammers.com> napisał w
    wiadomości news:imbado$md2$1@news.onet.pl...

    > To ewentualnie można by obejść zrobieniem wewnątrz zwrotnicy np. na 4
    > głowice i przełączaniem wyjścia m.cz. głowic w zależności od potrzeby.
    > Np:
    > I 47-150MHz
    > II 150-500MHz
    > III 500-1500MHz
    > IV 1500-2200MHz
    > jedyny warunek to taki, żeby pasma głowic nachodziły na siebie o szerokość
    > co najmniej 1 kanału, żeby jakiś kanał nie został "przecięty na pół".

    Oczywiście. I tak się przecież robi w odbiornikach radiowych, czy
    telewizyjnych. Tylko, że zamiast tak kombinować i mieć gównianą
    funkcjonalność, to prościej zrobić osobne głowice na DVB-S i DVB-T, tym
    bardziej, że przecież:

    a) mamy do czynienia z innym źródłem sygnału (antena naziemna vs konwerter)
    i to właśnie głównie ten fakt wg mnie stanowi, że takich głowic nie ma,
    b) konwerter jednak wymaga dodatkowej funkcjonalności w postaci napięć do
    zmiany polaryzacji, sygnału 22 kHz, czy podawania sygnałów DiSEqC, która to
    funkcjonalność w przypadku głowicy do TV naziemnej jest zbędna więc po co
    komplikować temat.
    c) szerokość pasma pojedyńczego kanału TV naziemnej i satelitarnej jest
    inna, więc znowu po stronie m.cz. trzeba by było z przełączanymi selektywnie
    filtrami kombinować.

    Tak więc temat jest wybitnie akademicki, a nie praktyczny. Zresztą w GSM
    i HSDPA też są modulacje skrajnie różne, co nie przeszkadza budować
    telefonów czy modemów wielosystemowych, co obala też tezę kolegi Jerzego
    Pastusiaka, że to inny sposób modulacji sygnału jest głównym problemem.