  • 151. Data: 2015-11-11 07:58:12
    Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 10.11.2015 22:47, Tomasz Pyra wrote:

    > Ale są dużo gorsze rzeczy niż niezapinanie pasów - np. zła dieta czy brak
    > ruchu.

    Natomiast są ciężkie do obiektywnego ustalenia i mają jeszcze inne wady
    - np jak chcesz karać inwalidę za brak ruchu czy bezdomnego za niezdrową
    dietę? A z pasami sprawa jest prosta - są w każdym samochodzie, są
    zerojedynkowe, zwiększają bezpeiczeństwo - są obowiązkowe.

    Shrek.

  • 152. Data: 2015-11-11 12:59:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-11 o 07:58, Shrek pisze:

> [...]
    > dietę? A z pasami sprawa jest prosta - są w każdym samochodzie, są
    > zerojedynkowe, zwiększają bezpeiczeństwo - są obowiązkowe.

    Wcale nie zerojedynkowe - sytuacje, kiedy pasy w czymś pomogą, to jakiś
    ułamek ułamka ułamka jazd.

    --
    Liwiusz

  • 153. Data: 2015-11-11 15:07:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.11.2015 12:59, Liwiusz wrote:

    > Wcale nie zerojedynkowe - sytuacje, kiedy pasy w czymś pomogą, to jakiś
    > ułamek ułamka ułamka jazd.

    Zerojedynkowy jest fakt zapięcia pasów. Są zapięte albo nie. Nie ma tu
    wielkiej filozofii.

    A argument o tym, że komuś niezapięte pasy pomogły, jest z serii tych,
    że jakby jechał szybciej, to by go w tym miejscu o tym czasie nie było,
    więc to zbyt mała prędkość spowodowała wypadek:P Tu też nie ma żadnej
    filozofii - zapięte pasy zwiększają suma summarum bezpieczeństwo.

    Shrek.

  • 154. Data: 2015-11-11 15:49:19
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-11 00:14, re wrote:
    > Nie. Przeciętne ubezpieczenie komercyjne ma masę wykluczeń. Np.
    > prawdopodobnie niewiele dostaniesz z ubezpieczenia na życie jesli
    > sprawdzisz ile wytrzymasz w wannie pełnej kwasu.
    > ---
    > I co, jak pasów nie zapnę to rozpuszczę się w samochodzie tak jak w
    > wannie kwasu ?

    Nie ma róznicy czy brakuje wyobraźni co sie dzieje po wejściu do wanny
    pelnej kwasu a po nie zapięciu pasów i napierdalania beemką po mieście.
    Oba przypadki to świadoma zgoda delikwenta na znaczne zwiekszenie ryzyka
    i to tylko z powodu za krótkiego kutasa.

    > Ochrona zdrowia jest w konstytucji.

    Nie każdej. W naszej nie działa poprawnie. Z resztą ochrona zdrowia to
    przede wszystkim zapobieganie. To dlatego sanepid bada mięso, choć bez
    wątpienia można znaleźć wielu prawdziwych męszczyzn mających chęć na
    wpierdalanie steku z łosia ustrzelonego wiatrówką z własnej beemki. Nie
    widze powodu aby za leczenie tego typu debili płaciła reszta
    spoleczeństwa. Co gorsza z chęcią zmienię konstytucje na bardziej
    uznającą "naturalne prawo" do ewolucji.

    > Należy się jak psu buda. Możesz
    > postulować równe strzyżenie psa i trzymanie na łańcuchu, ale budę i tak
    > będziesz musiał psu dać choćby nawet nie chciał z niej korzystać.

    Nie. Np. po kilku probach samobójczych delikwentów wsadza się do pokoju
    bez klamek. W przypadku debili bez pasów po kilku wypadkach już nie
    mieszczą się z wózkiem i respiratorem do samochodu. Tak więc na końcu i
    tak zadziała ewolucja. Brawo ewolucja! Postuluje aby zmienić prawo tak
    aby zapinanie pasów bylo nieobowiązkowe, niewykluczone że poprawi to IQ
    społeczeństwa na dłuższą metę. Możliwe że nawet za to warto zapłacić
    wieksze składki.

  • 155. Data: 2015-11-11 15:54:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 11 Nov 2015 15:07:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tu też nie ma żadnej
    > filozofii - zapięte pasy zwiększają suma summarum bezpieczeństwo.

    Cały czas podajesz różne fajne fakty, ale mogące być jedynie argumentem
    przeciw zakazowi jazdy w pasach - i tu oczywiście zgoda, bo zakazywać jazdy
    w pasach nie należy.

    Ale chętnie zapoznałbym się z jakimś za nakazem jazdy w pasach.
    I to możliwie takim, który będzie cokolwiek mądrzejszy od nakazu chodzenia
    zimą w czapce, czy karania grzywną za nieprawidłowe BMI ciała.

  • 156. Data: 2015-11-11 16:00:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.11.2015 15:54, Tomasz Pyra wrote:

    > Ale chętnie zapoznałbym się z jakimś za nakazem jazdy w pasach.
    > I to możliwie takim, który będzie cokolwiek mądrzejszy od nakazu chodzenia
    > zimą w czapce, czy karania grzywną za nieprawidłowe BMI ciała.

    Wielokrotnie podawano. A rację każdy ma własną.

    Jak bardzo chcesz, to moge kluczowe powtórzyć.

  • 157. Data: 2015-11-11 16:14:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 11 Nov 2015 16:00:45 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wielokrotnie podawano. A rację każdy ma własną.
    >
    > Jak bardzo chcesz, to moge kluczowe powtórzyć.

    Ale ciągle będą to argumenty za zapinaniem pasów, czy w końcu pojawi się
    jakiś za obowiązkiem zapinania pasów?
    Bo wydaje mi się, że myslisz i traktujesz zamiennie te dwie, zupełnie różne
    sprawy.

    Bo rzeczy obiektywnie dobrych to jest cała masa - choćby chodzenie zimą w
    czapce, ale ja nie uważam żeby miał to być argument za karaniem tych co
    chodzą zimą bez czapki, pomimo że koszty ekonomiczne przeziębień są wyższe
    niż wypadków drogowych.

  • 158. Data: 2015-11-11 16:17:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-11 o 15:07, Shrek pisze:

    > Zerojedynkowy jest fakt zapięcia pasów. Są zapięte albo nie. Nie ma tu
    > wielkiej filozofii.

    W tym, czy ktoś nie biega 5 km dziennie, też nie ma filozofii.

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2015-11-11 16:18:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-11 o 16:14, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > chodzą zimą bez czapki, pomimo że koszty ekonomiczne przeziębień są wyższe

    Ba, nawet można do czapek użyć tych samych "z dupy" argumentów, "że
    wszyscy płacą na leczenie tych bez czapek".

    --
    Liwiusz

  • 160. Data: 2015-11-11 16:31:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

> [...]
    > wannie kwasu ?

    Nie ma róznicy czy brakuje wyobraźni co sie dzieje po wejściu do wanny
    Bzdurzysz. To zupełnie różne kwestie: niestwarzanie zagrożenia a
    ograniczanie skutków zdarzenia losowego.

    i napierdalania beemką po mieście.
    ---
    Beemki się nie podobają ?

    Oba przypadki to świadoma zgoda delikwenta na znaczne zwiekszenie ryzyka
    ---
    Ciebie w ogóle nie powinno interesować czy ktoś naraża się czy się nie
    naraża bo to jego prywatna sprawa.

    i to tylko z powodu za krótkiego kutasa.
    ---
    Jak brzmi zarzut w przypadku kierowniczki ?

    Nie zmienia sprawy, że należy się.