  • 101. Data: 2015-11-09 19:55:12
    Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 17:29, sirapacz pisze:

    > fotel - zgodze się. ale pasy lub ich brak łatwo ocenić i dokonać
    > ukarania. ponadto wpływ niezapiętych pasów jest na wszystkich pasażerów,
    > a wpływ za blisko ustawionego fotela jedynie dla kierowcy

    No jak tylko dla kierowcy? A jak kierowca przez źle ustawiony fotel
    spowoduje wypadek, gdzie zginie 10 osób z pielgrzymki do Częstochowy, TO CO?

    No bo karzemy za niezapięte pasy, BO "i tu litania szkodliwości
    niezapiętych pasów, gdzie jak ktoś neguje, to jest wyzywany od ignorantów",

    a jak ktoś ma szyszkę w dupie, która przeszkadza jeszcze bardziej, to
    "cicho sza" i zaraz się dyskutanty rozmywają i personalnie wyzywają od
    prawników lub jeszcze czegoś gorszego ;)

    Brak pasów być może czasami wpłynie negatywnie na innego uczestnika, ale
    ryzyko jest nie większe niż setki innych rzeczy wpływających mniej lub
    bardziej na jazdę, czy na inne aspekty życia.

    I tak jak nie regulujemy tych innych aspektów, tak nie ma uzasadnienia
    do regulowania "masz jeździć w pasach".

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2015-11-09 19:56:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 17:31, sirapacz pisze:

    > romek w tym temacie dodal informacje z opola - dobrze obrazującą co
    > mówię. nie potrzeba dowodów a wyobraźni. drugiej częsci twojego zdania
    > nie zrozumiałem.

    No i co w tym oplu? Wina pasów? Czy 200km/h i jazdy pod prąd? Rozumiem,
    że żyłbyś spokojnie, gdyby piracili w pasach? Jeszcze dodaj, że jeden zn
    ich żuł gumę...

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2015-11-09 19:57:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 19:43, Shrek pisze:
    > Oczywiście nadmierna troska o obywatela może tworzyć (i tworzy) inne
    > patologie, ale to temat na inną dyskusję.

    Na tę dyskusję, jeśli okaże się, że jadąc w pasach jedziemy szybciej i
    de facto jesteśmy bardziej szkodliwi.

    --
    Liwiusz

  • 104. Data: 2015-11-09 20:01:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 19:50, Shrek pisze:

    > To jest ogólnie ciekawy przypadek. Z jednej strony chciałby
    > korwinistycznej wolności, z drugiej każdy nawet najmniejszy problem
    > rozpatruje w kwestii regulacji ustawą z setką wzajemnie sprzecznych
    > rozporządzeń i koniecznością dopisania kilku tysięcy nowych aktów
    > prawnych żeby mu się zgadzało

    Chyba mnie z kimś mylisz.

    > innych aktów i tak w koło macieju). Choćby o ile dobrze pamiętam kwestia
    > jazdy na suwak. Miliony ludzi tak jeżdzą i to działa, a Liwusz podnosi,
    > że to nie da się dobrze prawnie uregulować, więc po prostu w teorii się
    > nie da i... no właśnie co z tego - działa i problemu nie ma;)

    Znów masz jakieś omamy.

    > Nie wiem, jak on sobie z tym radzi, nie popadając w schizofrenię;)

    Śmieszne. Jak ktoś nie wie, że pieprzysz bzdury.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2015-11-09 20:02:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.11.2015 19:57, Liwiusz wrote:

    > Na tę dyskusję, jeśli okaże się, że jadąc w pasach jedziemy szybciej i
    > de facto jesteśmy bardziej szkodliwi.

    Nie - bo jeśli statystycznie ofiar będzie tyle samo przy szybszej jeździ
    z pasami co wolniejszej bez pasów, to i tak jest zysk - w końcu
    motoryzację wymyślono do szybkiego przemieszczania się:P

    Shrek.

  • 106. Data: 2015-11-09 20:03:51
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-09 01:39, PlaMa wrote:
    > Wygłaszając tak debilne komentarze

    Możesz to uzasadnić? To dośc ostre slowo i spodziewam się równie ostrego
    wyjaśnienia.

    > starasz się poprzeć jego pomysły?

    Nie mam żadnych pomysłów. Nakazuje się jeździć w pasach z tego samego
    powodu dla ktorego nakazuje się stosować izolowane gniazdka elektryczne
    i systemy zabezpieczen pilarek stołowych. Władza, slusznie, zakłada że
    większośc społeczeństwa to debile i nalezy chronić ich samych. Nie mam
    nic przeciwko aby jakieś łyse dresy z zimnym łokciem nie zapinały
    "pedalskich pasów" ale nich partycypują w kosztach leczenia.

  • 107. Data: 2015-11-09 20:04:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 20:02, Shrek pisze:

    > Nie - bo jeśli statystycznie ofiar będzie tyle samo przy szybszej jeździ
    > z pasami co wolniejszej bez pasów, to i tak jest zysk - w końcu
    > motoryzację wymyślono do szybkiego przemieszczania się:P

    W końcu jakiś rozsądny głos. Oczywiście przyjmujesz do wiadomości, że
    bilans nie musi się wyzerować.

    A mając na szali wolność vs szybkie przemieszczanie się (i tak fałszywa
    alternatywa, bo wolność nie wyklucza szybkości) wybieram wolność.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2015-11-09 20:05:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.11.2015 20:01, Liwiusz wrote:

    > Chyba mnie z kimś mylisz.

    Być może - w takim razie przepraszam. To nie ty jesteś "wyznawcą"
    Korwina i miałeś problem z prawnym zapisaniem suwaka? W takim razie może
    i rzeczywiście cię z kimś pomyliłem. Może z Gotfrydem smokiem. Albo was
    połączyłem do kupy. Jeśli tak to przepraszam.

    Nie ma się co denerwować;)

    Shrek.

  • 109. Data: 2015-11-09 20:08:10
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-09 o 19:54, Shrek pisze:

    > Akurat jak będziesz hamował naprawdę awaryjnie, to będziesz leciał do
    > przodu. Z fizyką nie wygrasz. Ja tak cwiczyłem tych co mi pasów nie
    > chcieli zapiąć, a na uwagę, że skoro nie to jest komunikacja publiczna
    > mówili, no weź się... Hamulec przy prędkości pieszego i zapinali bez
    > gadania;) Nawet lekko.
    >
    > BTW. Raz mi się zdarzyło, że i w pasach przy hamowaniu zatrąbiłem... bo
    > po prostu oparłem się o kierownicę.
    >
    > Shrek.

    ale ja nie mowię, że są zbędne. w pewnych okolicznościach mają zalety,
    ale... pamiętajcie, żeby plusy nie przesłoniły wam minusów, jeśli mogę
    zacytować :)

    co pociąga za sobą kretynizm zmuszania do ich stosowania. zwłaszcza, że
    niezapiętych raczej nie jest głównym powodem zgonów tudzież kalectwa.
    moim prywatnym, być może fałszywym, zdaniem, liczba ofiar z tego
    konkretnego powodu porównywalna jest z liczbą ofiar śliskich podłóg w
    łazienkach.

    ale niezapinających łatwiej namierzać i ściągac z nich kasę.

    a.

  • 110. Data: 2015-11-09 20:08:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 20:05, Shrek pisze:

> [...]
    > i rzeczywiście cię z kimś pomyliłem. Może z Gotfrydem smokiem. Albo was
    > połączyłem do kupy. Jeśli tak to przepraszam.

    Chyba brałem udział w dyskusji o suwaku, ale nie wypowiadałem się w
    kwestii możliwości/braku możliwości jego zapisania.

    --
    Liwiusz