-
Data: 2015-11-09 16:32:26
Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-11-09 o 16:27, elmer radi radisson pisze:
> On 2015-11-09 16:15, Liwiusz wrote:
>
>> W dniu 2015-11-09 o 15:36, elmer radi radisson pisze:
>>> Majac zapiete pasy, kierowca ma swoje cztery litery
>>> i plecy we wlasciwym miejscu i lepiej odczuwa zachowanie pojazdu,
>>> a w sytuacji gdy musi wykonac gwaltowny manewr albo samochod
>>> np. wpadnie w poslizg, nie lata po samochodzie probujac chwycic
>>> sie kierownicy jak tonacy brzytwy, tylko ma szanse wykonac prawidlowa
>>> kontre.
>>
>> ten argument słyszałem wiele razy, ale nie czytałem jeszcze żadnych
>> badań lub statystyk, które by go potwierdzały.
>
> Nie za bardzo rozumiem, spodziewasz sie statystyk odnosnie tego
> odnosnie czego sam mozesz sie przekonac w zakresie techniki prowadzenia
> i wystarczy do tego troche doswiadczenia za kolkiem i wyobrazni?
>
> Zrob sobie prosty test - najlepiej w miejscu pozbawionym ruchu:
>
> jadac bez pasow zacznij mocno hamowac, a jeszcze lepiej - wprowadz
> samochod w boczny poslizg. Myslisz ze sila pchajaca cialo do przodu
> i powodujaca ze opierasz rece na kierownicy czy tez wlasciwie probujesz
> od niej odepchnac pozwoli na manewry rownie skuteczne, gdy nie
> traktujesz kierownicy jak podparcia i uchwytu? Analogicznie, gdy cialo
> zacznie uciekac na bok, nie bedac utrzymane pasami.
>
> Poza tym ta sama sila podczas gwaltowniejszego wytracania predkosci
> bedzie odrywala plecy od fotela. Tymczasem prawidlowe przyleganie
> plecow do fotela pozwala na odbieranie bodzcow bedacych efektem
> zachowania pojazdu na drodze i dostarcza prawidlowego "wyczucia"
> samochodu i tejze drogi.
Nie twierdzę, że tych sił nie ma. Twierdzę tylko, że (dziwnym trafem)
nie ma nagłaśnianych badań, że siły te zwiększają niebezpieczeństwo
(bardziej, niż wiele innych niezakazanych w samochodzie czynności).
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.15 16:33 Artur Miller
- 09.11.15 16:34 Liwiusz
- 09.11.15 16:39 elmer radi radisson
- 09.11.15 16:42 elmer radi radisson
- 09.11.15 16:41 masti
- 09.11.15 16:44 Liwiusz
- 09.11.15 16:47 Artur Miller
- 09.11.15 16:49 Liwiusz
- 09.11.15 16:50 Artur Miller
- 09.11.15 16:53 Liwiusz
- 09.11.15 16:55 elmer radi radisson
- 09.11.15 16:57 Liwiusz
- 09.11.15 17:08 Artur Miller
- 09.11.15 17:09 masti
- 09.11.15 17:11 elmer radi radisson
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S