  • Data: 2010-12-18 18:01:33
    Temat: Re: transformator elektroniczny - wady?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    wrote:

    > witam
    > rzuccie proszę okiem na aukcje:
    >
    > http://allegro.pl/promocja-transformator-elektronicz
    ny-60w-
    i1361897893.html

> [...]
    >
    > Opwieść nie na temat. parę dni temu, monotowałem oświetlenie diodowe 4W
    > mało tej mocy i chciałęm dać transformatorek 10V6W. tak tez zrobiłem z
    > tym ze dziadostwo grzało sie strasznie. zaczęło smierdzieć ( test na
    > stole) po 20 minutach, a ręką nie dało sie tego dotknąć. stąd kupiłem
    > taki "Elekttroniczny transformator" w najbliższym sklepie ekektrycznym i
    > problem zniknął. działa już 3 dni, jest ledwo ciepły. może by go tak
    > podkręcić na 14V i prostownik do akumulatora "wyrzeźbić". Podejrzewam ze
    > ma jakieś nieopisane wady, bo ktoś wpadłby na pomysł wcześniej niż ja.

    1)nie ma prostownika - daje prad zmienny
    2)mam takich kilka. pomimo iz uzywane byly z obciazeniem zdrowo ponizej
    nominalnego (pojedyncze halogeny 20-35W) z niewiadomych przyczyn sie psuja.
    zwykle po ~3-6 miesiacach.

    pomimo iz maja malo czesci nie doszlem dlaczego - tranzystory kluczujace sa
    ok, bezpieczniki tez, transformator wewnatrz nie ma przerwy... po prostu
    przestaja pracowac. nic nie jest w srodku upalone itd. podejrzewam z
    wysychaja jakies kondensatory