  • 11. Data: 2009-10-07 11:24:39
    Temat: Re: transformator 11,5V a rzeczywistość
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hag951$gnk$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witajcie,
    >
    > mam pytanie do Was jako speców, kupiłem coś takiego:
    > http://yfrog.com/02742275994j

    Swoją drogą - dlaczego 11,5V, a nie 12V? Rozumiem, że to napięcie skuteczne.

    Michał

  • 12. Data: 2009-10-07 11:56:40
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-07 13:24:39 +0200, "Michał Lankosz" <m...@t...pl> said:

    > Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą - dlaczego 11,5V, a nie 12V?

    Może aby się ustrzec syndromu H7 w Scienicu, z wątku "przewody rozruchowe" ;)

    --
    DJ

  • 13. Data: 2009-10-07 12:54:07
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 7 Paź, 13:24, "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    l...

    > Swoją drogą - dlaczego 11,5V, a nie 12V? Rozumiem, że to napięcie skuteczne.

    Ponieważ zwiększa to znacząco żywotność halogenu, zmniejszając
    nieznacznie jego jasność.

  • 14. Data: 2009-10-07 13:27:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 6 Oct 2009 22:15:40 +0200, "R" <n...@w...pl> wrote:

    >Witajcie,
    >
    >mam pytanie do Was jako speców, kupiłem coś takiego:
    >http://yfrog.com/02742275994j
    >
    >na obudowie jak byk napisane 11,5V DC, mierzę to coś miernikiem i wychodzi
    >9V DC.

    Ze strony producenta:
    Napięcie wyjściowe mierzyć miernikiem TRUE RMS 100kHz, pomiar innym
    miernikiem będzie błędny.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2009-10-07 13:53:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan willy napisał:

    > Ponieważ zwiększa to znacząco żywotność halogenu,

    A tak konkretnie, o ile zwiększa?

    > zmniejszając nieznacznie jego jasność.

    To przynajmniej łatwo oszacować -- jasność będzie o 20% mniejsza.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-10-07 17:37:47
    Od: "R" <n...@w...pl>

    oo dzięki! to wiele wyjaśnia.

    pozdrawiam. r.

  • 17. Data: 2009-10-07 21:21:39
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Gdy podłączymy do niego taśmę led jasność jest ok 50% mniejsza
    niż w przypadku zasilania jej z toroidu z mostkiem lub akumulatora.
    Sprawdzone w praktyce.
    Do halogenów ok.

  • 18. Data: 2009-10-07 21:54:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    bynio pisze:
    > Gdy podłączymy do niego taśmę led jasność jest ok 50% mniejsza
    > niż w przypadku zasilania jej z toroidu z mostkiem lub akumulatora.
    A czego się spodziewałeś, zasilając diody led przebiegiem przemiennym
    kilkanaście kHz?

    > Do halogenów ok.
    Bo i do tego to jest skonstruowane. Nie do kolejki piko, nie do ledów,
    mierników, cb radio, tylko do zasilania odbiorników rezystancyjnych typu
    żarówka.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 19. Data: 2009-10-07 22:42:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A to zależy, od zakresu widma ;-)
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-10-07 22:47:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak przy okazji: czy zasilacz 12 V stałego (konkretnie prod. Govena) do łańcuchów
    LED nadaje sie do zasilania urządzeń
    elektronicznych (urzadzenie ma zresztą zasilanie uniwersalne 12 V DC /24 V AC)?

    Pasuje mi bardzo pewien zasilacz do LED rozmiarami, wyprowadzeniami, wykonaniem
    hermetycznym i ceną, ale nie chciałbym rozwalić
    urządzenia.
    THX

    -----