  • Data: 2010-09-30 09:58:35
    Temat: Re: to się nazywa prewencja
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-29 19:34, Technolog pisze:

> [...]
    layer_embedded

    > Mam mieszane uczucia. Jeśli w tych dwóch domach za drzewami mieszkają
    > dzieci lub staruszkowie, którzy chodzą na przystanek piechotą, to
    > ograniczenie prędkości zwiększa ich szanse przeżycia - tu się chyba
    > zgodzimy. O ile zwiększa - to chyba już nie ma znaczenia.

    Trochę racji masz, ale idąc tym tropem w prawie każdym miejscu w kraju
    powinno być 50. Gdyby ktoś postawił tuż przed tym zakrętem 70 i odwołał
    zaraz za nim. To mogę się założyć, że średnia prędkość samochodów w tym
    miejscu była by niższa.

    > Oczywiście idealnie by było, gdyby ta wieś miała obwodnicę, a po tej drodze
    > jeździli wyłącznie miejscowi i ich goście. Ale przyjmując, że obwodnica
    > jest jak na razie nierealna, to być może teren zabudowany w tym miejscu ma
    > sens z powodu tego jednego domu.

    Kraje bardziej rozwinięte radzą sobie tak, że stawiają ograniczenia tam
    gdzie są one potrzebne. Dziwne ale działa to lepiej.

    > A jakiś stopień prewencji jest: ostatecznie te zdjecia przyjdą do
    > właścicieli aut, którzy może zaczną uważać w tym miejscu.

    Część tak, a inni kupią AR i będą jeździć jeszcze szybciej. Bilans
    wypadkowy wyjdzie raczej na "-".

    > Dziś na drogach zginęło zapewne znowu kilkanaście osób. Wiele z nich z
    > powodu przekroczenia prędkości nawet w niezabudowanym lesie.

    Być może ktoś się wlekł 50km/h bo były fotoradary a potem nadrabiał tam
    gdzie nie było? A może zignorował jeden sensowny wśród tysięcy
    idiotycznych znaków?

    Jedno jest pewne, patrząc na statystyki obecne działania policji niczego
    nie wnoszą. Więc albo "oryginalne" mechanizmy policji jednak się nie
    sprawdzają, albo naród głupi. Ty przyjmujesz, że to drugie. Nie wiem czy
    na pewno masz rację.

    A.