  • 31. Data: 2011-09-12 15:16:25
    Temat: Re: to jak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/projekt-mswia-koniec-
    obowiazku-posiadania-prawa-ja,1,4843508,wiadomosc.ht
    ml
    > Czyli można jechać kradzionym autem i zawsze
    > powiedzieć, że "kolega pożyczył" ?

    Te madre komputery potrafia zapamietac takze fakt odczytu danych,
    wiec jesli zlodziej posluguje sie wlasnym dowodem, to nie
    pozostanie mu nic innego jak zawrocic i jak najszybciej odstawic
    auto na miejsce kradziezy zanim wlasciciel sie zorientuje ze
    skradzione.

    Dodatkowo jest pare innych rzeczy, policja spyta czyje to auto, i
    jak za bardzo kreci to sie wyda podejrzany.

    > To będzie system rozszerzony o bazę polis OC?
    > UFG już jest - integracja z CEPIK?

    Tu jest jakis klopot nie do przezwyciezenia, choc moze to i dobrze.

    UFG to w ogole dziwna instytucja - niby pod panstwowymi auspicjami
    a naprawde prywatne ... cos ... wszystkich ubezpieczycieli.
    W efekcie UFG nie ma dostepu do Cepiku, ale w druga strone chyba
    jest.

    >A stacje kontroli pojazdów? Też do CEPIK to wejdzie?

    Chyba juz od dawna wchodzi.

    J.

  • 32. Data: 2011-09-12 15:18:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dokładnie. ATSD ciekawe ile będzie kosztowało wbijanie do CEPIKu
    > badań technicznych...

    Nie robisz badan technicznych ?

    2zl kosztuje od ladnych paru lat.
    Na osobnym kwitku, bo to nieowatowane.

    Ubezpieczyciele chyba tez cos tam odprowadzaja od kazdej polisy.

    J.

  • 33. Data: 2011-09-12 17:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w
    > A zapisy w bazach danych nie? Wierzysz, że wszędzie wdrożą PKI?
    > Bo ja nie jestem pewien. Nawet jak wdrożą PKI to dużo łatwiej
    > jest spreparować oprogramowanie aby podpisać certyfikatem
    > kwalifikowanym lewy dokument niż zrobić lewy dowód rejestracyjny
    > w PWPW. A skuteczny atak na PKI przeprowadzono już 3 lata temu.

    A transmisja do PWPW jak wyglada ?
    Bo moze tam sie mozna podlaczyc, zrobia dokumenty wedle zyczenia,
    wysla kurierem na wskazany adres i nawet nikt nie zwroci uwagi ze
    adres jest prywatny :-)

    J.

  • 34. Data: 2011-09-12 17:22:25
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:j4l0r2$1q7$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie robisz badan technicznych ?

    Ja robie w takich, które zamiast 99 biorą 96

    > 2zl kosztuje od ladnych paru lat.

    Kto i kiedy zmienił w rozporządzeniu z 9 grudnia 2009 § 2.2) ?
    Czy Ci sie pomyliło z wydaniem DR (tymczasowy, stały, komplet nalepek)

    --
    Tomasz Nycz

  • 35. Data: 2011-09-12 18:14:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-09-2011 15:18, J.F. pisze:

    > 2zl kosztuje od ladnych paru lat.
    > Na osobnym kwitku, bo to nieowatowane.

    Na kwitku nie było napisane "wprowadzenie daty przeglądu do CEPIKu"....

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 36. Data: 2011-09-12 18:20:46
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:j4lb6t$vsn$1@mx1.internetia.pl>:

    > Na kwitku nie było napisane "wprowadzenie daty przeglądu do CEPIKu"....

    Bo opłata jest za wbicie pieczątki do DR

    --
    Tomasz Nycz

  • 37. Data: 2011-09-12 18:22:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-09-2011 18:20, 'Tom N' pisze:

    > Bo opłata jest za wbicie pieczątki do DR

    No to już nie wiem :) Wbijają daty badań techncznicznych "pod VIN" do
    tej bazy czy nie?:)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 38. Data: 2011-09-12 19:36:12
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Nie jestem bywalcem basenów, ale czy aby na pewno pływasz z dowodem?

    Pływam z dowodem, komórką oraz dokumentami. Ale to już inna sprawa i
    potrzebne do tego specjalne urządzenie

  • 39. Data: 2011-09-13 11:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No to już nie wiem :) Wbijają daty badań techncznicznych "pod
    > VIN" do tej bazy czy nie?:)

    IMO - wbijaja.
    Co im nie przeszkadzalo pobierac oplaty zanim zaczeli transmitowac
    :-)

    Oplata nazywa sie "ewidencyjna", a formalnie jest "za przybicie
    pieczatki". Tzn przy przybiciu :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-09-13 11:48:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qnick" <q...@b...pl>
    > Bo pracuję w tym temacie :) znaczy na SKP i śledzę co się dzieje
    > na bieżąco i wierz mi na razie się nie zanosi na wpisywanie
    > przebiegów. Było coś takiego jak projekt ustawy o dopuszczeniu
    > pojazdów do ruchu która miała wejść w tym roku ale nawet w nim
    > nie było mowy o zapisywaniu przebiegu więc wszystko co piszą to
    > bajki w tym temacie jak narazie choć nie wiadomo jak będzie w
    > przyszłości jak każą zapisywać to będziemy zapisywać ale IMHO to
    > niewiele zmieni a na pewno nie ukróci procederu cofania liczników
    > a wręcz go nasili.

    Zalezy od kosztow cofania. No, spolegliwy diagnosta spyta "jaki
    przebieg wpisac" a niespolegliwy bedzie zarabial polowe :-)

    P.S. Jak to jest obecnie z LPG ? Rozsadni diagnosci kaza przyjechac
    z zaswiadczeniem ze stacji, a rozsadni nie pytaja ? Czy moze cos
    sie w przepisach zmienilo ?

    J.