  • 1. Data: 2011-12-29 07:21:04
    Temat: testowanie małych UPSów
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam.

    Muszę przetestować kilkadziesiąt małych, podbiurkowych UPSów, takich
    głupich na jeden komputer. Trzeba sprawdzić ile mniej-więcej będą
    "trzymać". Raczej nie chciał bym testować na komputerze i ze stoperem
    stać nad nim, choć trochę chciałbym pomiar zautomatyzować i
    zunifikować(komputer generuje różne obciążenie w zależności od tego co robi)

    No i tak sobie myślę... obciążenie - żarówki o łącznej mocy 100..200W
    Ustrój pomiarowy - zegar wskazówkowy zasilany z UPSa

    Wszystkie rzeczy do znalezienia w "szufladzie".
    Pomiar też w zasadzie prosty, bo tylko nastawiam zegar na jakąś pełną
    godzinę, włączam obciążenie i odłączam zasilanie UPSa. Po jakimś czasie
    sprawdzam jak daleko zaszedł zegar.
    Martwi mnie tylko obciążenie. Czy obciążenie UPSa żarówkami nie
    zaszkodzi mu? Czy taki pomiar będzie w miarę miarodajny? O jakiej
    łącznej mocy dać żarówki? Czy dokładnie takie jakie obciążenie generuje
    zestaw podpięty do UPSa czy może więcej, albo i mniej?

    Pozdrawiam Nowo Rocznie
    Rafał

  • 2. Data: 2011-12-29 13:54:04
    Temat: Re: testowanie małych UPSów
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message
    > Trzeba sprawdzić ile mniej-więcej będą "trzymać".

    do ocenienia 'na oko' to wystarczy im spojrzec na akumulatory,
    drastycznych roznic nie bedzie, chyba ze ktorys bedzie ewidentnie
    skopany

    > Raczej nie chciał bym testować na komputerze i ze stoperem stać nad nim,

    tutaj tez mozna timer czy zegar ustawic

    > choć trochę chciałbym pomiar zautomatyzować i zunifikować(komputer generuje
    > różne obciążenie w zależności od tego co robi)

    wiec najpierw potrzebujesz ustalic o jakim dokladnie obciazeniu mowimy
    podlacz do upsa, zobacz ile pocignie podczas robienia tego co sie bedzie
    robic docelowo, a potem dobierz jakies obciazenie zastepcze ktore bedzie
    podtrzymywane przez zblizony do zmierzonego czas

    > No i tak sobie myślę... obciążenie - żarówki o łącznej mocy 100..200W

    nie jestem pewien czy zarowka 200W to szczesliwy pomysl, prad przed
    rogrzaniem wlokna moze byc zbyt duzy dla malutkich upsow (tak sobie
    strzelam, nigdy tego nie mierzylem, ale wielu urzadzen sie z 'malymi'
    upsami nie stosuje - laserowki itp.)

> [...]

    > daleko zaszedł zegar.
    > Martwi mnie tylko obciążenie. Czy obciążenie UPSa żarówkami nie zaszkodzi mu?

    rozsadnie dobrane obciazenie nie powinno, upsy maja tez odpowiednie
    zabezpieczenia

    > Czy taki pomiar będzie w miarę miarodajny? O jakiej łącznej mocy dać żarówki?
    > Czy dokładnie takie jakie obciążenie generuje zestaw podpięty do UPSa czy może
    > więcej, albo i mniej?

    to jest najbardziej skomplikowana sprawa i zalezy tylko i wylacznie od
    tego po co te upsy masz testowac, poprostu musisz odwzorowac jak
    najdokladniej warunki w ktorych beda uzywane

    > Pozdrawiam Nowo Rocznie
    jeden wyraz