eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytester rozruchu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2012-08-02 12:24:05
    Temat: tester rozruchu
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu,
    ktory pokazuje "ile niby" jest wstanie szarpnac pradu przy rozruchu?

    Co wy na to?

    --
    ThinkXtra


  • 2. Data: 2012-08-02 13:27:42
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i3lk18lefgom6dk7enviavbslln69ao63t@4ax.
    com...
    >co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu,
    >ktory pokazuje "ile niby" jest wstanie szarpnac pradu przy rozruchu?
    >Co wy na to?

    Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy
    blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.

    No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi.


    J.


  • 3. Data: 2012-08-02 14:49:59
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:i3lk18lefgom6dk7enviavbslln69ao63t@4ax.
    com...
    > >co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu,
    > >ktory pokazuje "ile niby" jest wstanie szarpnac pradu przy rozruchu?
    > >Co wy na to?
    >
    > Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy
    > blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.
    >
    > No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi.
    >
    >
    > J.
    >
    Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku zgromadzonego
    w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może dostarczyć
    akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej akumulatora.
    Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może dostarczyć
    akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora, Ro znana
    rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna akumulatora. Po
    odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd i Ro są
    znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny prąd jaki
    może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny. Przy
    pomiarze prądu jaki może dostarczyć akumulator z pewnych względów, innych niż
    czułość mierników, wymusza się prądy z zakresu 0,25 do 1 C. Tester to nie
    amperomierz którym się zwiera klemy i wymusza prąd zwarcia.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2012-08-02 16:29:56
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >> Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze
    >> czy
    >> blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.
    >> No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi
    >> akumulatorowi.
    >
    >Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku
    >zgromadzonego
    >w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może
    >dostarczyć
    >akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej
    >akumulatora.

    Nie wiem co ty widziales, ale zgadnij np czemu obudowa jest
    perforowana
    http://www.ceneo.pl/13262419

    Albo np to
    http://www.ceneo.pl/2209739s

    zgadnij - jakim pradem obciaza akumulator ?

    >Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może
    >dostarczyć
    >akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora,
    >Ro znana
    >rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna
    >akumulatora. Po
    >odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd
    >i Ro są
    >znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny
    >prąd jaki
    >może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia
    >kabiny.

    Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie
    zmienia w czasie.

    J.


  • 5. Data: 2012-08-02 17:18:53
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-08-02 16:29, J.F pisze:
    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    > J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >>> Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy
    >>> blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.
    >>> No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi.
    >>
    >> Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku
    >> zgromadzonego
    >> w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może dostarczyć
    >> akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej
    >> akumulatora.
    >
    > Nie wiem co ty widziales, ale zgadnij np czemu obudowa jest perforowana
    > http://www.ceneo.pl/13262419
    >
    > Albo np to
    > http://www.ceneo.pl/2209739s
    >
    > zgadnij - jakim pradem obciaza akumulator ?
    >
    >> Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może dostarczyć
    >> akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora,
    >> Ro znana
    >> rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna
    >> akumulatora. Po
    >> odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd
    >> i Ro są
    >> znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny
    >> prąd jaki
    >> może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny.
    >
    > Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmienia
    > w czasie.
    >
    > J.
    >
    Może i dziś technika poszła do przodu, ale lat temu ileś, tatko mieli
    (pewnie do dziś maja i używają) taki tester podobny do tego telwina z
    drugiego linku - i prądy obciążenia były nie-aż-takie-małe, bo końcówki
    potrafiły się przy nieumiejętnym obchodzeniu wspawać w elektrody
    akumulatora ;)
    Ale filozofia była podobna: obciążyć znanym oporem (miało toto ileś tam
    blaszek-oporników dokręcanych albo odkręcanych pomiędzy jedną elektrodą
    a wejściem do urządzenia), pomierzyć napięcie pod obciążeniem, wyciągnąć
    wnioski.


  • 6. Data: 2012-08-02 19:55:53
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "scobowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jve5p3$k2v$1@news.icpnet.pl...
    >>
    > Może i dziś technika poszła do przodu, ale lat temu ileś, tatko mieli
    > (pewnie do dziś maja i używają) taki tester podobny do tego telwina z
    > drugiego linku - i prądy obciążenia były nie-aż-takie-małe, bo końcówki
    > potrafiły się przy nieumiejętnym obchodzeniu wspawać w elektrody
    > akumulatora ;)
    > Ale filozofia była podobna: obciążyć znanym oporem (miało toto ileś tam
    > blaszek-oporników dokręcanych albo odkręcanych pomiędzy jedną elektrodą a
    > wejściem do urządzenia), pomierzyć napięcie pod obciążeniem, wyciągnąć
    > wnioski.

    ten, którego sporadycznie, ale jednak, używam jest wielkości sporego
    miernika uniwersalnego, nie ma perforowanej obudowy, a zaciski są wielkości
    klipsów do uszu.
    Dodam tylko, ze sprzęt jest profesjonalny i znajduje sie na wyposażeniu
    pewnego dość dobrze wyposażonego ASO.
    Przed podłączeniem do akumulatora wprowadza sie do niego dane o akumulatorze
    (pojemność i prąd rozruchowy), a podczas podłączenia nie widziałem iskrzenia
    większego niż przy zwieraniu zacisków płaskiej baterii (4,5v)


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3


  • 7. Data: 2012-08-02 21:48:02
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
    > J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > >> Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze
    > >> czy
    > >> blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.
    > >> No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi
    > >> akumulatorowi.
    > >
    > >Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku
    > >zgromadzonego
    > >w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może
    > >dostarczyć
    > >akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej
    > >akumulatora.
    >
    > Nie wiem co ty widziales, ale zgadnij np czemu obudowa jest
    > perforowana
    > http://www.ceneo.pl/13262419
    >
    > Albo np to
    > http://www.ceneo.pl/2209739s
    >
    > zgadnij - jakim pradem obciaza akumulator ?
    >
    > >Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może
    > >dostarczyć
    > >akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora,
    > >Ro znana
    > >rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna
    > >akumulatora. Po
    > >odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd
    > >i Ro są
    > >znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny
    > >prąd jaki
    > >może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia
    > >kabiny.
    >
    > Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie
    > zmienia w czasie.
    >
    > J.
    >
    W linkach, zwłaszcza drugim, poraża grubość przewodu. Tak na oko w drugim to
    2,5 mm2. Czy to tak trudno przyznać się do tego ze się czegoś nie wiedziało?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 8. Data: 2012-08-02 23:38:43
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    >> mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny
    >> prąd jaki
    >> może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny.

    eeee ładunek?

    > Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmienia
    > w czasie.
    >
    w funkcji pojemności, i całe szczęście bo można na tej podstawie jakoś
    określać pozostały w akumulatorze ładunek.

    a np. w aku. srebrowo-cynkowych trzeba dawać amperomierz i pomiar
    całkować po dt.
    -silniczek wpięty równolegle z bocznikiem (samolot mig-21).


  • 9. Data: 2012-08-03 13:46:32
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Albo np to
    > http://www.ceneo.pl/2209739s
    > zgadnij - jakim pradem obciaza akumulator ?

    >W linkach, zwłaszcza drugim, poraża grubość przewodu. Tak na oko w
    >drugim to
    >2,5 mm2. Czy to tak trudno przyznać się do tego ze się czegoś nie
    >wiedziało?

    Ja tam widzialem testery z bocznikami na 200 i 400A, a te powyzej to
    znalezione na szybko.

    Ale nawet te linki - zgadnij, po ilu sekundach przeplywu pradu
    pomiarowego linka 2.5mm2 zaczyna dymic ?

    Pytanie pomocnicze - na kablach rozruchowych 2.5mm2 w supermarkecie to
    ile amper napisza ?

    J.

    P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g*
    kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie, bo g* klemy
    tez sie rozpadly, a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle
    trwa. Szczesliwie chyba dawcy sie nie spieszylo.
    Moje kable nawet duzego diesla kreca od razu.




  • 10. Data: 2012-08-03 13:53:31
    Temat: Re: tester rozruchu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, August 3, 2012, 1:46:32 PM, you wrote:

    [...]

    > P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g*
    > kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie,

    Kilkadziesiąt sekund - nie przesadzaj.

    > bo g* klemy tez sie rozpadly,

    To bardzo gówniane klemy, bo w moim kablu za 8PLN klemy się nie
    rozpadały. Ale ja kupując przyjrzałem się, czy dobrze znitowane.

    > a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle
    > trwa. Szczesliwie chyba dawcy sie nie spieszylo.
    > Moje kable nawet duzego diesla kreca od razu.

    Moje też kręciły - tyle, że chwilę trzeba poczekać. Ale za to na
    mrozie nie musiałem się z nimi siłować, żeby je rozwinąć i żeby się na
    klemach utrzymały - te grube spadają.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: