eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytester rozruchuRe: tester rozruchu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tester rozruchu
    Date: Thu, 2 Aug 2012 12:49:59 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <jvdt1n$cuj$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i...@4...com>
    <jvdo7j$hg0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1343911799 13267 172.20.26.238 (2 Aug 2012 12:49:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Aug 2012 12:49:59 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.112.153.77
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2461949
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:i3lk18lefgom6dk7enviavbslln69ao63t@4ax.
    com...
    > >co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu,
    > >ktory pokazuje "ile niby" jest wstanie szarpnac pradu przy rozruchu?
    > >Co wy na to?
    >
    > Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy
    > blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.
    >
    > No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi.
    >
    >
    > J.
    >
    Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku zgromadzonego
    w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może dostarczyć
    akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej akumulatora.
    Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może dostarczyć
    akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora, Ro znana
    rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna akumulatora. Po
    odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd i Ro są
    znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny prąd jaki
    może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny. Przy
    pomiarze prądu jaki może dostarczyć akumulator z pewnych względów, innych niż
    czułość mierników, wymusza się prądy z zakresu 0,25 do 1 C. Tester to nie
    amperomierz którym się zwiera klemy i wymusza prąd zwarcia.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: