  • Data: 2014-07-24 02:21:58
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    news:almarsoft.1322886088434411574@news.neostrada.pl
    > przejsciówki
    >
    > PA, dom na wsi, ale to bylo 16 lat temu. Taka przejsciówke mozna tez bylo
    > zobaczyc w jednym z odcinków pogromców mitów, gdzie do wanny z woda
    > wrzucali suszarke i badali jaki prad przeplynie przez wode i czy bedzie
    > wystarczajaco duzy aby zabic. W jednym etapów testu bylo podlaczenie
    > suszarki przez taka róznicówke wkladana do kontaktu. Myslalem, ze tamta
    > widziana w PA byla jakims lokalnym "wynalazkiem", a po tym programie sie
    > zdziwilem, bo ich test dla mnie byl bez sensu zakladajac, ze róznicowka to
> [...]

    'Roznicowka' - to ochrona 'uzupelniajaca' przed porazeniem, przy 'dotyku
    bezposrednim'.
    Trzeci rodzaj ochrony, po ochronie 'podstawowe' i 'uzupelniajacej'.

    Niemcy, po przylaczeniu NRD wprowadzili przejsciowo, do czasu przebudowy
    istniejacych instalacji i wyposazeniu ich w przewod PE, przepisy pozwalajace
    zastosowac wkladane do gniazdka wtyczkowego urzadzenie emulujace dzialanie
    roznicowki. Problem polegal na tym, ze nie bylo w tych gniazdach przewodu PE
    i roznicowka nie powinna sie tam wogole znalezc, gdyz jedynym obwodem
    doziemnym mial by byc czlowiek.

    Roznicowka jest dosc kaprysna i zawodna...i dlatego jest tylko ochrona
    'uzupelniajaca'..