  • Data: 2014-07-24 16:08:13
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan A.L napisał:

> [...]

    Ja chyba widziałem podobny napis. W Polsce.

    > Procesowanei sie kosztuje. Lepiej byc proaktywnym

    Nie wynika to aby z precedensowego systemu prawa? Ktoś sobie włożył
    widelec do oka, po długim kosztownym procesie uzyskał ogromne
    odszkodowanie, więc producenci piszą ostrzeżenie, by kto inny nie
    mógł zgarnąć kasy po piętnastominutowym posiedzeniu sądu.

    > P.S> Mzoe o tym pisalem: sasiad kupil sobie rower. jechal po ciemku
    > kreta droga i potracil go samochod. Zaskarzyl wiec producentas roweru
    > i spzredawce ze a) rower byl bez latarki, b) w instrukcji nei bylo
    > napisane ze rower powinien miec latarke. Dostal cos pol miliona

    Dziwny kraj. Położenie gniazdka w garażu regulują przez jakiś Garage
    Socket Act, a na pomysł, by sąd procedował na podstawie kodeksu
    drogowego nie wpadną. Co ma mieć rower, by można nim było poruszać
    się nocą po drodze, i kto za to odpowiada, to nie instrukcje obsługi
    się opisuje.

    > Kupilem niedawno plytke elektryczna do podgrzewanai kubka z kawa.
    > Taka na biurko. Plytka miala ze 20 stron instrukcji na temat "czego
    > nie mozna z plytka robic". Punkt pierwszy: nie mozna na niej siadac
    > jak jest wlaczona do kontaktu.
    >
    > Absurd? Moze. Ale z punktu widzenia konsumenta - nei calkiem.
    > Producenci musza siedobrze pilnowac zeby nie spzredac czegos co jest
    > potencjalnie niebezpieczne

    A jak ktoś sobie widelec wrazi w jakiś inny otwór cielesny? Podejrzewam,
    że na to pytanie nie znajdziemy tu odpowiedzi, jeśl jeśli nie zapłacimy
    walizki dolarów specjalistycznej kancelarii prawniczej. Bo może jest tak,
    że że ktoś se sztućca w dupę wsadził, zaskarżył producenta, ale w sądzie
    starał się słabo i przegrał. Więc już nikt ostrzegać nie musi. Warto
    wiedzieć, w co wolno a w co nie wolno widelce wkładać, zanim się złoży
    pozew -- bo koszty mogą być duże.

    Może więc tych stron jest *tylko* dwadzieścia, bo Narodowe Zrzeszenie
    Producentów Podgrzewaczy do Kawy zadbało wcześniej o to, by zaistniały
    procesy dotyczące wrzucenia płytki do akwarium i żeby miały właściwe
    zakończenie. To, że trzeba ostrzegać przed siadaniem na, może być efektem
    wcześniejszego wyroku dotyczącego "kuchenek elektrycznych" (traktowanych
    jako urządzenia do podgrzewania potraw).

    --
    Jarek