  • Data: 2018-02-01 15:18:35
    Temat: Re: test w czasie zatrudniania pracownika
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-01 o 00:55, Pszemol pisze:

    > Nie wiem właśnie skąd u ludzi takie pojęcie, że inżynier musi
    > wiedzieć i umieć tyle co wie technik, plus inne rzeczy...
    > Technik robi jedno, inżynier robi inne jedno :-)
    > Część wspólna między tymi zawodami może być dużym
    > zbiorem jeśli inżynier jest praktykiem a technik również
    > projektuje oprócz naprawiania/testowania ale wymagania są
    > inne od jednego zawodu, pełnionej roli a inne od drugiego.

    Czasem zdarzają się śmieszne nieporozumienia.

    Kiedyś ktoś projektował mi płytkę i oprogramowanie do drukarki
    fiskalnej. Firma znana, pracująca nawet dla USA.
    Było omówione "wszystko" po kilka razy.
    Drukarka fiskalna przeszła przez badania i dopuszczenia w PCBC.

    Po jakimś czasie (tygodnie, może miesiące) okazało się, że projekt
    przewidywał wpisanie NIPu do urządzenia tylko w formacie 000-00-00-000,
    a zdarzył się klient z nipem 000-000-00-00.
    No i dupa. Nie dało się.
    Trzeba było zrobić szybko modyfikację i dać na produkcję, co trochę trwało.

    Tak to okazało się, że ktoś (a w zasadzie kilku ktosiów) absolutnie
    biegły w elektronice i programowaniu nie wiedział (wydawało by się, że
    podstawowej rzeczy), iż są dwa typy NIP-ów w Polsce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam