  • 21. Data: 2010-04-29 21:04:08
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 23:02, Desoft pisze:

    > Dlaczego odowiedzi "a" nie zastąpić zwrotem:
    > pytający jest idiotą.

    Ja jednak chciałbym jakiegoś sensownego
    uzasadnienia. To które podałeś jest na
    poziomie dywanu :-|

    AW

  • 22. Data: 2010-04-29 21:09:05
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Desoft wrote:

    > To akurat proste i logiczne. Zwiększy się, czyli a.

    I tak właśnie zaznaczyłem. Byłem jedyny w klasie, który to miał źle. I
    nie pomogły tłumaczenia. Dla tego nie lubię testów.

    Mirek.

  • 23. Data: 2010-04-29 21:11:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Desoft wrote:

    > To akurat proste i logiczne. Zwiększy się, czyli a.

    O ile jest właczona. Albo nie jest właczona, ale miała większa temp niż
    pomieszczenie. Albo jest złozona z dwóch połówek masy podkrytycznej a
    drzwi się same zamykają po jakims czasie, itd.

  • 24. Data: 2010-04-29 21:25:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    AW wrote:

    > Chyba jakiś tępy jestem bo w tym akurat pytaniu nie widzę żadnych
    > nieprecyzyjnych sformułowań.

    To dlaczego nie podałeś odpowiedzi?

    Mirek.

  • 25. Data: 2010-04-29 21:33:38
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 29 kwi 2010 23:02:04 in article news:<hrcs4c$meo$1@news.onet.pl>
    AW wrote:

    > Chyba jakiś tępy jestem bo w tym akurat
    > pytaniu nie widzę żadnych nieprecyzyjnych
    > sformułowań. Napisz proszę, co jest dla ciebie
    > niejasne.
    >
    > OK, ktoś mocno zakręcony mógłby zacząć
    > zastanawiać się czy ta lodówka była podłaczona
    > do prądu... SORRY, do sieci.

    Testy ci mózg wyprały?
    Każda z tych odpowiedzi może być prawidłowa.
    Właśnie brakuje szczegółów istotnych dla podania prawidłowego rozwiązania.

  • 26. Data: 2010-04-29 21:35:51
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 23:25, Mirek pisze:

    > To dlaczego nie podałeś odpowiedzi?

    OK, masz rację.
    Teraz podaję:
    Temperatura w pomieszczeniu wzrośnie
    (zakładając, że lodówka podłączona jest do
    zasilania). Czyli odp. A.

    AW

  • 27. Data: 2010-04-29 21:44:59
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-29 23:33, Mirek pisze:
> [...]
    >>> b. Zmniejszy się.

    > Testy ci mózg wyprały?
    > Każda z tych odpowiedzi może być prawidłowa.
    > Właśnie brakuje szczegółów istotnych dla podania prawidłowego rozwiązania.

    No tu już chyba wpadasz w jakąś paranoję.
    Oczywiste jest, że lodówka z uwagi na
    sprawność mniejszą od 100% spowoduje wzrost
    temp. pomieszczenia. Nie wiem dlaczego ktoś
    uznał twoją odpowiedź za nieprawidłową. A może
    to tobie pamięć płata figle?

    Z drugiej jednak strony spróbuj ułożyć to
    pytanie w taki sposób aby prawidłowa była
    tylko jedna odpowiedź. Ciekawe czy dasz radę?

    AW

  • 28. Data: 2010-04-29 22:10:39
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Chodzi jednak o to, że na "państwowym" teście z nauk ścisłych w pytaniu
    > technicznym nie ma prawa padać stwierdzenie w rodzaju "prąd o mocy 30
    > wolt" bo to kompromitacja.

    Ale ja tam nic takiego nie widzę. Jest tylko "prąd o większej mocy". Cały
    problem w tym, że ładniej byłoby "żarówka pierwsza pobiera większą moc".
    Zakładając, że właśnie o to chodzi i nie wnikając w inne niuanse (a jest
    tu jeszcze jedno dziwne sformułowanie) prawidłowa jest odpowiedź A.
    BTW, zauważ, że jest też wymieniony "prąd o większym natężeniu", czyli
    całe pytanie jest w takim klimacie językowym.

    e.

  • 29. Data: 2010-04-29 22:10:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AW,

    > No chyba poważnie przesadzasz. Jak sądzę nikt
    > nie oczekuje od gimnazjalisty świadomości
    > istnienia tego zjawiska o którym piszesz.
    > Ba, stawiam dolary przeciw orzechom, że 90%
    > czytających tę grupę nie wie jak się to
    > zjawisko nazywa.

    Chodzi Ci o kontrakcję? Każdy, kto mieszał spirytus z wodą wie o co
    chodzi ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2010-04-29 22:12:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    > Autor testu uważa jednak za prawidłową odpowiedź pierwszą.

    > Pamiętam podobny dylemat:

    > W izolowanym pomieszczeniu pozostawiono lodówkę z otwartymi drzwiami.
    > Temperatura w tym pomieszczeniu:
    > a. Zwiększy się.
    > b. Zmniejszy się.
    > c. Pozostanie bez zmian.

    > I bądź tu mądry.

    Jak włączysz lodówkę, to będziesz mądry ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl