-
11. Data: 2017-06-21 01:46:36
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
-20 ma znaczenie jak akumulatory kilkanascie godzin beda wystawione na taka
temperature i nie beda uzywana, nie ladowane i nie rozladowywane. Jesli sa ladowane
to grzeje je cieplo wynikajace ze strat ladowania i cieplo Joule'a a w czasie jazdy
cieplo wynikajace ze strat rozladowania i cieplo Joule'a. Argument z -20 jest dla
chlopkow roztropkow. Posiadacz samochodu elektrycznego ma w zakresie obowiazkow przy
niskich temperaturach albo nim jechac albo ladowac. Oczywiscie przy -20 mozna bez
wiekszego uszczerbku na ladunku jechac elektrykiem do kina. Ale zostawienie przy -20
bez ladowania na 10 godzin pod praca jest sporym bledem jesli potrzebny jest potem
spory zasieg. Ot taka uroda samochodu elektrycznego.
-
12. Data: 2017-06-21 02:05:55
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Pszemol <P...@P...com>
Pawel \"O'Pajak\" <o...@g...pl> wrote:
> Powitanko,
>
>> Nic o pompie nie mówili, nie widziałem też aby cokolwiek
>> przypominającego pompę było w samochodzie zainstalowane, więc pewnie
>> ciepło wprost z accu. Zresztą jak sprzedawcę zapytałem o zasięg przy
>> -20C, to się biedaczyna zapowietrzył i nie odpowiedział.
>
> Bardzo możliwe, że na początku sa ogrzewane, potem własne ciepło
> wystarcza. Takie rozwiązanie zastosowali w tym miniJeepie widocznym na
> II "reklamie" w naszym filmiku:
> https://www.youtube.com/watch?v=N6XDntsC1vk
Tu jest fajne opracowanie na temat "Tesla zimą i na śniegu" dla
angielskojęzycznych grupowiczów.
http://www.teslarati.com/tesla-battery-range-sub-zer
o-snowy-conditions/
-
13. Data: 2017-06-21 06:22:44
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 20.06.2017 o 23:00, Pszemol pisze:
> Pompa ciepła do ogrzewania w aucie? A ma to zalety energetyczne w stosunku
> do grzania rezystancyjnego?
COP - teoretycznie je do 4 razy mniej prąądu niż rezystancyjne. W
praktyce gdzieś połowę mniej.
Shrek
-
14. Data: 2017-06-21 08:03:38
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Jun 2017 23:21:28 +0200, Irek.N.
> Nic o pompie nie mówili, nie widziałem też aby cokolwiek przypominającego
> pompę było w samochodzie zainstalowane, więc pewnie ciepło wprost z
> accu.
Kontrolnie dodam, że klimatyzacja to też pompa ciepła. ;P Jeśli ma
klimatyzację (a przecież ma), i wsale nie musi być tego wida, bo sprężarka
w aucie jest relatywnie mała (gorzej z chłodnicą), to już niedaleko do
odwrócenia obiegu czynnika i grzania kabiny zamiast chłodzenia.
Mnie natomiast zastanawia, dlaczego nie zastosowali (a wiem że nie
zastosowali) na zimę systemu przechwytywania ciepła generowango z pracy
akumulatorów.
--
Pozdor
Myjk
-
15. Data: 2017-06-21 09:34:53
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 21 Jun 2017 06:22:44 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 20.06.2017 o 23:00, Pszemol pisze:
>
>> Pompa ciepła do ogrzewania w aucie? A ma to zalety energetyczne w stosunku
>> do grzania rezystancyjnego?
>
> COP - teoretycznie je do 4 razy mniej prąądu niż rezystancyjne. W
> praktyce gdzieś połowę mniej.
No i jeszcze musi mieć jakieś źródło ciepła do pompowania.
Nie wiem na ile powietrze wokół auta zimą się do tego będzie nadawać i jak
duży będzie musiał być wymiennik żeby ogrzewać skutecznie kabinę.
-
16. Data: 2017-06-21 09:50:23
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 20 Jun 2017 22:36:36 +0200, ToMasz
> zajebistością i ceną to auto bije na łeb karton iPhonów.
Bez porównania. iPhone jest bardziej gówniany (jak zresztą wszystko apla)
niż smarkfony na andkach czy nawet na windowsach, a kosztuje więcej. Tesla
kosztuje dużo, ale też żeby auto spalnowe mieć o podobnych parametrach
przyśpieszenia i komfortu (wyciszenia od silnika) trzeba wydać wielokrotnie
więcej. W zasadzie to nie wiem czy jest nawet takie auto biorąc pod uwagę,
że wraz ze wzrostem mocy idzie wzrost poziomu hałasu. Jedyny mankament to
oczywiście nadal zasięg, czy tam raczej prędkość ładowania.
> życie jest lepsze, jak robisz 400km i pijesz 8 godzin kawę z nowymi znajomymi,
> czekając az się auto naładuje. chyba ze jest -15° to co 200km.
To już ewidentnie dorabianie ideologii -- zupełnie nie po drodze mi z
takimi argumentami.
> stacji ładowań jest kilka w polsce, więc jeździsz do celu zygzakiem.
> musisz też posiadać i nie zapomnieć zabrać zestaw przelotek
> i kabli do łądowania.
No bo my jak zwykle 50 lat za murzynami -- lepiej przecież kupować
śmierdzące diesle. No a jak nie ma rynku, ba, nawet zasięgu że ten rynek
może ruszyć, to i nikt nie robi infrastruktury.
> Zero informacji o kosztach eksploatacji. o tym jaka część siły
> hamowania jest przerzucana na silnik, bo to ma wpływ na trwałość
> układu hamulcowego.
Jak miałbym strzelać, to rzekłbym, że trwałość jest większa niż w aucie
spalinowym. Z tego co widziałem w wielu testach, auto znacznie hamuje w
trybie pełnego odzysku energii.
> nie wspomnieli o degradacji akumulatorów. nawet czy
> ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła.
> nic z techniki.
Degradacja to, wg użytkowników Tesli S w Norwegii, około 6% na 100 tys. km.
> Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
> widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.
> Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
> parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
> problemów z nimi bez liku
Ja bym chciał kupić Teslę S/X, ale mnie nie stać -- podobnie jak na każde
inne auto Segmentu E+. Generalnie chcę elektryka, wystarczyłby mi z
zasięgiem 200km i akceleracją 8-9s do setki.
--
Pozdor
Myjk
-
17. Data: 2017-06-21 09:52:25
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 21 Jun 2017 09:34:53 +0200, Tomasz Pyra
> No i jeszcze musi mieć jakieś źródło ciepła do pompowania.
> Nie wiem na ile powietrze wokół auta zimą się do tego będzie nadawać i jak
> duży będzie musiał być wymiennik żeby ogrzewać skutecznie kabinę.
Jeśli by to sprytnie zrobili, mogliby wykorzystać powietrze z chłodzenia
akumulatorów. Może tak właśnie jest, tylko na próżno o tym szukać
informacji.
--
Pozdor
Myjk
-
18. Data: 2017-06-21 10:30:36
Temat: Re: tesla u zachara
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 23:04:23 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> > ma kopa (choć jak na auto w
> > tej cenie to juz nie bardzo)
>
> Rozwiń tą myśl proszę...
> Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.
>
> Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
> sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.
Nie chce mi sie przegladać tego jeszcze raz ale za 500 tys to masz coś koło 5 sekund
do setki.
Pan zastanawiał sie nad A7 benzyna (diesli nie lubimy bo nie eko) 4x4
cena zakupu od 240 do 340 kzł.
Chociaż fakt diesle już pod 450 kzł na allegro idą
Fakt że gość "paliwo" ma za darmo.
Niech A7 pali 10 l/100 km.
Paliwo 5 zł.
Czyli 50 gr/km.
Czyli 1 mln km trzeba zrobić
-
19. Data: 2017-06-21 13:12:08
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1bf2xuit4uw1d.1bfio1ga2k78z$.dlg@40tude
.net...
Dnia Wed, 21 Jun 2017 06:22:44 +0200, Shrek napisał(a):
>>> Pompa ciepła do ogrzewania w aucie? A ma to zalety energetyczne w
>>> stosunku
>>> do grzania rezystancyjnego?
>
>> COP - teoretycznie je do 4 razy mniej prąądu niż rezystancyjne. W
>> praktyce gdzieś połowę mniej.
>No i jeszcze musi mieć jakieś źródło ciepła do pompowania.
>Nie wiem na ile powietrze wokół auta zimą się do tego będzie nadawać
Ogolnie powinno, choc czasem grozi oblodzenie.
Ale silnik i falowniki beda sie grzaly.
>i jak duży będzie musiał być wymiennik żeby ogrzewać skutecznie
>kabinę.
Chlodnica od silnika nie ma problemu oddac 300kW.
J.
-
20. Data: 2017-06-21 13:44:06
Temat: Re: tesla u zachara
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:1bf2xuit4uw1d.1bfio1ga2k78z$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 21 Jun 2017 06:22:44 +0200, Shrek napisał(a):
>
>> W dniu 20.06.2017 o 23:00, Pszemol pisze:
>>
>>> Pompa ciepła do ogrzewania w aucie? A ma to zalety energetyczne w
>>> stosunku
>>> do grzania rezystancyjnego?
>>
>> COP - teoretycznie je do 4 razy mniej prąądu niż rezystancyjne. W
>> praktyce gdzieś połowę mniej.
>
> No i jeszcze musi mieć jakieś źródło ciepła do pompowania.
> Nie wiem na ile powietrze wokół auta zimą się do tego będzie nadawać i jak
> duży będzie musiał być wymiennik żeby ogrzewać skutecznie kabinę.
I o ile cięższy będzie od rezystora... :-D
A waga pojazdu jest tu krytyczna - Tesla S nie ma nawet koła zapasowego,
aby nie wozić ze sobą niepotrzebnych ciężarów i nie tracić zasięgu...