  • 161. Data: 2017-06-23 17:30:30
    Temat: Re: tesla u zachara
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2017 13:38:28 +0200, nadir

    > Nie ma to znaczenia, bo takich samochodów nie kupuje
    > przeciętny Kowalski. On bierze coś z tego rankingu:

    Ma znaczenie o tyle, że Tesla 3, o której była mowa, to segment D czyli jak
    A4 albo Passat, tylko znowu z lepszymi osiągami i komfortem w kabinie
    (wyciszenie). Może to nie jest nadal auto dla Kowalskiego, ale już całkiem
    niedaleko i jak się spojrzy na drogi, to niemało segmentu D jeździ. A sporo
    też z segmentu D+ i E widać i nie mówię o szrotach, a o salonowych
    autach... Dla mnie sprawa się rozbija głównie o mentalność i brak wiary w
    to, że auto elektryczne może działać. Zresztą to samo jest z domami.
    Pradziad pali, dziadek palił, łojciec palił, to i syn pali. I nic go nie
    przekona że białe jest białe. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 162. Data: 2017-06-23 18:10:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wiem, są i tańsze.

    Ale ten wygląda jeszcze jak samochód.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 163. Data: 2017-06-23 18:13:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Że ładowanie takich aut to pole do popisu dla wszelkich dowcipnisiów. No
    > chyba że ktoś wymyśli jakieś zabezpieczenia. Ale zawsze odcinkiem
    > najwrażliwszym będzie kawałek kabla (no chyba że w pancernej osłonie).

    Ale sam samochód nie jest pancerny, w tym i np. przewody hamulcowe -
    wystarczą kombinerki. Argument więc nie istnieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 164. Data: 2017-06-23 18:58:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 16:31, Myjk pisze:

    > Ale przynajmniej szybko można je nałądować,
    > a to przecież wg większosći tutaj, sprawa kluczowa. :P

    Do czasu kiedy dowiedzą się że jazda trwa mniej więcej tyle
    co tankowanie. Przynajmniej przy tanich zbiornikach.

    Pozdrawiam

  • 165. Data: 2017-06-23 19:20:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 18:13, Mateusz Bogusz pisze:

    > Ale sam samochód nie jest pancerny, w tym i np. przewody hamulcowe -
    > wystarczą kombinerki. Argument więc nie istnieje.

    Ile znasz ludzi na co dzień chodzących z kombinerkami w kieszeni ?
    Przewody hamulcowe trzeba wiedzieć gdzie znaleźć i przeważnie żeby
    tam sięgnąć trzeba się położyć obok auta.
    Przecięcie kabla zasilającego trwa niewiele dłużej niż zarysowanie
    lakieru kluczem.

    Pozdrawiam

  • 166. Data: 2017-06-23 19:46:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-23 o 17:30, Myjk pisze:

    > Dla mnie sprawa się rozbija głównie o mentalność i brak wiary w
    > to, że auto elektryczne może działać.

    A kto twierdzi, że nie może działać?

  • 167. Data: 2017-06-23 19:47:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > tam sięgnąć trzeba się położyć obok auta.
    > Przecięcie kabla zasilającego trwa niewiele dłużej niż zarysowanie

    Ilu znasz ludzi co nie boją się wysokiego napięcia i przetną grube kable
    tego typu wiedząc że są pod napięciem?

    Do tego mając przy sobie tylko to, co noszą w kieszeni na codzień (pewnie
    scyzoryk?) bo jak sam zauważyłeś, mało kto chodzi z kombinerkami w kieszeni
    (izolowanymi).

  • 168. Data: 2017-06-23 20:08:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 19:47, Pszemol pisze:

    > Ilu znasz ludzi co nie boją się wysokiego napięcia i przetną grube kable
    > tego typu wiedząc że są pod napięciem?

    Sporo.

    > Do tego mając przy sobie tylko to, co noszą w kieszeni na codzień (pewnie
    > scyzoryk?) bo jak sam zauważyłeś, mało kto chodzi z kombinerkami w kieszeni
    > (izolowanymi).

    Widzisz jakiś problem w przecięciu kabla do ładowania scyzorykiem ?
    Jak ostrze będzie nie ostre to jest szansa na zwarcie i wyłączenie
    ładowarki.

    Pozdrawiam

  • 169. Data: 2017-06-23 20:49:23
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Ilu znasz ludzi co nie boją się wysokiego napięcia

    230V to nie jest wysokie napięcie, 110V też nie

    > i przetną grube kable tego typu wiedząc że są pod napięciem?

    Jak grube wg twojej imaginacji, podaj przekrój?

    > Do tego mając przy sobie tylko to, co noszą w kieszeni na codzień (pewnie
    > scyzoryk?) bo jak sam zauważyłeś, mało kto chodzi z kombinerkami w kieszeni
    > (izolowanymi).

    Ale wiesz, że to nie napięcie, tylko prąd zabija?

    --
    'Tom N'

  • 170. Data: 2017-06-23 21:08:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Sporo.

    Nie liczac kolegow po technikum elektrycznym :-)

    > Widzisz jakiś problem w przecięciu kabla do ładowania scyzorykiem ?

    Tak. Istnieje duża szansa na porażenie elektrycznym prądem.

    > Jak ostrze będzie nie ostre to jest szansa na zwarcie i wyłączenie
    > ładowarki.

    Przy amperach do których jest przystosowany supercharger Tesli raczej
    szansa na zespawanie ostrza noża to Twojej branzoletki w zegarku.