  • Data: 2011-03-27 12:51:03
    Temat: Re: teraz mnie zjecie ;)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 27 Mar 2011 12:33:40 +0200, MarcinJM wrote:
    >I teraz rodzynek: opony maja....po 21 lat (stad to stare oznaczenie: SR).
    >Nic nie wystrzelilo, nic nie wybuchlo, nic sie nie wybulilo, dziwne, ale
    >nawet guma na bokach jest niespekana, jednolita.
    >Po coz pisze tego posta?
    >Ano po to, zeby ci, dla ktorych opony 4-6letnie to "stare szroty"
    >pomysleli, ze byc moze nie maja racji.

    No tak Marcinie, tylko nas nie interesuje osowy szutr, tylko afalt i
    kostka, na mokro i na sucho. I w normalnej drogowej jezdzie, bo moze
    rewelacyjnosc polega na tym ze wreszcie tyl sie slizga tak jak
    rajdowiec lubi :-)

    ADAC cos tam jednak pisze ze w badaniach mu wyszlo iz stare opony nie
    zawsze sa tak dobre jak nowe, szczegolnie dotyczy zimowych.

    >Wiem, ze przyklad jest ekstremalny (zeby jasnosc byla: nikomu nie
    >polecam stosowania tak starych opon) i dojazdowke jechalem 60kmph
    >(wiadomo: nie jestem na drodze sam), ale na szutrze predkosc dochodzila
    >do 130, opony przyjely na siebie kilka duzych kamieni i wytrzymaly.

    To teraz zalozyc na jakas maszynke i zobaczyc przy jakiej predkosci
    sie rozpadna :)

    J.