  • Data: 2021-07-16 09:38:05
    Temat: Re: ten drugi cię zabije
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miałem ciekawą dwa dni temu:
    Podjeżdżam chodnikiem z dziećmi na rowerkach do oznakowanego pionowo i poziomo
    przejścia dla pieszych, przednie koła na "kołkach"
    (te ostatnie płytki chodnika z wytłoczeniami dla lasek) czyli niemal wkraczamy na
    przejście (dzieci to ustawowo piesi), z prawej
    pusto, z lewej widzę nieco zaskoczony (bo mało kto tam jeździ jezdnią) rowerzystę i
    dalej za rowerzystą jadące auto, do rowerzysty
    kilkanaście metrów droga hamowania krótka więc wchodzimy (dzieci ruszają) na pasy,
    rowerzysta na nasz widok postanowił przyspieszyć
    i przejeżdża nam po paznokciach zjeżdżając nieco w lewo ku osi jezdni (wydaje mi się
    iż w tym momencie krzyknąłem do dzieci "stój!")
    i w tym momencie na zebrze ten rowerzysta jest wyprzedzany pasem do jazdy w
    przeciwnym kierunku (ulica jednojezdniowa dwukierunkowa
    po jednym pasie w każdym kierunku) przez jadące wcześniej za nim auto (doskonale
    widziałem kierowniczkę, nie widziałem czy
    zjeżdżając w lewo na przeciwny pas przekroczyła ciągłą przed pasami czy jeszcze
    wcześniej przerywaną).

    -----