-
41. Data: 2013-05-09 15:32:32
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-09 15:07, J.F pisze:
>>> LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz.
>> Taki zwykly, starego typu, ktory tylko trzymal stala predkosc.
>> Jadac po Europie za czesto sie zmienia - musi byc mozliwosc jej
>> ustawienia na biezaco.
>A co to jest zwykły, starego typu?
A np taki ze naciskasz przycisk i do wylaczenia trzyma te predkosc.
>Taki zwykły jest całkiem użyteczny
>i nawet do tego niekoniecznie są niezbędne autostrady. Czasem trzeba
>wyłączyć, ale to zależy od specyfiki ruchu, terenu itd.
No to jak czasem bieg zmienisz, to tez sie nic nie stanie :-)
>>> Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury.
>>> Wrzuć
>>> 6, zwolnij do 90 i spróbuj wyprzedzać :)
>> Bez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka.
>> Bo na autostradzie wyprzedza calkiem zwawo.
>Bez problemu powiadasz? Hmmm, coraz to ciekawsze :) Wiesz, nie
>chciałbym spotykać ludzi, którzy w ten sposób próbują wyprzedać
>na autostradzie.
Przeciez ty jestes zdeklarowany kapelusznik a nie Cavalino.
Nie martw sie, nie zauwazysz roznicy :-)
>> A ty to chyba z Walbrzycha pochodzisz, jesli lubisz jechac 60-70,
>> bo tak
>> to u nas wyglada na zwyklej drodze.
>Jak ktoś próbuje na jednym biegu jeździć to może tak to wygląda.
>Byłem w zeszłym tygodniu - jednak ludzie biegi zmieniają.
>> Niestety - tempomat za ciebie nie wyprzedzi.
>I magicznie nie zrzuci z 6 na 4 w manualnej skrzyni biegów. Ba, nawet
>z 5 tego nie zrobi.
Tak czy inaczej - albo bedziesz go co chwile wylaczal, albo pojedziesz
60-70.
I nawet ASB nie pomoze :-)
J.
-
42. Data: 2013-05-09 17:24:56
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-05-09 15:32, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
(...)
>>>> Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. Wrzuć
>>>> 6, zwolnij do 90 i spróbuj wyprzedzać :)
>>> Bez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka.
>>> Bo na autostradzie wyprzedza calkiem zwawo.
>
>> Bez problemu powiadasz? Hmmm, coraz to ciekawsze :) Wiesz, nie
>> chciałbym spotykać ludzi, którzy w ten sposób próbują wyprzedać
>> na autostradzie.
>
> Przeciez ty jestes zdeklarowany kapelusznik a nie Cavalino.
> Nie martw sie, nie zauwazysz roznicy :-)
No i tyle w zakresie sensowności stosowania automatycznego
tempomatu w manualnej skrzyni biegów.
-
43. Data: 2013-05-09 18:41:22
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Thu, 09 May 2013 09:04:09 +0200, Marcin N napisał(a):
> Ale taksówkarze? Tego nie rozumiem. Zwłaszcza oni powinni walczyć o
> automaty.
"Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie.
DSG może palić mniej, niemniej koszty eksploatacji takiej skrzyni są
nieco wyższe.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
44. Data: 2013-05-09 20:31:02
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze:
>> Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak
>> ktoś się upiera, że oczywiście uda mu się z tego skorzystać
>> w idealnych warunkach na autostradzie i na jednym biegu - na zdrowie.
>> Ludzie różne rzeczy robią, które specjalnie sensowne nie są, ale
>> kto im zabroni.
>
> Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat
> wszedzie nadawal sie do jazdy, tylko np do tego abys na autostradzie
> mogl wlaczyc automat i sie zdrzemnac, a caly sznur aut jechal sobie 120 ..
Ty to masz zdrowie by z trolem pingponga odstawiać :)
Ja na piątce żwawo na autostradzie pomykam w przedziale 100-200km/h Ale
dla trola to absurd na jednym biegu :)
Myślisz że go przekonasz? Retoryczne pytanie :)
Zdrówka życzę, bo od niego niczego sie nie dowiesz nawet interpretacji
swoich teoretycznych wymysłów :)
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl
-
45. Data: 2013-05-09 23:10:28
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Tomek <m...@o...pl> napisał(a)
>
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:518b5541$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>>Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak?
>>
>> A nienowoczesny jeszcze bardziej niemrawo :-)
>
> Tu bym się nie zgodził.
> Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.
> FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w
> średnich i wyższych klasach 6 biegów.
> To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy obrotami
> max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia
> silnika.
>
To chyba nie jest takie proste. Silnik Z Civica Type-R, wysilony
maksymalnie (100KM/litr), uzyteczne obroty 2-8krpm. Strasznie trudno się
zdecydowoać na jakis bieg, bo takie 70km/h to można jechać na prawie
wszystkich:).
--
Tomek
-
46. Data: 2013-05-10 09:59:33
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: "Axel" <a...@o...pl>
"J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:518ba236$0$1256$65785112@news.neostrada.pl...
>>> A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?
>>Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże
>>mają coś koło 210.
> To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170,
> ale niech sie Artur pochwali czym on jezdzi.
W drugim aucie mam skrzynię pięciobiegową, V max podobne. I też nie jeżdże
na autostradzie 90km/h na piątce.
>>>>> A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.
>>>>Znowu zależy od sytuacji.
>>> A tak zazwyczaj ?
>>Zazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na
>>piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko
>>przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę...
>>> Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu.
>>Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam
>>w tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie
>>lepiej wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.
> To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-P
1) Jeździłem. Piątkę wrzucałem raczej przy 100-110. Przy 90 słabo
przyspieszał, więc na autostradzie nie miało to zupełnie sensu.
>>> No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.
>>Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły
>>tempomat, od czasu do czasu wyłączany.
> No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala.
Zwykłego - owszem. Ale aktywny tempomat + automat mógłby zdecydowanie
ułatwić życie.
> A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia.
Bez tempomatu też można jeździć, zwłaszcza w PL. Ale z tempomatem wygodniej.
Z automatyczną skrzynią też jest wygodniej, zwłaszcza w korkach.
>>A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak
>>moja siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza
>>przed tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-)
>>Ja w ostatnią niedzielę przejechałem 40km nie dotykając pedałów
>>(licznikowe 130km/h na drodze ekspresowej).
> A masz automatyczna skrzynie ?
> Czy masz, ale do tej ekspresowki wcale nie byla potrzebna :-)
Mam zwykły tempomat. Gdybym miał aktywny (i automat) - mógłbym nie dotykać
pedałów na zdecydowanie dłuższym odcinku (wyjątkowo pusto było i się nie
spieszyłem).
--
Axel
-
47. Data: 2013-05-10 11:02:45
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnkoo464.pe5.tom@tv2.dom.local...
> Tomek <m...@o...pl> napisał(a)
>> Tu bym się nie zgodził.
>> Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.
>> FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w
>> średnich i wyższych klasach 6 biegów.
>> To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy obrotami
>> max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia
>> silnika.
>>
>
> To chyba nie jest takie proste. Silnik Z Civica Type-R, wysilony
> maksymalnie (100KM/litr), uzyteczne obroty 2-8krpm. Strasznie trudno się
> zdecydowoać na jakis bieg, bo takie 70km/h to można jechać na prawie
> wszystkich:).
Uwaga moja jest taka, że nie należy mylić zapotrzebowania na moc
z zakresem obrotów użytkowych silnika. Przykład:
wspomniany Rype R ma masę ok 1100 kg i moc ok. 180 KM.
Ok 5 lat temu była jeszcze produkowana Fabia I z silnikiem HTP 1,2 6V
(po dwa zawory na cylinder). Masa zbliżona. Moc- zamiast 180 KM- 55 KM.
Nie ma wiec co porównywać pojazdu majacego moc 3x większą od mocy
niezbędnej do poruszania sie po drogach zgodnie z Kodeksem Drogowym.
Silnik o mocy 180 KM nawet na "dole" będzie miał moment obrotowy
wystarczajacy do normalnego przyśpieszania- co nijak się ma do
jego charakterystyki zewnętrzej.
Moja 26 letnia ETZ250 ma max. moment przy 5200 RPM, co nie wyklucza
jazdy nawet na V biegu przy 2200 RPM i powolne przyśpieszanie bez
redukcji biegu.
Tomek.
-
48. Data: 2013-05-10 13:19:48
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości
"J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?
>>>Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi
>>>jeżdże maj? co? koło 210.
>> To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170,
>> ale niech sie Artur pochwali czym on jezdzi.
>W drugim aucie mam skrzynię pięciobiegową, V max podobne. I też nie
>jeżdże na autostradzie 90km/h na piątce.
I co - automat sam zrzuca na IV bieg, czy dopiero po wcisnieciu gazu ?
>>>Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał
>>>(ja mam w tym momencie na pi?tce poniżej 1500obr/min), a przy 170
>>>zdecydowanie lepiej wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.
>> To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-P
>1) Jeździłem. Piątkę wrzucałem raczej przy 100-110. Przy 90 słabo
>przyspieszał, więc na autostradzie nie miało to zupełnie sensu.
A co ci na autostradzie ten sens przeszkadzal ?
>>>> No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.
>>>Jak s? korki - trzeba. Jak jest luĽno - wystarczy spokojnie zwykły
>>>tempomat, od czasu do czasu wył?czany.
>> No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala.
>Zwykłego - owszem. Ale aktywny tempomat + automat mógłby zdecydowanie
>ułatwić życie.
No owszem, moglby.
>> A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia.
>Bez tempomatu też można jeździć, zwłaszcza w PL. Ale z tempomatem
>wygodniej. Z automatyczną skrzynią też jest wygodniej, zwłaszcza w
>korkach.
a na autostradach tak samo wygodnie jak z reczna :-)
>>>A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np,
>>>jak moja siostra, wzoruj?ca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i
>>>wł?cza przed tablic? 'teren zabudowany' w trasie :-)
>>>Ja w ostatni? niedzielę przejechałem 40km nie dotykaj?c pedałów
>>>(licznikowe 130km/h na drodze ekspresowej).
>> A masz automatyczna skrzynie ?
>> Czy masz, ale do tej ekspresowki wcale nie byla potrzebna :-)
>Mam zwykły tempomat. Gdybym miał aktywny (i automat) - mógłbym nie
>dotykać pedałów na zdecydowanie dłuższym odcinku (wyjątkowo pusto
>było i się nie spieszyłem).
Czyli potwierdzasz ze i bez ASB mozna jechac na tempomacie :-P
J.
-
49. Data: 2013-05-10 15:00:00
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: Dman666 <d...@g...com>
W dniu czwartek, 9 maja 2013 18:41:22 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:
> "Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie.
>
> DSG może palić mniej, niemniej koszty eksploatacji takiej skrzyni są
>
> nieco wyższe.
O ile wyzsze? I co masz na mysli piszac o kosztach utrzymania DSG?
--
Dman-666
-
50. Data: 2013-05-10 21:03:30
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 10 May 2013 06:00:00 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a):
>> "Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie.
>>
>> DSG może palić mniej, niemniej koszty eksploatacji takiej skrzyni są
>>
>> nieco wyższe.
>
> O ile wyzsze? I co masz na mysli piszac o kosztach utrzymania DSG?
Nie wiem jak to się obecnie przedstawia, ale np. moje auto pali jakieś
20-30% więcej niż wersja z ręczną skrzynią biegów (zamiast 6.5-7 pali
8.5 litrów gazu na 100).
A wyższe koszty utrzymania - tu chodzi mi o wymaganą co jakiś czas
(chyba 60.000 km) zmianę oleju w skrzyni DSG, w "normalnych" automatach
też trzeba wymieniać. W manualu - praktycznie nigdy.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138