  • 31. Data: 2013-05-09 13:57:03
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-05-09 13:18, J.F pisze:

    >Aha, a do wykastrowanego automatycznego tempomatu do zwykłej skrzyni
    >biegów znajdziesz rzeszę chętnych, którzy poskąpili na automatyczną
    >skrzynię biegów. Wiesz, biorąc pod uwagę jednak sporą liczbę
    >samochodów
    >z automatycznymi skrzyniami (np. DSG) u naszych sąsiadów to twoim
    >pomysłom nie wróżę przyszłości.

    Byc moze, bo sie to DSG powoli przebija na rynek.

    Tym niemniej - po prostu, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
    Mieszkasz sobie pod Warszawa, masz do najblizszej autostrady 200km
    (jeszcze rok temu), to piszesz tak ja ja kiedys - ze tempomat to w
    zasadzie bezuzyteczne urzadzenie (w Polsce).

    Mieszkasz w Niemczech, w kazdej dluzszej trasie 80% przejezdzasz
    autostradami - i tam tempomat ma sens. O ile jest ma latwa regulacje
    predkosci lub automatyczna. I moze byc bez ASB - tez sie przyda. i
    jak widac - producenci takie zestawy robia i robili.

    J.

    P.S A kto takie automatyczne tempomaty oferuje ?

  • 32. Data: 2013-05-09 14:11:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 13:57, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > Byc moze, bo sie to DSG powoli przebija na rynek.

    Nie tylko DSG, tylko na rynku jest coraz więcej różnych samochodów
    z podobnymi automatami. Nawet na naszym.

> [...]
    > (jeszcze rok temu), to piszesz tak ja ja kiedys - ze tempomat to w
    > zasadzie bezuzyteczne urzadzenie (w Polsce).

    ROTFL - gdzie ja napisałem choć słowo, że tempomat to w zasadzie
    bezużyteczne urządzenie? Wręcz przeciwnie. Inna sprawa, że już
    jakiś czas temu udało się ustalić, że zbyt często pozwalasz sobie
    na nadinterpretację, bądź w ogóle wróżenie z fusów - nie znając
    faktów.

    > Mieszkasz w Niemczech, w kazdej dluzszej trasie 80% przejezdzasz
    > autostradami - i tam tempomat ma sens. O ile jest ma latwa regulacje

    Ty chyba naprawdę nie korzystałeś nigdy z samochodu z ASB (no i
    tempomatem).

    > predkosci lub automatyczna. I moze byc bez ASB - tez sie przyda. i jak
    > widac - producenci takie zestawy robia i robili.

    O czym Ty piszesz? Pokaż mi choć jeden samochód z manualną skrzynią
    biegów, który posiada automatyczny tempomat. Może być w opcji
    dealerskiej.

    > P.S A kto takie automatyczne tempomaty oferuje ?

    W Volvo spotkałem się z tym pierwszy raz, ale MB, BMW, Toyota.
    Podejrzewam że lista będzie dłuższa :)

  • 33. Data: 2013-05-09 14:12:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze:

    >Ty mi tutaj nie opowiadaj o światowych pomysłach, tylko o tym do
    >czego
    >służy automatyczny tempomat i jakie są konsekwencje jego używania.

    Tempomat zwykly jak wiadomo sluzy do jazdy ze stala predkoscia.
    Ale to sie sprawdzalo w USA, w Australii, a w Europie nie.

    A pomysly rozwojowe ida w kierunku automatycznego samochodu.

    >Tak szczerze to wymyśliłeś to sobie na zasadzie sporego uproszczenia,

    Przesledz watek, kto napisal 90-170, i co mu odpisales.

    >by spróbować wtrącić 3 grosze. Napisałem, że automatyczny tempomat
    >nie ma sensu przy zwykłej manualnej skrzyni. Jak ktoś sobie wymyśla,
    >że na siłę da się zastosować do jazdy na jednym manualnym biegu
    >w przedziale 90-170km/h to proszę bardzo. Jego problem. Resztę
    >wcześniej wyjaśniłem.

    W przeciwienstwie do ciebie widzialem jak Niemcy jezdza na
    tempomatach.
    I wcale nie maja automatycznych skrzyn. I nie narzekaja przy tym na
    uciazliwosc wachlowania biegami.
    Bo wbrew twojemu zdaniu 90-170 na jednym biegu ma jak najbardziej sens
    i wcale nie jest zartem.

    Tylko trzeba autostrad :-(

    J.

  • 34. Data: 2013-05-09 14:36:27
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 14:12, J.F pisze:
    (...)

    > Tempomat zwykly jak wiadomo sluzy do jazdy ze stala predkoscia.
    > Ale to sie sprawdzalo w USA, w Australii, a w Europie nie.

    LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz.

    > Przesledz watek, kto napisal 90-170, i co mu odpisales.

    To może prześledź go sam, ale nie wybiórczo.

    > W przeciwienstwie do ciebie widzialem jak Niemcy jezdza na tempomatach.

    O właśnie - to o czym pisałem. Nie znasz faktów, ale będzie je wysysał
    z palucha. Skoro lubisz.

    > I wcale nie maja automatycznych skrzyn. I nie narzekaja przy tym na
    > uciazliwosc wachlowania biegami.

    No skąd, nie mają. W ogóle.

    > Bo wbrew twojemu zdaniu 90-170 na jednym biegu ma jak najbardziej sens i
    > wcale nie jest zartem.

    Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. Wrzuć
    6, zwolnij do 90 i spróbuj wyprzedzać :)

    > Tylko trzeba autostrad :-(

    Do automatycznych tempomatów (z automatycznymi skrzyniami biegów)
    autostrady nie są potrzebne i sens ich używania tylko tam, w idealnych
    warunkach na jednym biegu manualnej skrzyni jest pomysłem dość
    abstrakcyjnym. No, ale jak ktoś lubi...

  • 35. Data: 2013-05-09 15:02:19
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    Ja zazwyczaj na szóstym, chyba, że kogoś chcę szybko wyprzedzić :-P

    > A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?

    Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają
    coś koło 210.

    > a jestes pewien ze ma "nadbieg" ?
    > A tak zazwyczaj ?

    Zazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na
    piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko
    przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę...

    > Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu.

    Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam w
    tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie lepiej
    wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.

    > na razie sugeruje abys sprawdzil.
    > No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.

    Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat,
    od czasu do czasu wyłączany.
    A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja
    siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed
    tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-)
    Ja w ostatnią niedzielę przejechałem 40km nie dotykając pedałów (licznikowe
    130km/h na drodze ekspresowej).

    --
    Axel

  • 36. Data: 2013-05-09 15:07:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz.

    Taki zwykly, starego typu, ktory tylko trzymal stala predkosc.
    Jadac po Europie za czesto sie zmienia - musi byc mozliwosc jej
    ustawienia na biezaco.

    No i mamy na mysli ta bardziej cywilizowana czesc europy, gdzie jednak
    autostrady sa.

    >O właśnie - to o czym pisałem. Nie znasz faktów, ale będzie je
    >wysysał
    >z palucha. Skoro lubisz.

    >No skąd, nie mają. W ogóle.

    Ci, ktorych widzialem, nie mieli. I bardzo dobrze sobie z tempomatami
    radzili.

    >Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury.
    >Wrzuć
    >6, zwolnij do 90 i spróbuj wyprzedzać :)

    Bez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka.
    Bo na autostradzie wyprzedza calkiem zwawo.

> [...]
    >idealnych warunkach na jednym biegu manualnej skrzyni jest pomysłem
    >dość abstrakcyjnym. No, ale jak ktoś lubi...

    A ty to chyba z Walbrzycha pochodzisz, jesli lubisz jechac 60-70, bo
    tak to u nas wyglada na zwyklej drodze.
    Niestety - tempomat za ciebie nie wyprzedzi.

    J.

  • 37. Data: 2013-05-09 15:10:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-09 14:12, J.F pisze:

    (...)

    Nie walcz z Maślągiem. On ZAWSZE ma ostatnie słowo.

    --
    MN

  • 38. Data: 2013-05-09 15:18:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Ja zazwyczaj na szóstym, chyba, że kogo? chcę szybko wyprzedzić :-P

    >Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi

    To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170,
    ale niech sie Artur pochwali czym on jezdzi.
    Zwykly dupowoz (co nie jest powodem do wstydu), a insynuuje jakby mial
    pod maska co najmniej 200KM :-)

> [...]

    >mam w tym momencie na pi?tce poniżej 1500obr/min), a przy 170
    >zdecydowanie lepiej wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.

    To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-P

    >Jak s? korki - trzeba. Jak jest luĽno - wystarczy spokojnie zwykły
    >tempomat, od czasu do czasu wył?czany.

    No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala.
    A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia.

    >A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np,
    >jak moja siostra, wzoruj?ca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i
    >wł?cza przed tablic? 'teren zabudowany' w trasie :-)
    >Ja w ostatni? niedzielę przejechałem 40km nie dotykaj?c pedałów
    >(licznikowe 130km/h na drodze ekspresowej).

    A masz automatyczna skrzynie ?
    Czy masz, ale do tej ekspresowki wcale nie byla potrzebna :-)

  • 39. Data: 2013-05-09 15:21:18
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 13:57:03 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >

    > P.S A kto takie automatyczne tempomaty oferuje ?

    Lexus co najmniej od 3 lat

  • 40. Data: 2013-05-09 15:24:14
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 15:07, J.F pisze:
    (...)

    > Taki zwykly, starego typu, ktory tylko trzymal stala predkosc.
    > Jadac po Europie za czesto sie zmienia - musi byc mozliwosc jej
    > ustawienia na biezaco.

    A co to jest zwykły, starego typu? Taki zwykły jest całkiem użyteczny
    i nawet do tego niekoniecznie są niezbędne autostrady. Czasem trzeba
    wyłączyć, ale to zależy od specyfiki ruchu, terenu itd.

    > No i mamy na mysli ta bardziej cywilizowana czesc europy, gdzie jednak
    > autostrady sa.

    Nawet w Polsce :)

    > Bez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka.
    > Bo na autostradzie wyprzedza calkiem zwawo.

    Bez problemu powiadasz? Hmmm, coraz to ciekawsze :) Wiesz, nie
    chciałbym spotykać ludzi, którzy w ten sposób próbują wyprzedać
    na autostradzie.

    > A ty to chyba z Walbrzycha pochodzisz, jesli lubisz jechac 60-70, bo tak
    > to u nas wyglada na zwyklej drodze.

    Jak ktoś próbuje na jednym biegu jeździć to może tak to wygląda.
    Byłem w zeszłym tygodniu - jednak ludzie biegi zmieniają.

    > Niestety - tempomat za ciebie nie wyprzedzi.

    I magicznie nie zrzuci z 6 na 4 w manualnej skrzyni biegów. Ba, nawet
    z 5 tego nie zrobi.