  • Data: 2013-03-25 11:52:31
    Temat: Re: telegraf
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PiotRek wystosował depeszę:

    > Czasem po wizycie u przyjaciół zdarza mi się wysłać SMS-a
    > (już z domu) z podziękowaniem za gościnę (i często z informacją,
    > że było fajnie). Nie widzę w tym niczego zdrożnego. :-)

    Zdrożnego nic. Jest wiele takich sytuacji, w których uznajemy, że wypada
    zadzwonić lub wysłać SMS. Tylko dlatego, że można i że wszyscy tak robią.
    Powszechność telefonów sprawiła, że to czynność niemal odruchowa. A nie
    coś, co może być tematem artykułu w prasie.

    Z telefonami w wyższych sferach też jest inaczej. Gdy czytamy w prasie,
    że jeden prezydent rozmiawiał przez telefon z drugim, to nie oznacza to
    wcale, że jakiś Obama siedział przy biurku i pomyślał sobie "akurat mam
    wolną chwilkę, zadzwonię do Wołodii, ciekawe co u niego, o tej godzinie
    chyba powinien jeszcze być w robocie". Oni w ogóle nie gadają przez
    "telefon w rozumieniu pl.misc.telefonia".

    Przypomniało mi się teraz, jak Gorbaczow postanowił zadzwonić do Andrieja
    Sacharowa. Służby, którym zlecono przygotowanie rozmowy, wykryły pewien
    problem techniczy -- Sacharow nie ma w domu telefonu (nawet nie składał
    podania, bo wiedział, że jemu i tak nie dadzą). Wobec czego w mieszkaniu
    profesora pojawiła się ekipa, która założyła kabel, podłączyła aparat
    i sobie poszła. Po kilku godzinach zadzwonił tow. Gorbaczow.

    --
    Jarek