  • 1. Data: 2011-03-18 18:05:33
    Temat: telefony na 5.8GHz
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    sa w USA telefony na 5.8GHz (w polsce chyba tez jakiegos Panasonica
    widzialem). Czy ktos wie jakie czestotliwosci dokladnie sa
    wykorzystywane i czy z czyms w Polsce wchodza w parade?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-03-19 23:14:00
    Temat: Re: telefony na 5.8GHz
    Od: Jakub Skrzypnik <j...@g...com>

    On Fri, 18 Mar 2011 19:05:33 +0100
    a...@p...pl wrote:

> [...]
    > widzialem). Czy ktos wie jakie czestotliwosci dokladnie sa
    > wykorzystywane i czy z czyms w Polsce wchodza w parade?

    Nie, nie, nie... To się nazywa CDMA, w Polsce tego nie znają, a jest wysoce
    prawdopodobne, że UKE zablokowało tak wysokie pasma.

    --
    Jakub Skrzypnik <j...@g...com>

  • 3. Data: 2011-03-20 00:31:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-20 00:14, Jakub Skrzypnik pisze:

    > Nie, nie, nie... To się nazywa CDMA, w Polsce tego nie znają, a jest wysoce
    prawdopodobne, że UKE zablokowało tak wysokie pasma.

    Tak, oczywiście: UKE razem ze świstakiem zawinęło to pasmo w sreberko :-P

    http://pl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11a

  • 4. Data: 2011-03-21 07:34:25
    Od: a...@p...pl

> [...]

    >widzialem). Czy ktos wie jakie czestotliwosci dokladnie sa
    >wykorzystywane i czy z czyms w Polsce wchodza w parade?

    ale pytanie dotyczyly jakich konkretnie czestotliwosci? Bo 5.8GHz to
    jest bardzo szerokie pasmo!!!

    Poza tym natknalem sie na cos takiego jak KX-FC228 (w Makro), ma taka
    wystajaca antenke jak sprzety Panasonica 5.8GHz, a pisza, ze jest to
    DECT. Wiem, ze jest tez DECT na 1.920-1930MHz (DECT 6.0 marketingowo)!

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-03-21 17:24:27
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21-03-2011 08:34, a...@p...pl napisał/a:

    > Poza tym natknalem sie na cos takiego jak KX-FC228 (w Makro), ma taka
    > wystajaca antenke jak sprzety Panasonica 5.8GHz, a pisza, ze jest to
    > DECT. Wiem, ze jest tez DECT na 1.920-1930MHz (DECT 6.0 marketingowo)!

    Antenka nie jest wyznacznikiem częstotliwości.
    Faksy Panasonic z bezprzewodową słuchawką mają antenki przy bazie -
    prawdopodobnie płytka układu radiowego jest bardziej schowana niż z
    zwykłym telefonie
    i dlatego muszą jakoś sygnał wyprowadzić na zewnątrz.
    W tym faksie jest identyczna słuchawka jak w telefonie DECT model KX-TG7100

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2011-03-21 21:41:24
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 21 Mar 2011 18:24:27 +0100, Czarek <c...@n...fm>
    wrote:

> [...]
    >i dlatego muszą jakoś sygnał wyprowadzić na zewnątrz.
    >W tym faksie jest identyczna słuchawka jak w telefonie DECT model KX-TG7100

    moze i tak, ale czy EU/PL sa sprzedawane telefony na 5.8GHz i czy sa
    legalne? I jakim pasme sie dokladnie posluguja.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-03-21 21:52:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-21 22:41, a...@p...pl pisze:

    > moze i tak, ale czy EU/PL sa sprzedawane telefony na 5.8GHz i czy sa
    > legalne? I jakim pasme sie dokladnie posluguja.

    W Polsce mozna stosować urządzenia bliskiego zasięgu pracujące w paśmie
    5 725 - 5 875 MHz z maksymalną mocą 25 mW e.i.r.p.

  • 8. Data: 2011-03-21 21:59:01
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 21 Mar 2011 22:41:24 +0100, a...@p...pl wrote:

    sam sobie odpowiem:

    telefon Panasonica na 5.8GHz w specyfikacji mial napisane:

    5.76-5,84GHz

    czyli z tego co Maciej napisal to jest to legalne.

    --
    ThinkXtra