  • Data: 2011-05-26 20:04:14
    Temat: Re: telefon z "myszką"
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message
    news:slrnitt5rt.q0r.mikmach@blacher.nos...

    > Ekran pojemnościowy ma poważną wadę - nie pozwala na precyzyjne
    > wskazanie punktu. Dlatego wszystkie HIG na systemy używającego takich
    > ekranów wymuszają na aplikacjach gigantyczne widżety, w które łatwo
    > trafić. Ekrany opornościowe pozwalają na precyzyjne trafienie w punkt
    > co pozwala na używanie malutkich elementów interfejsu i zmieszczenie
    > większej ilości informacji na ekranie. W niektórych scenariuszach
    > utrudnia to znacznie użytkowanie.

    To co powiedziałeś jest prawdą, a właściwie półprawdą bo ekran
    pojemnościowy może być bardziej lub mniej czuły... Jeśli jest mniej
    czuły to wymaga abyś dotknął go całym paluchem, opuszka palca
    jest wtedy zgnieciona i masz dużą elipsę/kółko na 2cm^2 kontaktu...
    Ekran w iPhone jest niezwykle czuły, bardziej niż inne ekrany
    które miałem w rękach - wystarczy muśnięcie koniuszkiem opuszki
    palca aby zarejestrować dotyk. Czasem mi się wydaje, że właściwie
    nie dotknąłem ekranu - jak by w czasie operacji "copy/paste" ekran
    był jeszcze bardziej czuły niż zwykle, aby dać większą precyzję
    zaznaczania na ekranie fragmentu tekstu...
    A wtedy, zakładając że typowy kształt niezgniecionej opuszki palca
    to koło/sfera - punkt styku może być małym punktem na ekranie.
    Oczywiście jeśli ktoś ma grube paluchy jak zielone kiełbasy Shreka
    to nic mu w precyzji nie pomoże :-) Ale wtedy i tak warto schudnąć :-)))
    Software dla iPhone ma jeszcze taką sprawę że można przesuwać
    palcem po ekranie, np. w czasie zaznaczania tekstu więc nie musisz
    odrywać palca aby przesunąć zaznaczenie z literki na literkę.
    Jeśli guziki na jakiejś witrynie internetowej w zoom 100% są za
    blisko i nie masz precyzji aby nacisnąć pewnie jeden a nie drugi
    to zawsze możesz dwoma palcami najpierw poszerzyć zooma
    ruchem "szczypania" i potem dopiero nacisnąć. Bardzo to intuicyjne.
    No ale jak ktoś nie ma iPhone to się męczy i szuka telefonu z myszką :-)