  • 11. Data: 2009-08-24 05:33:01
    Temat: Re: telefon z USA
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Tak ?
    > A wiele telefonow Sferii ma karty SIM i daja sie przekladac do innego
    > telefonu i to dziala, wiec system inny ale nie koniecznie telefon
    > przypisany do sieci :)

    Bo to CDMA 3G :) ze sie tak wyraza kolokwialnie wiec nie prostowa
    pozatym mentalnie to system Sferii jest z Azji nie z USA.

  • 12. Data: 2009-08-24 06:22:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Atlantis pisze:

    > A co? Dostałeś bana na Google? W ciągu 15 sekund wyszukiwarka odesłała
    > mnie do zakończonej aukcji na Allegro na której można było kupić usługę
    > zdjęcia simlocka z różnych modeli smartfonów Blackberry, w tym tego o
    > który pytał przedmówca.

    I sam widzisz, że tylko sloganami się posługujesz.
    Z tego modelu można sobie simlocka zdjąć samemu w domowym zaciszu.
    Poduczę Cię troszkę
    http://www.blackberryforum.pl/showthread.php?t=2152

    > Jak nie? Napisałem wyraźnie, że ten BB jest telefonem czterozakresowym i
    > obsługuje zakresy 900 i 1800 MHz.

    To od czego zależy czy będzie chodził w PL?

    > Napisałem wyraźnie, że NIE WIEM czy taka wersja jest a dokładne
    > sprawdzenie sprawy wymagałoby więcej czasu niż napisanie odpowiedzi na
    > wiadomość pytającego.

    I to wszystko wyjaśnia.
    Piszesz szybko, nie znając tematu byleby tylko odpowiedzieć.

    Jak już pisałem troszkę za ostro zareagowałem ale google w pierwszej
    linijce wyników daje linka do forum BB. Tam jest wszystko rzeczowo i
    szczegółowo opisane, a nie tylko założenia i domniemania.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 13. Data: 2009-08-24 07:42:37
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Flo pisze:

    > To od czego zależy czy będzie chodził w PL?

    Od tego czy:
    - Telefon pracuje w sieciach GSM
    - Obsługuje zakresy GSM stosowane w Polsce. Telefon może działać jeśli
    działa tylko jeden z nich, ale wtedy mogą być problemy z zasięgiem.
    Znajomy ma taką Motorolę przywiezioną ze stanów - w mieście działa, ale
    na jego wiosce kompletny brak zasięgu - amerykański telefon
    trzyzakresowy bez pasma 900 MHz.
    - Ma zdjętego simlocka. :)

    > I to wszystko wyjaśnia.
    > Piszesz szybko, nie znając tematu byleby tylko odpowiedzieć.

    Ja zwyczajnie trochę inaczej niż Ty odczytałem pytanie. Osoba
    zakładająca ten wątek nie pytała JAK zdjąć simlocka z BB. Nie chodziło
    nawet o tego człowieka a jego koleżankę, która nie ma jeszcze tego
    telefonu! Napisałem więc o kilku podstawowych sprawach o których należy
    pamiętać kupując telefon w USA. Potem w kolejnej wypowiedzi dodałem, że
    zdjęcie simlocka w PL jest jak najbardziej możliwe.

    > Jak już pisałem troszkę za ostro zareagowałem ale google w pierwszej
    > linijce wyników daje linka do forum BB. Tam jest wszystko rzeczowo i
    > szczegółowo opisane, a nie tylko założenia i domniemania.

    A myślisz, że jego koleżanka potrzebuje w tej chwili szczegółowej
    instrukcji zdejmowania simlocka? Chciała kupić sobie w Ameryce
    smartfona, póki tam jest wiedza ta nie jest jej potrzebna. IMO musiała
    się jedynie upewnić, że po powrocie do Polski nie będzie miała bardzo
    drogiego przycisku do papieru...

  • 14. Data: 2009-08-24 08:08:57
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > Znajomy ma taką Motorolę przywiezioną ze stanów - w mieście działa, ale
    > na jego wiosce kompletny brak zasięgu - amerykański telefon

    Te wywody modelu 8900 nie dotyczą. Odpowiedź jest prosta. Tak.
    Pozostaje kwestia simlocka i tu też odpowiedź Tak.
    Da się nawet samemu go zdjąć.

> [...]
    > smartfona, póki tam jest wiedza ta nie jest jej potrzebna. IMO musiała
    > się jedynie upewnić, że po powrocie do Polski nie będzie miała bardzo

    I dlatego można było jej tego CDMA oszczędzić i napisać jednym zwrotem.
    Na wszystko Tak.

  • 15. Data: 2009-08-24 10:17:07
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Szczerze mówąc kolega Atlantis bardzo dobrze wyjasnił Sytuację z BB i CDMA.
    Gdybyś odpisał "Tak, będzie działać" a kolezance pytającego zmieniłyby się
    gusta i wybrała model BB CDMA kierując się radą, że będzie działać? Teraz
    koleżanka, czy wujka brata siostry syn czytając grupę dowie się, że warto
    zwrócić szczególną uwagę na telefon z USA.

    --
    Pzdr., Wycior

  • 16. Data: 2009-08-24 12:49:35
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Wycior pisze:
> [...]
    > koleżanka, czy wujka brata siostry syn czytając grupę dowie się, że warto
    > zwrócić szczególną uwagę na telefon z USA.

    Nie ma BB 8900 w wersji CDMA (o ten model zapytano) więc co wyjaśniał?
    Odpowiedź powinna być krótka i tak na prawdę w jednym zdaniu
    wyczerpałaby fakty.

    Wystarczyło napisać TAK, a nie "To zależy" bo tu już nieprawdę pisał.

    Jak byśmy tak wszystko chcieli dokładnie odpisywać (nie do końca na
    temat) to doszłoby do tego, że przy wyborze młotka zaczęto by opisywać
    parametry gumy bo może zmieni gusta i gumowy kupi.

  • 17. Data: 2009-08-25 14:05:33
    Od: mwk <J...@s...com>

    On Aug 23, 3:24 am, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > również 900 MHz i 1800 MHz stosowane w Polsce.
    > Nie wiem czy istnieje wersja CDMA, ale jeśli tak to należy bardzo
    > uważać, aby w USA takowej nie nabyć. Jest to zupełnie inny standard
    > telefonii komórkowej stosowany w USA. W Polsce praktycznie nie ma żadnej
    > infrastruktury pod to (poza Sferią w Warszawie bodajże). Telefon będzie
    > w kraju kompletnie bezużyteczny. Nawet karty SIM się do niego nie włoży,
    > bo takowej brak (w CDMA operator sam rejestruje numer seryjny telefonu w
    > swojej bazie po czym zostaje on przypisany do sieci "na twardo").

    Specyficznie Blackberry Curve 8900 napewno bedzie dzialal w Polsce i
    tez w USA tez w czasie wakacji jezeli kolezanka jest tam. Poza tym nie
    ma mozliwosci nabycia Blackberry Curve 8900 aby dzialal na CDMA dziala
    tylko na GSM. Nic nie wskazuje aby kolezanka chciala specyficznie tez
    CDMA ale jezeli chce ona tez wersje CDMA i aby to takze dzialalo w
    Polsce to sa rozwiazania tez. Dla przykladu Blackberry Tour 9630 lub
    cos podobnego spelni wymagania, Ja akurat dostalem Blackberry Tour
    9630 ze Sprint i dziala to doskonale w sieciach CDMA ale i zadziala
    tez wszedzie tam gdzie dziala Blackberry 8900. Posiadanie CDMA nadaje
    sie glownie dla "power users" np. w USA i innych krajach gdzie CDMA
    jest szeroko dostepny poniewaz nieograniczony dostep do glosu,
    Internetu, SMS jest znacznie tanszy w sieciach CDMA. Poza tym telefon
    dziala oczywiscie w sieciach GSM (normalne karty SIM mozna do niego
    wlozyc) i posiada pelny roaming pomiedzy GSM i CDMA wiec jezeli
    kolezanka spedza 95% czasu w Warszawie i ma dostep do sieci CDMA tam
    to (zakladajac ze dziala to tak jak w reszcie swiata) powinno ja to
    kosztowac tam znacznie mniej ale jezeli uda sie poza Warszawe to
    telefon bedzie nadal dzialal w sieciach GSM.
    mwk