  • Data: 2011-01-04 13:52:06
    Temat: Re: telefon bezprzewodowy dalekiego zasięgu
    Od: v...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > obecnie zamiast swiadectwa homologacji jest deklaracja zgodnosci, ktorej nie
    > ma zaden poszukiwany przez Ciebie model
    > jak rozumiem, deklaracja nie ma dla Ciebie znaczenia, ale jej brak posrednio
    > wplywa na podaz aparatow
    > relatywnie niewielu producentow i sprzedawcow zdecyduje sie na import i
    > dystrybucje produktow, ktore oficjalnie mozna kupowac, ale nie mozna uzywac
    > a dlaczego szukasz czegos innego niz senao ? chcesz miec wiekszy wybor, czy
    > akurat ten producent Ci nie odpowiada ?

    Akurat jest dokładnie odwrotnie. Może nie całkiem bo i wprowadzanie do obrotu
    urządzeń bez deklaracji zgodności ani używanie legalne nie jest ale ZA UŻYWANIE
    nie ma sankcji (ktoś przeoczył).
    W latch 90-tych wolno było sprzedawać ale nie używać a używanie bez (ówczesnej)
    homologacji było wykroczeniem i widniało w Kodeksie Wykroczeń.
    Ktoś słusznie zauważył, że kupujacy nie musi się znać, wobec czego zabroniono
    wprowadzania do obrotu.
    Tak to odkręcali że owszem, jest zakaz używania bez deklaracji zgodnosci ale bez
    sankcji.
    No chyba że w biegunce "poprawek do poprawki" Prawa Telekomunkacyjnego już to
    załatali.
    Zresztą przez kilka miesiecy, parę lat temu na skutek bałaganiarstwa niechcący
    zdelegalizowano WSZYSTKIE telefony bezprzewodowe (pisałem tym tutaj).
    Jest jeszcze parę ładnych furtek ale dotyczą innych aspektow łączności.
    UKE straszy co najmniej Hiszpańską Inkwizycją na swej stronie i słusznie
    wskazuje, że pasmo Senao koliduje z pasmem systemu TETRA (dla zastosowań
    niekomercyjnych - służby bezpieczeństwa i porządku publicznego) ale trochę
    przesadza ze szkodliwością aparatów Senao dla TETRY.
    Otóż całe to Senao lepiej działa niż ta Tetra.
    Miałem okazję porozmawiać przez Tetrę, zarówno na sieci (przez RBSy) jak i w
    trybie DMO.
    W obu wypadkach wygląda to żałośnie.
    Nawet tam gdzie sygnał jest jako taki (a i z tym bywa różnie i to w samej
    Warszawie) to kodeki mowy są tak muliste że brzmi to jak początki sieci GSM.
    A już dane na głośnik i gdy rozmówca ma w tle hałas (np pracującą motopompę) to
    już jest jeden kwik.
    Toż stary FM i to na 400 MHz (a więc nawet wyższe pasmo) Z TEJ SAMEJ MOCY lepiej
    działa (łatwo porownać używając dwa radiotelefony w trybie DMO mając w drugiej
    ręce FM o tej samej mocy na 400 MHz).
    A Senao ma mechanizm hoopingu. Sam w czasie rozmowy zmienia kanały a już na
    pewno gdy wykryje problemy z łącznością, gdy rafi na lokalny kanał zajęty przez
    TETRĘ.
    A i TETRA jako TDMA ma te same mechanizmy co GSM.
    Sam RBS i radiotelefon bez zauważenia przez użytkownika, zmieniają kanał lub RBSa.
    Handover po prostu.
    Jakiś teoretyk zajrzał do KTPC i "surowo zabronił".
    vari