    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 19 Aug 2020 09:13:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: technologiczny koszt RAM vs SSD
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 08:13:55 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > Nie wolno tego tak generalizować bo to zależy od użycia. Na typowym
    > laptopie, 8GB ram, dysk SSD, najnowszy Debian, dwie przeglądarki web
    > wyłączyłem swap bo wydawało się, że 8GB powinno wystarczyć. To
    > spowodowało, że co kilka dni miałem oom-killer, który robił totalny
    > zwis na kilkanaście minut (zanim posprzątał i odżył). Dodanie swapa
    > rozwiązało problem.

    Przeciez dokladnie to opisalem we fragmencie ktory wyciales.
    Ale dam ci hinta gdzie zawaliles: Trza bylo zobaczyc co ci ram zjadlo.
    Bo dodales 8GB swapa i teraz zuzywasz SSD zamiast zobaczyc ze jakas stronka ci zjada
    ram w przegladarce i ja okresowo ubic zeby sie nie pasla.

    Zgeneralizowales ze dwie przegladarki i tyle a nalezy zajrzec glebiej. W FF i w
    chrome jest task manager ktory ci pokaze ktora zakladka zjada ram. Jak jakas ciagle
    grubnie to masz problem z stronka a nie z ramem. Oczywiscie dodanie swapa pomoze ale
    i nieco zamuli i jak nie wykonasz rebootu albo zamkniecia przegladarki/zakladki to
    zamiast paru dni to samo sie powtorzy po kilkunastu.

    U siebie ogarnalem temat tak ze przed hibernacja zamykam FF i sesje mi sie zapisuja.
    Po odhibernowaniu (zamkniety FF nie leci do swapa czyli jest nieco szybciej)
    uruchamiam FF i on pamieta wszystkie zakladki ale wczytuje tylko te na ktorej bylem
    ostatnio. Reszte wczyta jak sie na nia pierwszy raz przelacze.

    Dzieki temu moge miec otwarta cala moja prace wlacznie z VM-kami, eclipse, arduino
    itp.

    Ogolnie wylaczenie swapa kompletnie, sensu nie ma. Ani na linuxie ani na windowsie.
    Windows jest przy tym bardziej upierdliwy, choc nie wiem czy 10-ka tez...