eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[tech] Średnica kół w małym quadzie › Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Franc " <c...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie
    Date: Thu, 15 Dec 2011 12:35:33 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <jccpil$ig9$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jc854m$lkd$1@inews.gazeta.pl>
    <sm0c1rrligjw$.1xxfp1wpm38mt$.dlg@40tude.net>
    <jcc9uj$s1u$1@inews.gazeta.pl> <jccc1u$4q2$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1323952533 18953 172.20.26.238 (15 Dec 2011 12:35:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Dec 2011 12:35:33 +0000 (UTC)
    X-User: czolk
    X-Forwarded-For: 88.220.166.71
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2420599
    [ ukryj nagłówki ]

    > Akurat silniki elektryczne sa tak rozne, ze ostatnia rzecza ktora bym robil
    to wyciaganie wnioskow z przelozenia.

    Akurat te silniczki elektryczne w samochodzie co kiedyś współprojektowałem
    dawały ~2800rpm i te sukterkowe co bym założył do szajowozu dla Juniora też by
    dawały 2800rpm, tylko dużo mniejsza moc (300~500W/sztuk a nie 3.5KW).
    Przekładnia w samochodzie była handlowa i ja też dałbym handlową tylko
    dopasowaną do silnika (mniejszy rozmiar) ale najmniejsze przełożenie takich
    ślimakowych reduktorów jest wg katalogu 7.5 niezależnie czy to mały czy duży
    (już to sprawdzałem w Kacperku i u innych producentów).

    > Nie chcesz zrezygnowac z polosi i przeniesc wszystkiego do piast ?

    Nie - silnik + przekładnia 6:1 + obudowa za dużo waży co pogarsza pracę
    zawieszenia (zwiększa masę nieresorowaną). Dodatkowo zębatka 66T (bo handlowy
    zębnik na silniku ma 11T) ma średnicę ~270mm (albo coś koło tego) więc zębatka
    by prawie szurała po ziemi (koła będą miały średnicę 400~450mm)

    > Bo tak jak piszesz ... az sie prosi zastosowac jakis dyfer od samochodu.
    wraz z polosiami i piastami.

    Wiem, aż się prosi, ale one są duże, ciężkie i mają przełożenie max ~3 oraz są
    przystosowane do mocy liczonych w dużych KW. Ja potrzebuję przełożenia ~6 więc
    musiałbym zastosować jakąś dodatkową redukcję obrotów (drugi stopień) i będę
    przenosił coś koło 500~750W (jeżeli jeden silnik na oś). Chyba, że wymontować
    z Kaszlaka i dorobić drugi stopień i nową obudowę.
    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Połamany IMK P7 - SWB ASS :(
    Szary Modus z D4F
    Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: