-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Franc " <c...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie
Date: Thu, 15 Dec 2011 12:35:33 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 37
Message-ID: <jccpil$ig9$1@inews.gazeta.pl>
References: <jc854m$lkd$1@inews.gazeta.pl>
<sm0c1rrligjw$.1xxfp1wpm38mt$.dlg@40tude.net>
<jcc9uj$s1u$1@inews.gazeta.pl> <jccc1u$4q2$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1323952533 18953 172.20.26.238 (15 Dec 2011 12:35:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Dec 2011 12:35:33 +0000 (UTC)
X-User: czolk
X-Forwarded-For: 88.220.166.71
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2420599
[ ukryj nagłówki ]> Akurat silniki elektryczne sa tak rozne, ze ostatnia rzecza ktora bym robil
to wyciaganie wnioskow z przelozenia.
Akurat te silniczki elektryczne w samochodzie co kiedyś współprojektowałem
dawały ~2800rpm i te sukterkowe co bym założył do szajowozu dla Juniora też by
dawały 2800rpm, tylko dużo mniejsza moc (300~500W/sztuk a nie 3.5KW).
Przekładnia w samochodzie była handlowa i ja też dałbym handlową tylko
dopasowaną do silnika (mniejszy rozmiar) ale najmniejsze przełożenie takich
ślimakowych reduktorów jest wg katalogu 7.5 niezależnie czy to mały czy duży
(już to sprawdzałem w Kacperku i u innych producentów).
> Nie chcesz zrezygnowac z polosi i przeniesc wszystkiego do piast ?
Nie - silnik + przekładnia 6:1 + obudowa za dużo waży co pogarsza pracę
zawieszenia (zwiększa masę nieresorowaną). Dodatkowo zębatka 66T (bo handlowy
zębnik na silniku ma 11T) ma średnicę ~270mm (albo coś koło tego) więc zębatka
by prawie szurała po ziemi (koła będą miały średnicę 400~450mm)
> Bo tak jak piszesz ... az sie prosi zastosowac jakis dyfer od samochodu.
wraz z polosiami i piastami.
Wiem, aż się prosi, ale one są duże, ciężkie i mają przełożenie max ~3 oraz są
przystosowane do mocy liczonych w dużych KW. Ja potrzebuję przełożenia ~6 więc
musiałbym zastosować jakąś dodatkową redukcję obrotów (drugi stopień) i będę
przenosił coś koło 500~750W (jeżeli jeden silnik na oś). Chyba, że wymontować
z Kaszlaka i dorobić drugi stopień i nową obudowę.
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--
Połamany IMK P7 - SWB ASS :(
Szary Modus z D4F
Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.11 21:51 Yeti Siedzinski
- 16.12.11 08:03 Franc
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=