  • Data: 2012-07-17 14:28:59
    Temat: Re: tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.07.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > Nie zawsze. PC nie startuje w sekundzie, jest niewygodny do użycia na
    > ogródku albo wieczorem na kanapie. Jeżeli zastosowanie nie wymaga pisania
    > dużej ilości tekstów - tablet może być wygodniejszy. Ludzie używają
    > internetu do komunikacji, a tablet pozwala odciąć pępowinę komputera. Na
    > tablecie można odpowiedzieć na maila od znajomych czy pogadać z rodziną na
    > skype, bez bycia przykutym do biurka.

    Owszem, ale zarówno przy odpowiadaniu na maila i video-komunikatorze,
    smartfon będzie od tabletu niewiele gorszy, no jak dla mnie. Na pewno
    nie na tyle lepszy, żeby rozważać zabieranie go specjalnie w tym celu.

    > Oprócz tego laptop jest lżejszy do noszenia - wiele osób to doceni. W
    > kontekście problemów z zamówieniem laptopa z WBUDOWANYM modemem 3G (ledwie
    > kilkanaście modeli ma taką opcję, a nawet jak ma, to opcja jest praktycznie
    > niedostępna w kraju, a jak już dostępna, to kosztuje chore pieniądze i
    > trzeba czekać tygodniami) jest też wygodniejszym sposobem bycia online, ale
    > nie bycia przykutym do biurka.

    Myślę że miałeś na myśli tablet nie laptop w pierwszej linii.
    Akurat używam małych laptopów od dość dawna, od pojawienia się TP 570,
    potem przesiadłem się na "X", przyzwyczaiłem się do pewnych rozwiązań.
    A kiedyś w segmencie małych lapków był marny wybór.
    Mając w perspektywie coś do zrobienia w terenie zabieram lapka, bo
    tablet jakikolwiek nie jest żadną alternatywą dla moich potrzeb,
    zwyczajnie jeszcze takiego nie zrobili ;)
    A z tymi modemami to nie przesadzajmy, wbudowany w taba, jest
    niewymienialny, a perspektywa ostatnich lat pokazuje że sieci GSM szybko
    się zmieniają. Tyle że pewnie taki tab zestarzeje się znacznie szybciej
    niż dobry laptop. Tak czy inaczej, tablet to nie jest dla mnie sprzęt do
    pracy.

    > Tak. Np. ja. Bo niekiedy tablet w torbie taką wycieczkę umożliwia. Przykład
    > - informatyk w godzinach supportu pod telefonem. Musiał siedzieć jak łoś
    > przy biurku. Mając tablet 3G z klientem RDP i paroma innymi oraz komórkę
    > może iść do parku. Jak coś się wydarzy, spokojnie sobie z tego parku
    > poradzi. A to tylko jeden z wielu przykładów.

    Nie wnikam co utrzymujesz przy życiu, potrafię sobie wyobrazić że na
    tablecie jest wygodniej niż na telefonie. Wiem też że na małym laptopie
    z klawiaturą i "myszą", jest jeszcze o wiele wygodniej;). Matowy ekran
    też na zewnątrz robi różnicę. Sam targam ~1,5kg ale gdyby mnie to bardzo
    bolało to pomyślał bym prędzej o jakimś VAIO P, albo czymś podobnym, niż
    o tablecie.

    --
    kakmaratgmaildotcom