    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: tanie dzwonienie za granice
    Date: Fri, 13 Nov 2009 10:11:46 +0100

    Użytkownik T...@s...in.the.world napisał:
    > In article<s...@f...lasek.waw.pl>, Jarosław
    > Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    >
    >> T...@s...in.the.world napisał:

    Bez urazy ale plączesz się w zeznaniach :-)

    Która to karta, jak zapewne sprawdziłeś(?), umożliwia rozmowy w
    interesujących Cię kierunkach zarówno przez numer stacjonarny
    22 479 09 99 za 18 gr/min jak i przez 800 900 555 za 24 gr/min z
    "normalnego" stacjonarnego oraz za 32 gr/min z automatu.

    > Gdybyscie nie wysmiewali 0800 to juz dawno kupilbym pierwsza z
    Nie wyśmiewaliśmy - przypominaliśmy, że przez 800 jest drożej (trudno je
    "pogodzić" z ceną 20 gr/min ;-))., zwłaszcza jeżeli masz do dyspozycji
    tanie połączenia stacjonarne.

    > brzegu karte i z pierwszej z brzegu budki odbyl rozmowe.
    Pierwszą z brzegu? OK. Sprawdźmy karty, dla których doładowania są
    dostępne przez terminale VIA (ceny przez 800 z budki)
    Telegrosik - 65 gr/min. Na osłodę jest promocja 10+20 (jak wygadasz 10
    min, następne 20 za darmo)
    Tele24 - www nie działa (być może już nie istnieje)
    Telerabat - 75 gr/min (w tym 40 gr dopłata za 800; nie jest jasno
    powiedziane czy działa z automatów)
    Karta Papuga - 39 gr/min (w tym 10 gr dopłata za 800; nie jest jasno
    powiedziane czy działa z automatów)
    Telebonus - 64 gr/min (w tym 43 gr dopłata za 800; nie jest jasno
    powiedziane czy działa z automatów)
    Telenet1 TeleŚWIAT - 68 gr/min (w tym 35 gr dopłata za 800; nie jest
    jasno powiedziane czy działa z automatów). Na osłodę jest promocja 10+10
    (jak wygadasz 10 min, następne 10 za darmo)
    Karta Halo - 34 gr/min (w tym 12 gr dopłata za 800).

    Jak widzisz, miałeś sporo szczęścia, że "pierwszy z brzegu" był Telepin,
    bo w porywach to taniej byś miał z Heyah niż ze zdrapki ;-).

    > Roznice w oplacie rzedu kilku groszy/min sa bez znaczenia.

    Jeśli stawka 32 gr/min jest dla Ciebie akceptowalna i kupiłeś już
    Telepina , to dlaczego nie zadzwoniłeś z budki? A użycie opcji
    99gr/godz na stacjonarne? No cóż, to był Twój wybór. W porównaniu z
    dostępowym 800 płacisz 14 gr mniej za minutę, ale musisz dopłacić do
    całości 99 gr. Prosty rachunek pokazuje, że przy połączeniach do 7 minut
    (czas połączenia z numerem docelowym) przez 800 będziesz miał zawsze
    taniej, niż przez stacjonarny po 99 gr/godz (nawet przy 100%
    osiągalności nru docelowego).

    Poza tym, jeżeli pasuje Ci 32 gr/min, to czego kręciłeś nosem w innym
    poście na 20 gr/min w Gadułerze? OK, w Gadu też jest koszt połączenia z
    nr dostępowym (czyli koszt nieuchronnych strat) 15 gr/min, ale
    1) Masz połączenie z komórki tańsze niż z większości zdrapek
    2) Jeśli chcesz, możesz zadzwonić - korzystając z
    _tych_samych_pieniędzy_ na koncie - z kompa za 5 gr/min.
    3) Koszt utrzymania aktywnego SIMa to 10 PLN/3 mies. Jeśli będziesz
    zasilać jak wyżej to kasa Ci nie przepadnie (a zdrapki w większości
    ekspirują i musisz je wydzwonić do zera albo pogodzić się z ekstra
    stratami)

    > Zadajac pytanie na grupe nie liczylem, ze bedziecie dla mnie szukali
    > jakiego operatora, tylko podzielili sie swoimi doswiadczeniami. Typu
    > 'dzwonie od czasu do czasu do UK i korzystam z...' Nie wierze ze nikt
    > kto tutaj zaglada nie staje przed takim problemem.

    No ale postawiłeś w 2 pierwszych postach warunki, że najlepiej, żeby
    było w okolicach 20 gr/min i z komórki. Dostałeś sporo porad, ale
    wybrałeś IMHO jeden z najgorszych wariantów łączenia się z numerem
    dostępowym i wyszło jak wyszło.

    Przemek