  • Data: 2009-11-13 09:25:05
    Temat: Re: tanie dzwonienie za granice
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik T...@s...in.the.world napisał:
    > In article<hdgr7u$j55$1@inews.gazeta.pl>,
    > Przemysław Kowalik<p...@A...pl> wrote:
    >

    > Tylko dlaczego kilka minut rozmowy z Berlinem kosztowala mnie w sumie
    > prawie 10zl?
    > Nastepnym razem - albo dzwonie bezposrednio z komorki, albo budka plus
    > 0800 przez 'zdrapkowego operatora'.
    >
    > A, i jeszcze jedno. Te voipy przez komorke sa dobre dla abonamentowcow z
    > duza iloscia 'darmowych minut' albo posiadaczy telefonow sluzbowych.
    > I to na poczatku trzeba bylo powiedziec.

    A niby kto to miał powiedzieć? Przecież to jest oczywiste, że żeby się
    opłacało dzwonić ze zdrapki przez stacjonarny dostępowy, to kluczowymi
    kwestiami jest cena minuty oraz taktowanie na połączenia z tymże
    numerem. Jeżeli standardowo masz do dyspozycji 29gr/min na stacjonarne,
    to cena z Telepina wyniesie Cię 18 + 29 = 47 gr/min plus jakieś
    kilkadziesiąt groszy na wbijanie numerów i czekanie na połączenie.
    Ponieważ masz, jak rozumiem Play Fresh, oszczędzasz więc jakieś w
    porównaniu z "normalnym" dzwonieniem ok. 1,5 zł/min (na pierwszej
    minucie nieco mniej ze względu na koszty nawiązywania połączenia).
    Jeżeli te Twoje 7 nieudanych połączeń trwało nawet po 2 min każde (a
    sądzę, że mniej), to straciłbyś na tym, dzwoniąc po 29 gr/min, 4,04 PLN.
    Zwróciłoby by Ci się po jednej udanej rozmowie > 3min.

    Przemek