    From: Wiesław <n...@u...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: tani zasilacz
    Date: Fri, 05 Mar 2010 20:01:22 +0100
    <hmlgb5$pe4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hmler3$kpv$1@news.interia.pl>
    <1o6cau4b1en4d.okdizgjjuu4l$.dlg@40tude.net>
    <hmlk2a$r3i$1@news.interia.pl> <1qcsltu8dxqi$.dlg@smutas.org>
    <hmqblg$fja$1@news.interia.pl> <hmqeuf$k54$1@news.onet.pl>
    <hmqdni$i1k$1@news.interia.pl> <hmqsl4$sfb$1@news.onet.pl>
    <hmqre5$2hc$1@news.interia.pl> <hmr7kn$6s5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hmr80b$qvi$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@e...rdc.pl>

    Dnia 05-03-2010 o 17:35 Mariusz Kruk napisał na pl.comp.pecet:

    > To wróć do liceum i powtórz sobie fizykę.
    > Mniej przewodów (tej samej średnicy), to większy opór. Większy opór, to
    > większe straty energii. Elementarne.

    Mogliście wyjaśniać bardziej przejrzyście, bo jeszcze ktoś to przeczyta
    i dopiero będzie miał mętlik w głowie :)
    Raczej, nie chodzi o przewody tylko o styki. A konkretnie o złącze
    zasilające Molex, przez które może przepłynąć prąd max 6A\pin
    Jeśli prąd znamionowy styku zostanie przekroczony, może się on przegrzać
    i uszkodzić. Jak z tego wynika z 20-to pinowego złącza można uzyskać
    maksymalnie 24A na +5 V, 6A na +12 V i 12A na 3.3V.
    Dodatkowe 4 piny zostały wprowadzone w specyfikacji ATX v 2.2 w celu
    wzmocnienia torów prądowych PCI-Express (dodatkowe linie 3,3V, 5V i 12V).

    Jak z tego wynika, nic nie da rozdzielenie napięć przejściówką z 20 na 24p,
    gdyż potrzebny płycie gł. prąd i tak musi przepłynąć przez pojedynczy
    pin. Heca może zacząć się wtedy, gdy prąd przekroczy dopuszczalne wartości.
    Nie ma wtedy znaczenia, czy jest przejściówka, czy jej nie ma.
    Tutaj również zaczynają się opisane procesy: duża oporność styku powoduje
    jego wygrzewanie, a co się z tym wiąże - straty mocy. Nie powinno jednak
    wiązać się to z napięciem, bo stabilizator nie pozwoli na jego zmianę.

    Dawidowi natomiast, nic mądrzejszego nie udało się chyba jeszcze napisać :)

    --
    Wiesław
    Opera Mail