  • Data: 2016-09-09 23:02:01
    Temat: Re: takie tam z internetow
    Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-09 o 21:19, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Nagrać kamerką.

    OMG... naprawdę? Zapomniałeś dodać, że pod warunkiem, że to LED... co
    przecież sam napisałem.
    https://www.youtube.com/watch?v=6_25Il62KRo

    I nie o to pytałem.

    > Efekt stroboskopowy.

    Jesteś blisko. Kamera nie jest źródłem światła o zadanej częstotliwości
    i nie oświetla tylnej lampy...
    To efekt innej częstotliwości sygnału źródłowego (świecenia LEDa) i
    innej częstotliwości rejestrowania.
    Ale dobra, dla uproszczenia powiedzmy, że to efekt stroboskopowy.

    I o ile jest to (dla mnie) zrozumiałe, że LEDy zasilane z sieci
    "mrugają" z częstotliwością 50Hz, więc konsekwencją będzie, że w kamerze
    rejestrującej np. 30 klatek/sek otrzymamy efekt mrugania, to myślałem,
    że dla dla prądu stałego w samochodzie efekt taki nie wystąpi, bo LEDy
    świecą światłem "ciągłym".
    Czy się mylę?

    Proszę o odpowiedź raczej od kogoś, kto wie o co pytam ;)

    Pozdrawiam
    Piotr